Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Studii de caz

Firma declarata inactiva. Ce conditii trebuie sa indeplineasca pentru reactivare?

Ultima actualizare: 28 August 2019
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Firma declarata inactiva. Ce conditii trebuie sa indeplineasca pentru reactivare?
bilanttvareactivarea fiscala

Prezentam cazul unei firme care a fost declarata inactiva pentru nedepunerea bilanturilor in ultimii 5 ani. Expertul nostru in domeniu va prezenta in continuare care este procedura de reactivare. Contribuabilul precizeaza ca firma nu este platitoare de TVA si nici nu are salariati.

 

Procedura de reactivare a unei firme: raspunsul specialistului


In cazul prezentat, un contribuabil a fost declarat inactiv fiscal de catre organul fiscal competent in baza art.92 alin.(1) lit.a) Cod procedura fiscala, pentru nedepunerea declaratiilor prevazute de lege pe parcursul a 5 ani. Societatea doreste reactivarea fiscala.
 
Cadrul juridic care sabileste procedura de reactivare a unui contribuabil declarat inactiv de catre organul fiscal competent este OPANAF 3846/2015 Anexa 2.
 
Pentru a fi reactivat, un contribuabil declarat inactiv potrivit art.92 alin.(1) lit.a) CPF trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii, prevazute si la art.92 alin.(5) CPF:

a) sa isi indeplineasca toate obligatiile declarative prevazute de lege;
b) sa nu inregistreze obligatii fiscale restante.

De asemenea, se impune ca societatea in cauza sa nu aiba inscrisa la registrul comertului inactivitate temporara, durata societatii sa nu fie expirata, durata detinerii spatiului cu destinatia de sediu social sa nu fie expirata.

Astfel, societatea declarata inactiva  va depune mai intai la organul fiscal competent toate declaratiile prevazute de lege aferente ultimilor 5 ani , inclusiv bilanturile nedepuse in termen si va plati toate debitele catre bugetul consolidat.

Apoi va solicita reactivarea prin depunerea unei cereri la organul fiscal central in a carui evidenta fiscala este inregistrata, care va emite decizie de reactivare a contribuabilului.
Decizia de reactivare produce efecte fata de terti din ziua urmatoare datei inscrierii sale in Registrul contribuabilor reactivati.

Inscrierea in Registrul contribuabililor reactivati se va face de catre organul fiscal central emitent, dupa comunicarea deciziei de reactivare, in termen de cel mult 5 zile de la data comunicarii.

Registrul contribuabililor/platitorilor inactivi/reactivati este public si se afiseaza pe site-ul ANAF.



Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Mariana Prejbeanu - Expert contabil, Consultant fiscal, Auditor financiar.

 






Articole Similare





Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"


X