email
Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Firma declarata inactiva. Ce conditii trebuie sa indeplineasca pentru reactivare?

Firma declarata inactiva. Ce conditii trebuie sa indeplineasca pentru reactivare?
bilanttvareactivarea fiscala

Prezentam cazul unei firme care a fost declarata inactiva pentru nedepunerea bilanturilor in ultimii 5 ani. Expertul nostru in domeniu va prezenta in continuare care este procedura de reactivare. Contribuabilul precizeaza ca firma nu este platitoare de TVA si nici nu are salariati.

 

Procedura de reactivare a unei firme: raspunsul specialistului


In cazul prezentat, un contribuabil a fost declarat inactiv fiscal de catre organul fiscal competent in baza art.92 alin.(1) lit.a) Cod procedura fiscala, pentru nedepunerea declaratiilor prevazute de lege pe parcursul a 5 ani. Societatea doreste reactivarea fiscala.
 
Cadrul juridic care sabileste procedura de reactivare a unui contribuabil declarat inactiv de catre organul fiscal competent este OPANAF 3846/2015 Anexa 2.
 
Pentru a fi reactivat, un contribuabil declarat inactiv potrivit art.92 alin.(1) lit.a) CPF trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii, prevazute si la art.92 alin.(5) CPF:

a) sa isi indeplineasca toate obligatiile declarative prevazute de lege;
b) sa nu inregistreze obligatii fiscale restante.

De asemenea, se impune ca societatea in cauza sa nu aiba inscrisa la registrul comertului inactivitate temporara, durata societatii sa nu fie expirata, durata detinerii spatiului cu destinatia de sediu social sa nu fie expirata.

Astfel, societatea declarata inactiva  va depune mai intai la organul fiscal competent toate declaratiile prevazute de lege aferente ultimilor 5 ani , inclusiv bilanturile nedepuse in termen si va plati toate debitele catre bugetul consolidat.

Apoi va solicita reactivarea prin depunerea unei cereri la organul fiscal central in a carui evidenta fiscala este inregistrata, care va emite decizie de reactivare a contribuabilului.
Decizia de reactivare produce efecte fata de terti din ziua urmatoare datei inscrierii sale in Registrul contribuabilor reactivati.

Inscrierea in Registrul contribuabililor reactivati se va face de catre organul fiscal central emitent, dupa comunicarea deciziei de reactivare, in termen de cel mult 5 zile de la data comunicarii.

Registrul contribuabililor/platitorilor inactivi/reactivati este public si se afiseaza pe site-ul ANAF.



Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Mariana Prejbeanu - Expert contabil, Consultant fiscal, Auditor financiar.

 

de Redactia Contabilul

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
bilanttvareactivarea fiscala

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 28 August 2019


Votati articolul "Firma declarata inactiva. Ce conditii trebuie sa indeplineasca pentru reactivare?":
Rating:

Nota: 4.33 din 5 din 36 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Revin in legatura cu Subiectul: ?reincadrarea salariatilor - din 01.07.2017 ? + ?..?

Intrebare: Revin in legatura cu Subiectul:
?reincadrarea salariatilor - din 01.07.2017 ? + ?..?


Scuze, dar nu stiu .... ce incadrare aproba Consiliul Judetean ?

Trebuie modificata Organigrama ? In ce sens ?
pentru ca doar ingrijitorii fac parte din compartimentul administrativ,
in timp ce casiera face parte din compartimentul financiar-contabil,
iar secretara si juristul fac parte din compartimentul juridic, secretariat ....

In cazul de fata, sa inteleg ca doar ingrijitorii
fac parte din Personalul administrativ ?
Casiera, secretara si juristul din ce categorie de personal fac parte ?

Onstitutia noastra este ordonator de credite,
in timp ce Consiliul Judetean este ordonator principal de credite.

Va rog frumos sa imi spuneti ce rol si ce trebuie sa faca cele 2 institutii in cazul de fata, pentru ca nu am inteles in Legea 153 /2017
cum trebuie procedat.

Am citit inca o data art.11 alin.1 din Legea nr,153 /2017
si acolo se spune ca
pentru personalul contractual din cadrul familiei ocupaţionale "Administraţie"
din serviciile publice din subordinea Consiliului Judetean
salariile de bază se stabilesc prin hotărârea Consiliului Judetean.
Daca institutia noastra este doar un muzeu judetean
aflat in subordinea Consiliului Judetean,
va intra si institutia noastra in acea categorie, ca si serviciu public din subordinea Consiliului Judetean sau nu ?
Este atat de dificil !......

Va rog mult de tot sa ma ajutati sa ma lamuresc cum se procedeaza.

Raspuns: Incadrarea in organigrama este clara. Avand in vedere faptul ca organigrama este aprobata de CJ,...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 28 August 2019 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!

Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 7 - 4 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2021 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X