email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ajustarea TVA cand debitorul a intrat in faliment. Care sunt noutatile pentru anul 2019?

Ajustarea TVA cand debitorul a intrat in faliment. Care sunt noutatile pentru anul 2019?
tvalegea 302019formularul 300

In cazul in care contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate nu se poate incasa ca urmare a falimentului beneficiarului baza de impozitare a TVA se reduce in conformitate cu prevederile art. 287 lit. d) din Codul fiscal.

Incepand cu 01 ianuarie 2019, conform modificarilor aduse acestui articol prin Legea 30/2019, ajustarea se efectueaza in cazul in care contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate nu se poate incasa ca urmare a intrarii in faliment a beneficiarului, spre deosebire de perioada anterioara in care ajustarea se putea efectua doar in baza hotararii de inchidere a procedurii de faliment.

De asemenea, prin Legea 30/2019 s-a stabilit ca, in cazul in care intrarea in faliment a avut loc anterior datei de 1 ianuarie 2019 si nu a fost pronuntata hotararea judecatoreasca definitiva/definitiva si irevocabila de inchidere a procedurii prevazute de legislatia insolventei pana la aceasta data, ajustarea se efectueaza in termen de 5 ani de la data de 1 ianuarie 2019.

In ceea ce priveste ajustarea taxei pe valoare adaugata in cazul falimentului beneficiarului conform art. 287 lit. d) din Codul fiscal, aceste prevederi sunt aplicabile:

    1. Persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA . Aceste persoane emit facturi cu semnul minus pe care nu le transmit beneficiarului si inscriu TVA stornata in decontul de TVA – Formular 300.

    2. Persoanelor impozabile carora codul de inregistrare in scopuri de TVA le-a fost anulat la solicitarea acestora conform art. 316 alin. (11) lit. g) din Codul fiscal, in vederea aplicarii regimului special de scutire prevazut la art. 310 sau a regimului special pentru agricultori prevazut la art. 3151;  Aceste persoane emit facturi pe care inscriu cu semnul minus reducerea bazei de impozitare si a taxei colectate si solicita restituirea taxei pe valoare adaugata pe baza formularului (307) "Declaratie privind sumele rezultate din ajustarea/corectia ajustarilor/regularizarea taxei pe valoarea adaugata" . Factura de regularizare nu trebuie sa contina mentiunea referitoare la codul de inregistrare in scopuri de TVA a furnizorului/prestatorului.



Atentie! Ajustarea nu poate fi efectuata de persoanele al caror cod de TVA a fost anulat din oficiu de catre organele fiscale in conformitate cu prevederile art. art. 316 alin. (11) lit. a) - e) sau h) din Codul fiscal.  

Aceste persoane nu pot aplica prevederile referitoare la plafonul de scutire pentru mici intreprinderi prevazut la art. 310 din Codul fiscal pana la data inregistrarii in scopuri de TVA, fiind obligate sa aplice prevederile art. 11 alin. (6) si (8) din Codul fiscal. Daca isi redobandesc Codul de TVA, aceste persoane vor putea efectua ajustarea taxei deductibile ca urmare a intrarii in faliment a beneficiarului in termenul prevazut la art. 287 din Codul fiscal, respectiv:

•  in termen de 5 ani de la data de 1 ianuarie a anului urmator celui celui in care s-a decis, prin sentinta sau, dupa caz, prin incheiere, intrarea in faliment, sau

• in termen de 5 ani de la data de 1 ianuarie 2019, in cazul in care intrarea in faliment a avut loc anterior datei de 1 ianuarie 2019 si nu a fost pronuntata hotararea judecatoreasca definitiva/definitiva si irevocabila de inchidere a procedurii prevazute de legislatia insolventei pana la aceasta data.

Dupa anularea inregistrarii in scopuri de TVA conform art. 316 alin. (11) lit. a) -e) si h) din Codul fiscal, aceste persoane isi pot redobandi codul de TVA doar la solicitarea acestora, in conditiile prevazute la art. 316 alin. (12) din Codul fiscal, reinregistrarea neefectuandu-se din oficiu de organele fiscale.

 


de Irina Dumitrescu

NOUTATI din Legislatia Contabila

[LIVE] Participati la Conferinta Nationala de Contabilitate din 2 Iulie


Va invitam la Video Conferinta
Nationala de Fiscalitate si Contabilitate


Atentie! Video Conferinta din 2 iulie 2024 de la Bucuresti
va fi transmisa LIVE pe Internet! 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
tvalegea 302019formularul 300


Data aparitiei: 25 Martie 2019

Votati articolul "Ajustarea TVA cand debitorul a intrat in faliment. Care sunt noutatile pentru anul 2019?":
Rating:

Nota: 4.63 din 5 din 8 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X