email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Firma declarata inactiva. Ce conditii trebuie sa indeplineasca pentru reactivare?

Firma declarata inactiva. Ce conditii trebuie sa indeplineasca pentru reactivare?
bilanttvareactivarea fiscala

Prezentam cazul unei firme care a fost declarata inactiva pentru nedepunerea bilanturilor in ultimii 5 ani. Expertul nostru in domeniu va prezenta in continuare care este procedura de reactivare. Contribuabilul precizeaza ca firma nu este platitoare de TVA si nici nu are salariati.

 

Procedura de reactivare a unei firme: raspunsul specialistului


In cazul prezentat, un contribuabil a fost declarat inactiv fiscal de catre organul fiscal competent in baza art.92 alin.(1) lit.a) Cod procedura fiscala, pentru nedepunerea declaratiilor prevazute de lege pe parcursul a 5 ani. Societatea doreste reactivarea fiscala.
 
Cadrul juridic care sabileste procedura de reactivare a unui contribuabil declarat inactiv de catre organul fiscal competent este OPANAF 3846/2015 Anexa 2.
 
Pentru a fi reactivat, un contribuabil declarat inactiv potrivit art.92 alin.(1) lit.a) CPF trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii, prevazute si la art.92 alin.(5) CPF:

a) sa isi indeplineasca toate obligatiile declarative prevazute de lege;
b) sa nu inregistreze obligatii fiscale restante.

De asemenea, se impune ca societatea in cauza sa nu aiba inscrisa la registrul comertului inactivitate temporara, durata societatii sa nu fie expirata, durata detinerii spatiului cu destinatia de sediu social sa nu fie expirata.

Astfel, societatea declarata inactiva  va depune mai intai la organul fiscal competent toate declaratiile prevazute de lege aferente ultimilor 5 ani , inclusiv bilanturile nedepuse in termen si va plati toate debitele catre bugetul consolidat.

Apoi va solicita reactivarea prin depunerea unei cereri la organul fiscal central in a carui evidenta fiscala este inregistrata, care va emite decizie de reactivare a contribuabilului.
Decizia de reactivare produce efecte fata de terti din ziua urmatoare datei inscrierii sale in Registrul contribuabilor reactivati.

Inscrierea in Registrul contribuabililor reactivati se va face de catre organul fiscal central emitent, dupa comunicarea deciziei de reactivare, in termen de cel mult 5 zile de la data comunicarii.

Registrul contribuabililor/platitorilor inactivi/reactivati este public si se afiseaza pe site-ul ANAF.



Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Mariana Prejbeanu - Expert contabil, Consultant fiscal, Auditor financiar.

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Stiati ca lipsa politicilor si procedurilor contabile este amendadata cu pana la 4.000 lei?


Comandati chiar acum pachetul complet pentru intocmirea politicilor si procedurilor contabile!

In plus, beneficiati de TRANSPORT GRATUIT pentru cumparaturi a caror valoare depaseste 247 lei (TVA inclusa)!

Pachet Complet pentru intocmirea politicilor si procedurilor contabile cuprinde:

  Stick Manual de politici contabile (100% editabil)
  Stick Proceduri contabile pentru societati comerciale (100% editabil)

Grabiti-va sa comandati ACUM pachetul dvs. cu politici si proceduri contabile!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
bilanttvareactivarea fiscala


Data aparitiei: 26 August 2019
Ultima actualizare: 28 August 2019

Votati articolul "Firma declarata inactiva. Ce conditii trebuie sa indeplineasca pentru reactivare?":
Rating:

Nota: 4.33 din 5 din 36 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X