AJFP Vrancea reaminteste ca entitatile care nu au desfasurat activitate de la constituire pana la sfarsitul exercitiului financiar 2022 nu intocmesc situatii financiare anuale, urmand sa depuna in acest sens la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor o declaratie pe propria raspundere a persoanei care are obligatia gestionarii entitatii.
Depunerea la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor a declaratiei mentionate se efectueaza in termen de 60 de zile de la incheierea exercitiului financiar, respectiv pana la data de 1 martie 2023.
Declaratia (Formular S1046) se va depune in format electronic. In vederea depunerii declaratiei de inactivitate in format electronic, semnata cu certificat digital calificat, sau numai in format hartie si in format electronic, entitatile folosesc programul de asistenta pus la dispozitie gratuit de catre Ministerul Finantelor pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, la urmatoarea adresa:
https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Declaratii_R/1046_2022.html
Declaratia va cuprinde toate datele de identificare a entitatii:
- denumirea completa (conform certificatului de inmatriculare);
- adresa si numarul de telefon;
- numarul de inregistrare la registrul comertului;
- codul unic de inregistrare;
- capitalul social.
ATENTIE!
Nedepunerea declaratiei se sanctioneaza conform prevederilor art. 42 din Legea nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
Baza legala: Ordinul nr. 4268/2022 privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor, precum si pentru reglementarea unor aspecte contabile, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei Partea I nr. 22 din 09 ianuarie 2023.