In zilele noastre, un magazin online reprezinta o afacere in toata regula, care necesita un puternic spirit analitic, responsabilitate si operativitate. Oferta bogata de produse si respectul aratat clientilor vor avea un impact pozitiv asupra magazinului tau, iar interesul afisat de cumparatori fata de afacerea ta va fi din ce in ce mai mare.
Totusi, cresterea afacerii aduce cu ea si mai multe responsabilitati. Vei avea de onorat tot mai multe comenzi, interactiunea cu clientii iti va ocupa tot mai mult timp, iar stocurile de produse se vor mari considerabil.
Gestionarea defectuoasa a stocurilor poate avea consecinte nefericite asupra afacerii tale. Nefiind capabil sa isi administreze corespunzator stocurile, un antreprenor se va gasi in situatia in care nu va putea livra comenzile la timp sau va considera ca un anumit produs nu se mai afla pe stoc, cand, de fapt, se afla, dar era imposibil de gasit. Iata cateva metode prin care sa eviti astfel de situatii si sa te asiguri ca vei fi in deplin control al stocurilor magazinului tau online.
Sisteme de etichetare
Atunci cand detinem un magazin online cu zeci, ba chiar sute de comenzi zilnice, ne putem astepta la situatia in care un client sa comande un produs pe care nu l-am mai comercializat de foarte mult timp. Astfel, va trebui sa gasim un obiect uitat in adancurile depozitului, pe care ne va fi aproape imposibil sa-l descoperim intr-o perioada rezonabila de timp.
Pentru a evita astfel de situatii si pentru a sti cu exactitate unde este fiecare produs, este necesar sa folosim un sistem format din imprimante mobile si cititoare coduri de bare. Cu acestea, vom putea eticheta absolut toate produsele din stoc si vom putea intocmi o baza de date cu locatia exacta a acestora. Astfel, livrarile vor fi plasate la timp, iar clientii vor fi multumiti.
Cartea verde a contabilitatii
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Un program de gestionare a stocurilor
Un program de administrare a stocurilor nu doar ca ne va informa cu privire la locatia produselor, dar ne va oferi si sfaturi utile prin care sa ne optimizam activitatea. O astfel de solutie este foarte utila atunci cand avem un spatiu de depozitare limitat si trebuie sa il eliberam de produsele care nu ne aduc un profit foarte mare.
Un soft specializat ne va oferi si informatii cu privire la cele mai vandute si cele mai putin vandute produse, pentru a cunoaste cu exactitate unde sa suplimentam stocul si unde sa-l reducem.
Gruparea produselor pe categorii si dimensiuni
Chiar daca avem o evidenta clara a tuturor produselor din depozitul nostru, exista situatii in care accesul la acestea ne este limitat. Desi usor de gasit, produsele voluminoase sunt dificil de manevrat si preluarea acestora presupune eforturi foarte mari.
Pentru a asigura un acces facil la toate produsele, este indicat sa le grupam pe categorii si pe dimensiuni. Astfel, putem aranja produsele mari in asa fel incat sa poata fi preluate cu usurinta, fara eforturi inutile.
Renuntarea la stocul fizic
In cazul in care afacerea ta creste prea rapid si inca nu iti permiti sa creezi un stoc fizic pentru toate produsele pe care le comercializezi, ar trebui sa iei in calcul si un sistem de afacere care nu necesita un stoc personal.
Dropshipping-ul este o metoda tot mai populara in retail, unde vanzatorul nu are in stoc produsele pe care le comercializeaza. In schimb, furnizorul se ocupa in mod direct de trimiterea livrarii direct din depozitul sau. Aceasta metoda functioneaza de minune pentru magazinele online aflate la inceput sau pentru afacerile care au inregistrat o crestere brusca si nu mai pot asigura un stoc fizic.
Cu o buna organizare, orice detinator al unui magazin online isi poate administra intreaga afacere intr-un mod cat mai eficient, fara blocaje inutile si fara a fi nevoie de reorganizari drastice.
Sursa Foto: Pixabay