email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

S-a modificat modelul si continutul formularului 100

declaratia 100

S-A MODIFICAT MODELUL SI CONTINUTUL FORMULARULUI 100 “DECLARATIA PRIVIND OBLIGATIILE DE PLATA LA BUGETUL GENERAL CONSOLIDATE”

Ordinul nr. 1122/2007 privind modificarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 80/2007 pentru aprobarea modelului si continutului formularului 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul general consolidat", cod 14.13.01.01/a a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 628 din 13/09/2007.

1.Dispozitii generale

Platitorii de impozite, taxe si contributii pot utiliza contul unic pentru plata obligatiilor la bugetul de stat sau la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale, in situatia in care indeplinesc, cumulativ, urmatoarele conditii:

a) nu inregistreaza obligatii fiscale neachitate la data efectuarii platii in contul unic;
b) depun formularul 100 “Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul general consolidat” in termenul legal;

c) efectueaza plata integrala si in termen a obligatiilor datorate la bugetul de stat sau la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale, declarate prin formularul 100 “Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul general consolidate”

2.Creante fiscale pentru care se utilizeaza contul unic

- Obligatii de plata la bugetul de stat

Platitorii de impozite, taxe si contributii care utilizeaza contul unic pentru plata obligatiilor de plata la bugetul de stat bifeaza casuta prevazuta in acest scop.

Randul “Total obligatii la bugetul de stat care se platesc in contul unic”: se inscrie suma reprezentand totalul obligatiilor de plata la bugetul de stat pentru perioada de raportare, respectiv totalul sumelor declarate, inscrise la randul 3 “Suma de plata”.

Obligatiile de plata datorate la bugetul de stat pentru care se poate utiliza contul unic sunt prevazute la pozitiile 1-7, 27-43, 62, 64, 67, 69 si 70 din Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul general consolidat.

In aceasta sectiune se vor cuprinde si facilitatile fiscale prevazute la pozitiile 77 si 78 din Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul general consolidat.

- Obligatii de plata la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale

Platitorii de impozite, taxe si contributii care utilizeaza contul unic pentru plata obligatiilor la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale bifeaza casuta prevazuta in acest scop.

Randul “Total obligatii de plata la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale”: se inscrie totalul obligatiilor de plata reprezentand contributii sociale, prevazute la pozitiile 44-61 si 79 din Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul general consolidat, contributii pentru finantarea cheltuielilor de sanatate, prevazute la pozitiile 63 si 73-76 din nomenclator, respectiv totalul sumelor declarate, inscrise la randul 3 “Suma de plata”.

3.Creante fiscale pentru care nu se utilizeaza contul unic

Platitorii de impozite, taxe si contributii nu pot utiliza contul unic pentru plata obligatiilor prevazute la pozitiile 8-26, 65, 66, 68, 71, 72, 80 si 81 din Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul general consolidat.

Accizele prevazute la pozitiile 80 si 81 din Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul general consolidat se declara lunar de catre contribuabili, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei la care se refera, in conformitate cu instructiunile prevazute la pct. B3 din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 80/2007.

4.Procesarea declaratiilor privind obligatiile de plata la bugetul general consolidat

Declaratiile privind obligatiile de plata la bugetul general consolidat se proceseaza de catre organul fiscal competent in maximum 3 zile de la data primirii acestora.

Declaratiile privind obligatiile de plata la bugetul general consolidat in care platitorii de impozite, taxe si contributii au optat pentru utilizarea contului unic, bifand cel putin una dintre casutele prevazute in acest scop, se proceseaza de catre organul fiscal competent in maximum 24 de ore de la data primirii acestora.

5.Utilizarea noului format al declaratiei

Formularul prevazut in anexa se utilizeaza incepand cu data de 1 octombrie 2007.

6. Cine se va ocupa de procedura declaratiilor privind obligatiile de plata la bugetul general consolidat

Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor si Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, Directia generala a tehnologiei informatiei din cadrul Ministerului Economiei si Finantelor, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, precum si, dupa caz, directiile de specialitate din cadrul Ministerului Economiei si Finantelor si al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala vor duce la indeplinire prevederile Ordinului ministrului finantelor publice nr. 80/2007 pentru aprobarea modelului si continutului formularului 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul general consolidat", cod 14.13.01.01/a.

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
declaratia 100


Data aparitiei: 24 Septembrie 2007

Votati articolul "S-a modificat modelul si continutul formularului 100":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X