Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Facturarea electronica. Ce conditii trebuie indeplinite pentru implementarea sistemului?

Facturarea electronica. Ce conditii trebuie indeplinite pentru implementarea sistemului?
facturacod fiscalsaga

Fie ca este pe suport de hartie ori in format electronic, factura ramane in continuare cel mai intalnit document contabil. In ultima perioada, sistemele de facturare electronica prind tot mai mult teren.

Daca doresti sa aplici si tu sistemul de facturare electronica, trebuie sa cunosti din timp anumite particularitati. Spre exemplu, este necesar ca facturile emise in softul contabil si transmise catre clienti prin e-mail sa poarte semnatura electronica? Cum poate o firma sa respecte conditiile mentionate la pct. 98 din Normele metodologice de aplicare a art. 319 din Codul fiscal?

 

Citeste si: Cum se corecteaza facturile si autofacturile?
 

Facturarea electronica: raspunsul specialistului


 Articolul 319 al. (1) din Codul Fiscal contine repere legale referitoare la factura, fiind specificat faptul ca sunt considerate facturi documentele sau mesajele pe suport hartie ori in format electronic, daca acestea indeplinesc anumite conditii.

Dupa cum se stie, evidenta contabila nu se va modifica din perspectiva facturilor electronice, aceasta avand aceeasi valoare de document justificativ ca si facturile pe hartie sau facturile emise in format electronic, insa este bine de retinut care sunt caracteristicile fiecarui tip.
 

•             Factura electronica

Astfel, factura electronica reprezinta echivalentul facturii clasice insa in format digital, astfel incat informatiile legale continute de factura clasica sunt transpuse in format electronic, semnate electronic, marcate temporal prin sisteme omologate si este emisa si primita in format electronic, fiind necesar acceptul destinatarului pentru utilizare.

Facturarea electronica, este un proces de facturare eficient, iar serviciul de facturare electronica este oferit de furnizori acreditati (exemplu: Certsign) care asigura managementul intregului ciclu de viata al facturarii.

Link util, inclusiv sfatul unui consultant Certsign in domeniul facturarii electronice, poate fi accesat aici : https://www.certsign.ro/ro/semnatura-electronica/solutii

Pentru respectarea legislatiei privind facturile electronice, in orice firma, trebuie sa asigure posibilitatea verificarii corespondentei dintre informatiile din fisierul electronic original si documentul lizibil prezentat in cazul facturilor electronice.

Se cunoaste deja ca exista obligatia fiecarei companii de a permite organelor fiscale de control  accesarea, descarcarea si utilizarea facturilor emise sau primite stocate prin mijloace electronice. Se vor stoca prin mijloace electronice si datele ce garanteaza autenticitatea originii si integritatea continutului facturilor.


Facturarea electronica: conditii

Conditiile pe care sa le indeplineasca o factura, indiferent ca este pe suport hartie sau in format electronic, trebuie garantate de la momentul emiterii pana la sfarsitul perioadei de stocare a facturii:

- Autenticitatea originii, ceea ce  inseamna asigurarea identitatii furnizorului sau a emitentului facturii;

- Integritatea continutului, inseamna ca nu a fost modificat continutul facturii ;

- Lizibilitatea unei facturi, respectiv calitatea de a fi usor de citit si inteles textul de pe factura.

Fiecare persoana impozabila stabileste modul de garantare a autenticitatii originii, a integritatii continutului si a lizibilitatii facturii. Acest lucru poate fi realizat prin controale de gestiune care stabilesc o pista fiabila de audit intre o factura si o livrare de bunuri sau prestare de servicii.

In afara de controalele de gestiune, alte exemple de tehnologii care asigura autenticitatea originii si integritatii continutului facturii electronice sunt:

a) o semnatura electronica avansata in sensul art. 2 alin. (2) din Directiva 1999/93/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 13 decembrie 1999 privind un cadru european pentru semnaturile electronice, bazata pe un certificat calificat si creata de un dispozitiv securizat de creare a semnaturii in sensul art. 2 alin. (6) si (10) din Directiva 1999/93/CE;

b) un schimb electronic de date (electronic data interchange - EDI), astfel cum a fost definit la art. 2 din anexa I la Recomandarea Comisiei 1994/820/CE din 19 octombrie 1994 privind aspectele juridice ale schimbului electronic de date, in cazul in care acordul privind schimbul prevede utilizarea unor proceduri prin care se garanteaza autenticitatea originii si integritatea datelor.
 

Iata cateva repere specifice emiterii facturii electronice:

•  Dupa achizitia serviciului de facturare electronica nu este necesara imprimarea exemplarului de factura pentru emitent;
•  Exemplarul clientului va fi tiparit doar in cazul acelor subiecti care au refuzat sa primeasca facturile in mediu electronic;
• Nu este necesara arhivarea facturilor pe suport hartie dupa achizitia serviciului de facturare electronica, exemplarul propriu al facturii este emis si arhivat  electronic;
• Clientul /Beneficiarul va primi factura, primind in prealabil un e-mail de atentionare, ce contine link-ul catre aplicatia de facturare. Dupa logarea in aplicatia de facturare clientul va putea sa vizualizeze factura;
• Factura electronica are valoare de document probant in instanta;
• Stocarea prin mijloace electronice a facturilor reprezinta stocarea datelor prin echipamente electronice de procesare, inclusiv compresia digitala, si de stocare si utilizand mijloace prin cablu, unde radio, sisteme optice sau alte mijloace electromagnetice.
 
 
•             Factura emisa electronic (pdf, xml fara semnatura electronica asociata) din Saga, Smartbill etc.

Ca exemplu, serviciile diverselor programe de facturare online pot fi folosite cu succes in operatiunea de intocmire de facturi in format electronic. Facturile generate online, pot fi transmise electronic (pe email, in format pdf) si pot fi stocate electronic (in baza de date a serviciului respectiv, cat si salvate local de emitator si/sau beneficiar, in format pdf).

Factura emisa digital (pdf, xml), care nu contine o semnatura electronica, trebuie printata si arhivata fizic, pe suport hartie.

 


Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Vera Constantin - Expert contabil.

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
facturacod fiscalsaga

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 05 Noiembrie 2019


Votati articolul "Facturarea electronica. Ce conditii trebuie indeplinite pentru implementarea sistemului?":
Rating:

Nota: 4.4 din 5 din 5 voturi


Alte articole publicate in data de 05 Noiembrie 2019 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • Contributie de deseuri. Care sunt implicatiile OUG 50/2019?

    • Dezbatem astazi un studiu de caz despre contributia de deseuri si implicatiile OUG 50/2019. Conform OUG 50/2019, contribuabilii sunt nevoiti sa evidentieze Fondul de mediu de - 2% pe toate facturile de desuri pe care le emit indiferent de tipul de deseu valorificat.   Vom afla de la specialistul nostru daca aceasta taxa se deduce din valoarea facturii sau doar se evidentiaza pe factura. In cazul deseurilor de ambalaje lemn se aplica TVA si la taxa de me...» citeste mai departe aici

  • Vanzarea unui apartament catre o persoana fizica. Factura cu TVA sau nu?

    • Cum se procedeaza atunci cand o persoana juridica vinde un apartament catre o persoana fizica? Factura se face cu TVA sau este suficient contractul de vanzare? Daca te macina aceste intrebari si pe tine, avem o veste buna. Prezentam astazi, cu ajutorul specialistului nostru in domeniu, cum se face procedura de vanzare si ce prevede legea. Vanzarea unui apartament catre o persoana fizica: raspunsul specialistului Desigur, trebuie ...» citeste mai departe aici

  • Model de monografie contabila pentru operatiuni triunghiulare

    • Prezentam in continuare un model de monografie contabila pentru operatiuni triunghiulare. Luam drept exemplu o societate din Romania care cumpara marfa de la un furnizor din Bulgaria. Insa furnizorul nu are marfa in stoc si isi contacteaza furnizorul din Germania. Firma din Germania livreaza marfa direct in Romania si emite factura catre firma din Bulgaria care la randul ei factureaza marfa catre firma din Romania. Firma din Romania achita marfa firmei din Bulgaria. &n...» citeste mai departe aici

  • Scutiri acordate pentru firmele de constructii. Ce spune OUG 43/2019

    • Facilitatile fiscale pentru domeniul constructiilor se numara printre cele mai intense subiecte ale anului 2019. Multi contribuabili care activeaza in acest sector inca se mai intreaba daca pot beneficia de acestea ori nu.  Luam drept exemplu o societate care desfasoara activitati cu codul CAEN 4120. Are 2 angajati cu contract de munca pe perioada nedeterminata cu 4 ore/zi, 1.500 lei. Iata mai jos lista de nelamuriri care apar in acest caz:...» citeste mai departe aici

  • Organizare evenimente. Ce cota de TVA se aplica?

    • Modificarile aparute in ultima perioada in sfera TVA au lasat in urma multe situatii ambigue. Prezentam astazi cazul unei societati comerciale care are un cort de evenimente unde organizeaza diferite evenimente. In serviciul respectiv sunt incluse locatia (cortul) si meniul (care contine mancare, bauturi alcoolice si nealcoolice). Facturarea se face pe organizare masa festiva. Specialistul nostru ne va lamuri care este cota de TVA aplicabila pentru facturare in...» citeste mai departe aici

  • Schimbarea domiciliului fiscal. Ce declaratii trebuie sa depuna o societate?

    • Va prezentam in continuare ce declaratii trebuie sa depuna o societate la Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) in momentul schimbarii domiciliului fiscal (inregistrat la Registrul Comertului).   Specialistul nostru atrage atentia asupra formularului 050 sau 080, dar si asupra altor acte necesare in aceasta situatie.   Obligatii in caz de schimbare a domiciliului fiscal: raspunsul specialistului ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X