email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Contractul de inchiriere: ce obligativitate a proprietarilor a disparut?

Contractul de inchiriere: ce obligativitate a proprietarilor a disparut?
declaratia unicaformularul 220spvfisc

Odata cu intrarea in vigoare a  O.U.G. nr. 18/2018, adica incepand cu data de 23 martie 2018,  
a disparut obligativitatea proprietarilor de imobile de a inregistra contractele de inchiriere la Fisc in termen de 30 de zile. Dar, atentie, contribuabilii trebuie sa faca distinctie intre inregistrarea la Fisc a contractelor de inchiriere, care nu mai este obligatorie, si obligatia declararii veniturilor obtinute.


Tot ce trebuie sa faca persoanele care inchiriaza un imobil este sa depuna declaratia unica, actiune pe care o pot face prin intermediul formularului electronic inteligent disponibil in Spatiul Privat Virtual (SPV).


Formularul electronic calculeaza automat cuantumul impozitelor si contributiilor datorate de persoanele fizice la bugetul de stat.


MFP a anuntat recent ca transmis prin posta fiecarui contribuabil o scrisoare personalizata, care contine toate datele necesare inrolarii din confortul propriei case.


Nu uitati ca, pentru anul 2018, Declaratia unica trebuie depusa pana la data de 15 iulie, iar pentru anul 2019, pana la data de 15 martie. Luati in calcul si faptul ca, daca plata obligatiilor se efectueaza integral pana la data respectiva, se acorda o reducere de 5% din suma totala datorata bugetului de stat, iar daca suma datorata, stabilita la nivelul veniturilor estimate pentru anul 2018, este platita integral pana pe 15 decembrie 2018, se acorda o reducere suplimentara de 5% din suma datorata.

 

Contractul de inchiriere: documente necesare pentru inregistrare

– contractul de inchiriere ( un exemplar in original se va pastra de catre organul fiscal);

– declaratia privind venitul estimat/ norma de venit – Formular 220, in 2 exemplare pentru fiecare proprietar,coproprietar, uzufructuar sau alt detinator legal, dupa caz;

– actul de proprietate/detinere legala, copie si original;

– imputernicire ( in cazul in care nu se prezinta proprietarul) insotita de actul de identitate al imputernicitului, dupa caz.


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
declaratia unicaformularul 220spvfisc


Data aparitiei: 24 Mai 2018

Votati articolul "Contractul de inchiriere: ce obligativitate a proprietarilor a disparut?":
Rating:

Nota: 4.2 din 5 din 32 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X