email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Unitatile protejate nu vor mai putea vinde din septembrie catre firme

unitati protejatepersoane cu handicapOUG 60/2017numar angajati

De la 1 septembrie 2017 societatile nu vor mai putea efectua achizitii de la unitati protejate in vederea indeplinirii obligatiilor cu privire la angajarea persoanelor cu handicap.

Conform art. 78 din Legea 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care au cel putin 50 de angajati, au obligatia de a angaja persoane cu handicap intr-un procent de cel putin 4% din numarul total de angajati. In prezent, aceste persoane care au obligatia de a angaja persoane cu handicap intr-un procent de cel putin 4% din numarul total de angajati pot opta pentru indeplinirea uneia dintre urmatoarele obligatii: 

a) sa plateasca lunar catre bugetul de stat o suma reprezentand 50% din salariul de baza minim brut pe tara inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu au angajat persoane cu handicap;
b) sa achizitioneze produse sau servicii realizate prin propria activitate a persoanelor cu handicap angajate in unitatile protejate autorizate, pe baza de parteneriat, in suma echivalenta cu suma datorata la bugetul de stat, in conditiile prevazute la lit. a).

Prin OUG 60/2017, publicata in Monitorul Oficial nr. 648 din 07/08/2017 a fost eliminata posibilitatea persoanelor juridice de a opta pentru achizitionarea de produse sau servicii de la unitatile protejate autorizate incepand cu 01 septembrie 2017. 

Astfel, incepand cu data de 1 septembrie 2017, autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care au cel putin 50 de angajati, au obligatia de a angaja persoane cu handicap intr-un procent de cel putin 4% din numarul total de angajati iar in situatia in care nu angajeaza persoane cu handicap vor plati lunar catre bugetul de stat o suma reprezentand salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu au angajat persoane cu handicap. Astfel, pe langa eliminarea posibilitatii de a efectua achizitii de la unitati protejate se va majora si contributia datorata in cazul neangajarii, de la 50% la 100% din salariul de baza minim brut pe tara inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu au angajat persoane cu handicap.

Numarul de angajati care se ia in calcul este numarul mediu de angajati din luna. Pentru determinarea numarului mediu de angajati se vor avea in vedere precizarile cuprinse in Instructiunile pentru aplicarea art. 78 din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap aprobate prin OANPH 590/2008. 

Suma pentru neangajare persoane cu handicap se declara in Formularul 100 - Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat.



Fac exceptie de la aceste prevederi institutiile publice de aparare nationala, ordine publica si siguranta nationala. 

In aceste conditii, in scopul stimularii angajarii persoanelor cu handicap, autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice publice, cu exceptia institutiilor publice de aparare nationala, ordine publica si siguranta nationala, au obligatia organizarii unor concursuri de angajare exclusiv pentru persoanele cu handicap, cu respectarea prevederilor legale in vigoare. Aceasta masura nu exclude posibilitatea persoanelor cu handicap de a participa la toate celelalte concursuri de angajare organizate de catre institutia publica.


de Irina Dumitrescu

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
unitati protejatepersoane cu handicapOUG 60/2017numar angajati


Data aparitiei: 11 August 2017

Votati articolul "Unitatile protejate nu vor mai putea vinde din septembrie catre firme":
Rating:

Nota: 4.65 din 5 din 10 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X