email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Anunt ANAF: rambursarea TVA si activitatea de control, in perioada starii de urgenta

Anunt ANAF: rambursarea TVA si activitatea de control, in perioada starii de urgenta
anaframbursare tvainspectoricoronavirus

In luna martie 2020, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a restituit TVA in valoare de aproape 4 miliarde de lei, aferente unui numar de 24.526 deconturi (fata de 1,6 miliarde de lei media rambursarilor din primele doua luni ale anului 2020). 


De la data declararii starii de urgenta, ANAF a accelerat procesul de rambursare a TVA prin relocarea personalului implicat in actiunile de control suspendate, potrivit unui comunicat al institutiei. De asemenea, Fiscul a desfasurat campanii in randul contribuabililor care au solicitat rambursarea de TVA, pentru a fi pregatite cu rapiditate compensarile si restituirile de taxe, necesare in derularea procedurii de rambursare. 

In vederea implementarii mecanismului de rambursare care vizeaza solutionarea rapida a deconturilor de TVA, ANAF a elaborat un proiect de act normativ care se afla in prezent in circuitul de avizare interna. 

In aceasta perioada, ANAF a suspendat actiunile de control fiscal, cu exceptia verificarilor aferente solutionarii rambursarilor de TVA cu control anticipat, a actiunilor de control care pot fi continuate prin utilizarea unor mijloace de comunicare la distanta.

 De asemenea, inspectorii din cadrul Directiei Generale Antifrauda Fiscala din cadrul ANAF sunt imputerniciti sa se deplaseze pe teren pentru a verifica respectarea interdictiilor stabilite prin ordonantele militare. Controalele efectuate in baza ordonantelor militare sunt verificari specifice, atribuite temporar, doar pe durata valabilitatii acestora. In urma verificarilor derulate, inspectorii DGAF au constat in cazul a 11 contribuabili incalcarea masurilor dispuse prin ordonantele militare, aplicand amenzi in suma de 674.000 lei. 

Situatiile in care exista indicii de evaziune fiscala, ca urmare a analizei de risc, precum si cele sesizate de cetateni, vor fi investigate de DGAF prin utilizarea activitatilor specifice de la distanta.

 In mod exceptional, pentru instrumentarea unor cazuri flagrante, inspectorii DGAF vor actiona pe teren pentru a aplica legea, cu respectarea normelor de protectie sanitara care se impun in aceasta perioada si a drepturilor contribuabililor verificati. 
 

Activitatea de solutionare a contestatiilor pe perioada starii de urgenta

Conducerea ANAF a aprobat ca pe perioada starii de urgenta sustinerea contestatiei sa poata fi realizata in fata organelor de solutionare a contestatiilor si prin intermediul mijloacelor electronice de comunicare la distanta/telefon, iar Directia Generala de Solutionare a Contestatiilor din cadrul ANAF mentine legatura permanent cu contribuabilii pentru gasirea celor mai bune solutii. Procedura de solutionare contestatii va continua in perioada starii de urgenta, iar minutele intocmite cu ocazia sustinerii contestatiei, in care sunt consemnate sustinerile contestatorului, vor fi comunicate de catre ANAF tot prin mijloace de comunicare electronica. 


Scutirea de taxe vamale si TVA pentru importuri destinate combaterii COVID-19

MFP (Ministerul Finantelor Publice) a solicitat Comisiei Europene autorizarea pentru a putea aplica scutiri de taxe vamale si TVA pentru importurile destinate prevenirii si combaterii raspandirii coronavirusului COVID-19, iar Comisia Europeana urmeaza sa emita decizia de aprobare la finalul acestei saptamani. 

Totodata, Guvernul a aprobat prin Ordonanta de Urgenta nr. 33 din 26 martie 2020, ca in cazul persoanelor impozabile, inregistrate in scopuri de TVA, sa nu se faca plata efectiva la organele vamale a TVA pentru importul de medicamente, echipamente de protectie, alte dispozitive sau echipamente medicale si materiale sanitare, care pot fi utilizate in prevenirea, limitarea, tratarea si combaterea COVID - 19. 

Organele vamale nu solicita plata TVA in vama pentru importurile acestor produse pe toata durata starii de urgenta si 30 de zile de la data incetarii acesteia. 

Taxa aferenta acestor importuri realizate in cursul perioadei fiscale se evidentiaza de catre importatori in decontul de TVA, atat ca taxa colectata, cat si ca taxa deductibila, se mai specifica in comunicatul institutiei.

 ANAF asigura colectarea veniturilor bugetare si deruleaza procedurile de administrare fiscala pentru ca Bugetul Statului sa fie permanent alimentat in vederea asigurarii resurselor necesare functionarii sistemului medical, armatei, politiei, serviciilor de asistenta sociala si multor altor activitati esentiale ale Statului Roman. 

In nicio tara din lume, sistemul nu poate functiona fara indeplinirea obligatiilor fiscale ale contribuabililor si fara spiritul civic al acestora, mai ales in prezent, in conditiile declararii starii de urgenta! 

"Eforturile tuturor vor contribui la depasirea cu bine a acestei situatii exceptionale!", incurajeaza ANAF.

Institutia reaminteste contribuabililor ca obligatiile fiscale se pot indeplini utilizand metode de comunicare la distanta prin intermediul Spatiului Privat Virtual (pentru depunerea declaratiilor si obtinerea de informatii), iar plata poate fi efectuata prin internet banking sau ghiseul.ro. Informatii generale in domeniul fiscal si IT se pot obtine prin apelarea Call-center-ului, la numarul de telefon 031.403.91.60. De asemenea, contribuabilii care nu sunt inrolati in Spatiul Privat Virtual pot utiliza Formularul de contact de pe site-ul Agentiei pentru a obtine informatii generale in domeniul fiscal si IT.


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
anaframbursare tvainspectoricoronavirus


Data aparitiei: 03 Aprilie 2020

Votati articolul "Anunt ANAF: rambursarea TVA si activitatea de control, in perioada starii de urgenta":
Rating:

Nota: 4.43 din 5 din 14 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X