Ministerul de Finante lucreaza impreuna cu sectorul privat si specialisti din IT pentru a pune toate programele care exista pe piata sub o umbrela comuna, astfel incat, de la 1 octombrie, sa nu mai fie disfunctionalitati privind RO e-Transport, a spus Lucian Heius, seful ANAF, intr-o conferinta de presa.
“Stiti ca au fost foarte multe discutii si s-a aprobat Ordonanta de urgenta prin care s-a prorograt termenul de aplicare a amenzilor pana la 1 octombrie (ref. OUG 106/2022). Pentru ca, in momentul in care a inceput sa functioneze acest radar, au aparut anumite sincope, anumite exceptii la cadrul general care n-au fost prevazute in ordonanta initiala.
Sunt formate mai multe grupuri de lucru impreuna cu mediul de afaceri si inclusiv cu specialisti din IT pentru ca aici apare problema prin care companiile private trebuie sa foloseasca anumite softuri pe care le pun la dispozitie IT-istii lor care sa fie compatibile", a declarat Heius.
Lucian Heius a oferit si un exemplu concret in acest sens.
"De exemplu, o firma foarte mare care poate sa emita intr-o zi 1000 de facturi si in fiecare factura sa fie produse cu risc de evaziune ridicat. Si atunci nu le poti introduce manual. Daca este o firma care introduce 4-5 facturi, e foarte usor sa introduci manual." (…)
Citeste si: RO e-Transport. Heius explica cum afla ANAF ce produse cu risc fiscal intra in Romania
Seful ANAF a asigura ca se lucreaza intens pentru ca disfunctionalitatile sa nu mai existe de la 1 octombrie.
"Noi, la nivelul Ministerului de Finante, dar cu specialisti din ANAF, cu specialisti din sectorul privat si cu reprezentanti ai oamenilor de afaceri am luat aceasta decizie de a nu se acorda amenzi si de a se da inca doua luni ca termen in care esti obligat sa il ai, dar nu esti sanctionat daca nu ai acest cod. Si in acest timp noi lucram si incercam sa gasim solutii pentru fiecare caz specific care apare.(...).
“Lucram cu reprezentantii companiilor, cu reprezentantii firmelor private de IT, care lucreaza pentru companiile respective si cu specialistii nostri din IT pentru a omogeniza si a pune toate programele care exista pe piata sub o umbrela comuna, iar incepand cu 1 octombrie, intr-adevar, sa nu mai existe disfunctionalitati”, a asigurat presedintele ANAF.
Reamintim ca prin
Examen Consultant Fiscal 2024
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Manual de politici contabile - Stick USB
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
“Articolul 18 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 41/2022 pentru instituirea Sistemului national privind monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri cu risc fiscal ridicat RO e-Transport si de abrogare a art. XXVIII din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 130/2021 privind unele masuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 356 din 11 aprilie 2022, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
Articolul 18
Prevederile art. 13 si 14 intra in vigoare la data de 1 octombrie 2022.”
Asadar, amenzile pentru neconformare, cuprinse intre 5000 si 100.000 de lei, vor fi aplicate de la 1 octombrie 2022.
Citeste si: 35 de intrebari si raspunsuri ANAF despre RO e-Transport. Noi clarificari importante