In randurile de mai jos, vom vedea care sunt documentele justificative necesare in cazul unei societati X cu depozite in mai multe locatii, iar intre aceste depozite se realizeaza transfer de produse. Astfel, vom vedea daca in cazul acestor transferuri este obligatorie intocmirea NIR-ului la depozitul primitor.
Conform prevederilor din Ordinul 2634/2015, NIR este obligatoriu in urmatoarele cazuri:
- bunurilor materiale cuprinse intr-o factura sau aviz de insotire a marfii, care fac parte din gestiuni diferite;
- bunurilor materiale primite spre prelucrare, in custodie sau in pastrare;
- bunurilor materiale procurate de la persoane fizice;
- bunurilor materiale care sosesc neinsotite de documente de livrare;
- bunurilor materiale care prezinta diferente la receptie;
- marfurilor intrate in gestiunile la care evidenta se tine la pret de vanzare
- Noi 18100 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - CU intrebari
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Noi 18100 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - FARA intrebari
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
In alte cazuri decat cele mentionate mai sus, receptia si incarcarea in gestiune, dupa caz, si inregistrarea in contabilitate se fac pe baza documentului de livrare care insoteste transportul (factura, avizul de insotire a marfii etc.).
Asadar, in situatia in care se transfera bunuri intre gestiuni diferite in baza notei de transfer va recomandam sa intocmiti NIR.
Raspuns oferit pentru
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024 SAF-T pentru Contribuabili Mici Manual de politici contabile - Stick USB