email
Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Principalele modificari introduse prin OUG 226/2020: rambursarea TVA, case de marcat, anularea accesoriilor si esalonarea simplificata

Principalele modificari introduse prin OUG 226/2020: rambursarea TVA, case de marcat, anularea accesoriilor si esalonarea simplificata
case de marcatesalonare la platatvaOUG 226/2020

Anul 2021 vine cu o multime de noutati fiscal-contabile in aproape toate sectoarele. OUG 226/2020 este unul dintre actele normative recente care au condimentat legislatia, avand in vedere ca a introdus noutati in ceea ce priveste esalonarea simplificata, casele de marcat, sfera TVA si multe altele. 


OUG 226/2020 a aparut in Monitorul Oficial nr. 1332 din 31 decembrie 2020.

Prezentam in continuare, pe scurt, cateva dintre principalele masuri cuprinse in OUG 226/2020:

Prelungirea pana la 31 martie 2021 inclusiv a termenului de depunere a cererilor pentru esalonarea simplificata a obligatiilor fiscale, conform OUG 181/2020

"(1) Debitorii care la data de 14 mai 2020 beneficiaza de esalonarea la plata a obligatiilor fiscale potrivit Legii nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cei care obtin esalonarea in perioada cuprinsa intre data de 14 mai 2020 si data de 31 martie 2021 inclusiv pot beneficia de anularea dobanzilor, penalitatilor si tuturor accesoriilor in conditiile art. X-XII.

(2) Debitorii care la data de 14 mai 2020 beneficiaza de esalonarea la plata a obligatiilor fiscale potrivit Legii nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cei care obtin esalonarea in perioada cuprinsa intre data de 14 mai 2020 si data de 31 martie 2021 inclusiv, pot beneficia, in baza cererii de anulare a dobanzilor, penalitatilor si a tuturor accesoriilor, depuse in perioada 14 mai 2020 si 15 decembrie 2020 sau in perioada 1 ianuarie 2021 si 31 martie 2021 inclusiv, de anularea dobanzilor, penalitatilor si tuturor accesoriilor, daca esalonarea la plata se finalizeaza pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv. In acest caz, accesoriile incluse in ratele de esalonare cu termene de plata dupa data de 14 mai 2020 achitate odata cu plata ratei de esalonare se restituie potrivit Legii nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare. In situatia in care esalonarea la plata aflata in derulare cuprinde numai obligatii de plata accesorii, debitorii pot beneficia de anularea accesoriilor ramase de plata din inlesnirea la plata acordata, fara a le mai achita, urmand ca, in baza cererii de anulare a accesoriilor, organul fiscal sa emita decizia de anulare a accesoriilor, precum si decizia de finalizare a esalonarii la plata."
 

Prelungirea pana la 31 martie 2021 a cererilor de anulare a obligatiilor accesorii (OUG nr. 69/2020)



"Debitorii care la data de 31 martie 2021 inclusiv au cereri de rambursare in curs de solutionare pentru care, ulterior acestei date, organul fiscal respinge total sau partial rambursarea beneficiaza de anularea obligatiilor bugetare accesorii potrivit prezentului capitol, daca achita obligatiile bugetare de care depinde anularea, nestinse prin compensare cu sumele individualizate in cererea de rambursare, in termen de 30 de zile de la data comunicarii deciziei prin care se respinge rambursarea."

"La articolul 1 alineatul (8) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 181/2020 privind unele masuri fiscal- bugetare, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 988 din 26 octombrie 2020, litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"a) sa depuna o cerere la organul fiscal, in perioada 26 octombrie 2020-15 decembrie 2020, precum si in perioada 1 ianuarie 2021-31 martie 2021 inclusiv, sub sanctiunea decaderii. La cerere debitorul poate anexa graficul de esalonare cuprinzand cuantumul propus al ratelor de esalonare;".
 

Restructurarea obligatiilor fiscale restante la 31.12.2020, conform OG 6/2019 (potrivit vechilor prevederi se puteau restructura numai obligatiile restante la 31 iulie 2020)

"Sunt obligatii bugetare principale restante la data de 31 decembrie 2020 si obligatiile bugetare declarate de debitor sau stabilite de organul fiscal competent prin decizie dupa data de 1 ianuarie 2021 aferente perioadelor fiscale de pana la data de 31 decembrie 2020, precum si obligatiile fiscale principale scadente in perioada cuprinsa intre data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 29/2020 privind unele masuri economice si fiscal-bugetare, cu modificarile ulterioare, si data de 31 decembrie 2020 inclusiv."
 

 Prorogarea termenului de rambursare cu control ulterior a TVA (cu exceptii) pana la 31 martie 2021

ANAF ar fi trebuit sa revina la regulile obisnuite pana la 26 ianuarie 2021, insa aceasta data a fost amanata pana la inceputul lunii aprilie 2021, potrivit OUG 226/2020.

"Termenul prevazut la art. XIII alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 48/2020 privind unele masuri financiar-fiscale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 319 din 16 aprilie 2020, cu modificarile ulterioare, cu privire la aplicarea prevederilor dispozitiilor art. XI din acelasi act normativ, prorogat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 90/2020 pentru modificarea Ordonantei Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, precum si pentru modificarea altor acte normative, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 459 din 29 mai 2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 114/2020, prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 99/2020 privind unele masuri fiscale, modificarea unor acte normative si prorogarea unor termene, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 551 din 25 iunie 2020, si prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 181/2020 privind unele masuri fiscal-bugetare, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 988 din 26 octombrie 2020, se proroga pana la data de 31 martie 2021."

Stabilirea modalitatii de calcul al impozitelor si contributiilor sociale datorate de persoanele fizice beneficiare ale indemnizatiei de sprijin conform OUG 30/2020. Mai multe detalii AICI. 
 

Scutirea de TVA cu drept de deducere, in cazul livrarilor de vaccinuri si dispozitive pentru diagnosticul de Covid 19, precum si in cazul serviciilor de vaccinare si testare aferente

"Art. XIV. -
(1) Sunt scutite de taxa pe valoarea adaugata cu drept de deducere livrarile de dispozitive medicale pentru diagnosticul in vitro al COVID-19, de vaccinuri impotriva COVID-19, precum si serviciile de vaccinare si testare aferente, altele decat cele scutite de TVA conform art. 292 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, efectuate pana la data de 31 decembrie 2022.

(2) Scutirea de TVA prevazuta la alin. (1) se aplica doar pentru livrarea dispozitivelor medicale pentru diagnosticul in vitro al COVID-19 care sunt in conformitate cu cerintele aplicabile prevazute in Directiva 98/79/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 27 octombrie 1998 privind dispozitivele medicale pentru diagnostic in vitro, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 331 din 7 decembrie 1998, sau in Regulamentul (UE) 2017/746 al Parlamentului European si al Consiliului din 5 aprilie 2017 privind dispozitivele medicale pentru diagnostic in vitro si de abrogare a Directivei 98/79/CE si a Deciziei 2010/227/UE a Comisiei, publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 117 din 5 mai 2017, si in alte acte aplicabile din legislatia Uniunii, si pentru livrarea vaccinurilor impotriva COVID-19 autorizate de Comisia Europeana sau de statele membre ale Uniunii Europene.

(3) Sunt scutite de taxa pe valoarea adaugata achizitiile intracomunitare de Remdesivir, efectuate pana la data de 31 decembrie 2022, in baza contractului-cadru semnat pe 7 octombrie 2020 de Comisia Europeana cu societatea farmaceutica Gilead pentru livrarea de Veklury, denumirea comerciala a Remdesivir."


Prelungirea pana la 31.12.2021 a termenului de dotare cu aparate de marcat electronice fiscale pentru operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri/prestarii servicii prin intermediul automatelor comerciale

"Art. XVI. -
Alineatul (2) al articolului III din Legea nr. 136/2019 pentru abrogarea alin. (1), (2) si (4) ale art. 40 din Ordonanta Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 587 din 17 iulie 2019, cu modificarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(2) Pana la data de 31 decembrie 2021, operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce functioneaza pe baza de plati cu cardul, precum si de acceptatoare de bancnote sau monede, dupa caz, au obligatia de a dota automatele comerciale cu aparatele de marcat electronice fiscale prevazute la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare."
 

Prelungirea masurii de suspendare a sanctiunii pentru nerespectarea obligatiei de a conecta casele de marcat electronice la ANAF. Citeste mai multe AICI >>


Pentru contribuabilii obligati la plata impozitului specific potrivit Legii 170/2016, in anul 2021 nu se datoreaza impozit specific pentru o perioada de 90 de zile, calculate incepand cu 01.01.2021.

"Art. XXV. -
(1) Contribuabilii obligati la plata impozitului specific unor activitati, potrivit Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activitati, cu completarile ulterioare, pentru anul 2021, nu datoreaza impozit specific pentru o perioada de 90 de zile calculata incepand cu data de 1 ianuarie 2021.

(2) Pentru aplicarea prevederilor alin. (1) contribuabilii calculeaza in mod corespunzator impozitul specific stabilit potrivit Legii nr. 170/2016, cu completarile ulterioare, aferent anului 2021, prin impartirea impozitului specific anual la 365 de zile calendaristice si inmultirea valorii rezultate cu diferenta dintre numarul de 365 de zile calendaristice si numarul de 90 de zile calendaristice."
 

Voucherele de vacanta aferente anului 2021 se emit doar pe suport electronic. Mai multe detalii AICI 

de Ghinea Viorica

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
case de marcatesalonare la platatvaOUG 226/2020

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 07 Ianuarie 2021


Votati articolul "Principalele modificari introduse prin OUG 226/2020: rambursarea TVA, case de marcat, anularea accesoriilor si esalonarea simplificata":
Rating:

Nota: 4.88 din 5 din 8 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Monografie contabila reevaluare mijloace fixe de natura stocurilor.

Intrebare: Am urmatoarea problema cu care ma confrunt:
In nov.2011 societatea a achizitionat de la o persoana fizica, in baza contract. de vanzare-cumparare un teren pe care se afla si niste baraci. De la data achizitiei s-a facut Decizie a asociatului unic prin care s-a specificat ca aceasta achizitie este pentru revanzare, deci are scop comercial, iar eu in contabilitate am inregistrat-o in categoria mijloacelor fixe de natura stocurilor. Anul acesta cand am sunat sa intreb ce impozit am de plata la Directia de Impozite si Taxe locale , am fost intrebata daca am facut reevaluarea. Mentionez ca de vandut nu a reusit patronul sa o vanda in aceasta perioada. Acum am contactat un evaluator sa faca evaluarea si intreb cum fac eu inregistrarile contabile cu diferentele de reevaluare daca eu nu am inregistrari in 211 si 212 , am inregistrat in 371 analitic distinct. Cum trebuie sa procedez?

Raspuns: Va rog sa-mi apuneti :Daca fac reevaluarea pentru bilant mai este obligatoriu sa fac corectie pentru...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 07 Ianuarie 2021 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!

Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 10 - 2 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2021 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X