email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

OFICIAL Modalitatea de calcul pentru impozitele si contributiile sociale datorate de beneficiarii indemnizatiei acordate de stat

OFICIAL Modalitatea de calcul pentru impozitele si contributiile sociale datorate de beneficiarii indemnizatiei acordate de stat
OUG 226/2020indemnizatiepfaobligatii fiscale

Printre modificarile introduse prin OUG nr. 226/2020 se numara si stabilirea modalitatii de calcul pentru impozitele si contributiile sociale datorate de persoanele fizice beneficiare ale indemnizatiei de sprijin conform OUG 30/2020. In aceasta categorie intra PFA-urile, intreprinderile individuale, intreprinderile familiale, avocatii, sportivi si persoanele fizice care obtin venituri din drepturi de autor. 

Actul normativ a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 1332 din 31.12.2020 si prevede modificarea si completarea unor acte normative, dar si prorogarea unor termene.
 

Citeste si: Principalele modificari introduse prin OUG 226/2020: rambursarea TVA, case de marcat, anularea accesoriilor si esalonarea simplificata

Iata mai jos modificarile introduse prin OUG nr. 226/2020:

Art. XIX. -

(1) Indemnizatiile acordate potrivit art. XV alin. (1), (11), (2) si (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 59/2020, cu completarile ulterioare, si art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 282/2020, nu constituie venituri din desfasurarea activitatii, iar pentru acestea se aplica urmatoarele reguli, dupa caz:

a) calculul impozitului pe venit si al contributiilor sociale obligatorii se efectueaza separat fata de veniturile realizate din desfasurarea activitatii;

b) nu se iau in calcul la verificarea incadrarii in plafonul prevazut la art. 69 alin. (9), art. 148 alin. (2) si art. 170 alin. (2) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare

c) prin derogare de la prevederile art. 121, art. 151 si art. 174 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, nu fac obiectul acordarii bonificatiei stabilite prin legea anuala a bugetului de stat.

(2) In cazul indemnizatiilor acordate potrivit art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 282/2020, cu exceptia celei de care beneficiaza persoanele care au incheiate conventii individuale de munca in baza Legii nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei, republicata, cu modificarile ulterioare, calculul obligatiilor fiscale se efectueaza de catre persoanele fizice beneficiare prin aplicarea cotelor prevazute la art. 64 alin. (1), art. 138 lit. a) si, respectiv, art. 156 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, asupra indemnizatiei brute incasate de la agentiile pentru plati si inspectie sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti. Pentru calculul impozitului pe venit se aplica regulile prevazute la art. 78 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.

(3) Prin derogare de la prevederile art. 60, art. 1381 si art. 154 alin. (1) lit. r) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru indemnizatiile prevazute la art. 1 si 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 282/2020 si la art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 147/2020 privind acordarea unor zile libere pentru parinti in vederea supravegherii copiilor, in situatia limitarii sau suspendarii activitatilor didactice care presupun prezenta efectiva a copiilor in unitatile de invatamant si in unitatile de educatie timpurie anteprescolara, ca urmare a raspandirii coronavirusului SARS- CoV-2, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 278/2020, nu se acorda facilitati fiscale.

(4) Persoanele fizice beneficiare ale indemnizatiilor acordate potrivit art. XV din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 59/2020, cu completarile ulterioare, asigurate in sisteme proprii de pensii, care nu au obligatia asigurarii in sistemul public de pensii potrivit legii, datoreaza contributia de asigurari sociale pentru indemnizatiile respective la sistemul propriu de pensii, in cotele prevazute de Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.

(5) Persoanele fizice beneficiare ale indemnizatiilor suportate din bugetul asigurarilor pentru somaj sau din bugetul de stat, dupa caz, acordate potrivit art. XI si art. XV din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 59/2020, cu completarile ulterioare, si Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 120/2020 privind instituirea unor masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, cu modificarile ulterioare, precum si ale indemnizatiilor acordate potrivit art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 282/2020, nu pot dispune asupra destinatiei unei sume reprezentand pana la 3,5% din impozitul pe venit datorat aferent indemnizatiilor respective, pentru sustinerea entitatilor nonprofit/unitatilor de cult, precum si pentru acordarea de burse private, conform legii.

(6) Prin derogare de la prevederile art. 78 alin. (6) si art. 1231 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, persoanele fizice beneficiare ale indemnizatiilor suportate din bugetul asigurarilor pentru somaj sau decontate din Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale, dupa caz, acordate potrivit art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 282/2020, si art. 3 din Ordonanta de urgenta nr. 147/2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 278/2020, precum si potrivit Legii nr. 19/2020 privind acordarea unor zile libere parintilor pentru supravegherea copiilor, in situatia inchiderii temporare a unitatilor de invatamant, cu modificarile si completarile ulterioare, nu pot dispune asupra destinatiei unei sume reprezentand pana la 3,5% din impozitul pe venit datorat aferent indemnizatiilor respective, pentru sustinerea entitatilor nonprofit/unitatilor de cult, precum si pentru acordarea de burse private, conform legii.

(7) Prevederile alin. (3), (5) si (6) se aplica incepand cu veniturile aferente lunii ianuarie 2021.

(8) Prin exceptie de la prevederile alin. (7):

a) in cazul beneficiarilor indemnizatiilor acordate potrivit art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 282/2020, altii decat persoanele care au incheiate conventii individuale de munca in baza Legii nr. 1/2005, republicata, cu modificarile ulterioare, prevederile alin. (3) si (5) se aplica incepand cu obligatiile fiscale care au termen de declarare si plata in anul 2021;

b) in cazul beneficiarilor indemnizatiilor acordate potrivit art. XV alin. (1), (11) si (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 59/2020, cu completarile ulterioare, altii decat persoanele care au incheiate conventii individuale de munca in baza Legii nr. 1/2005, republicata, cu modificarile ulterioare, prevederile alin. (5) se aplica incepand cu obligatiile fiscale care au termen de declarare si plata in anul 2021.

(9) In cazul indemnizatiilor lunare prevazute la art. XV alin. (1), (11) si (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 59/2020, cu completarile ulterioare, precum si in cazul indemnizatiilor prevazute la art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 282/2020, cu exceptia celor de care beneficiaza persoanele care au incheiate conventii individuale de munca in baza Legii nr. 1/2005, republicata, cu modificarile ulterioare, prevederile alin. (1), (2) si (4) se aplica incepand cu obligatiile fiscale care au termen de declarare si plata in anul 2021.
 

Alte modificari introduse prin OUG 226/2020:

- Ragaz de trei luni pentru conectarea la distanta a caselor de marcat electronice

- Voucherele de vacanta aferente anului 2021 se emit doar pe suport electronic


de Ghinea Viorica

NOUTATI din Legislatia Contabila

CECCAR 2024 - Subiecte rezolvate pentru Accesul la Stagiu!


Cele 100 de teste-grila sunt exact 
in genul celor care se dau la examen!
 
Sunt teste foarte variate, in perfecta concordanta cu metodologia de examinare, insotite de temeiuri legale si explicatii profesioniste. Ele acopera toate domeniile din programa de examen:
  • contabilitate;
  • fiscalitate; 
  • drept; 
  • evaluarea economica si financiara a intreprinderilor; 
  • audit; 
  • expertiza contabila; 
  • doctrina; 
  • deontologia profesiei contabile.
...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
OUG 226/2020indemnizatiepfaobligatii fiscale


Data aparitiei: 06 Ianuarie 2021

Votati articolul "OFICIAL Modalitatea de calcul pentru impozitele si contributiile sociale datorate de beneficiarii indemnizatiei acordate de stat":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X