email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF: Raportarile contabile 2017. Aspecte actualizate privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale

raportarile contabile 2017bilantdepunerea situatiilor financiareentitatile mici

Regasiti prin cele de mai jos principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, pentru anul fiscal 2016, sunt reglementate prin OMFP nr 166/2017, publicat in Monitorul Oficial nr  86/31.01.2017.
        
        I. Situatiile financiare anuale incheiate la 31 decembrie 2016:

        1) Persoanele juridice al caror exercitiu financiar coincide cu anul calendaristic intocmesc situatii financiare anuale potrivit Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare.
        Pentru exercitiul financiar al anului 2016, entitatile intocmesc situatii financiare anuale corespunzator categoriei in care se incadreaza potrivit pct. 9 din Reglementarile contabile aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare.
                                                                                                                            Anexa 1Pct.1.1 Pct.2.6(1)

        Microentitatile astfel cum sunt definite la pct. 9 alin.(2) * din Reglementarile contabile aprobate prin OMFP nr. 1802/2014 intocmesc situatii financiare care cuprind :
        # bilant prescurtat (cod 10);
        # cont prescurtat de profit si pierdere (cod 20);
        # formularul "Date informative" (cod 30);
        #formularul "Situatia activelor imobilizate" (cod 40).

        * Microentitatile sunt entitatile care, la data bilantului, nu depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii:
        a) totalul activelor: 1.500.000 lei ;
        b) cifra de afaceri neta: 3.000.000 lei ;
        c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 10.


        Entitatile mici astfel cum sunt definite la pct.9 alin.(3) * din Reglementarile contabile aprobate prin OMFP nr. 1802/2014 intocmesc situatii financiare care cuprind :
        # bilant prescurtat (cod 10)
        # cont de profit si pierdere (cod 20);
        # formularul "Date informative" (cod 30);
        #formularul "Situatia activelor imobilizate" (cod 40);
        # note explicative la situatiile financiare anuale.
         Optional, ele pot intocmi situatia modificarilor capitalului propriu si/sau situatia fluxurilor de trezorerie.
        * Entitatile mici sunt entitatile care, la data bilantului, nu se incadreaza in categoria microentitatilor si care nu depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii:
        a) totalul activelor: 17.500.000 lei ;
        b) cifra de afaceri neta: 35.000.000 lei ;
        c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50.


        Entitatile mijlocii si mari astfel cum sunt definite la pct.9 alin.(4) * din Reglementarile contabile aprobate prin OMFP nr. 1802/2014, precum si entitatile de interes public intocmesc situatii financiare care cuprind :
        # bilant (cod 10);
        # cont de profit si pierdere (cod 20);
        # formularul "Date informative" (cod 30);
        # formularul "Situatia activelor imobilizate" (cod 40);
        # situatia modificarilor capitalului propriu;
        # situatia fluxurilor de trezorerie;
        # note explicative la situatiile financiare anuale

        * Entitatile mijlocii si mari sunt entitatile care, la data bilantului, depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii:
        a) totalul activelor: 17.500.000 lei ;
        b) cifra de afaceri neta: 35.000.000 lei ;
        c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50.

         Pentru intocmirea situatiilor financiare anuale la 31 decembrie 2016, incadrarea in criteriile de marime se efectueaza la sfarsitul exercitiului financiar, pe baza indicatorilor determinati din situatiile financiare anuale aferente exercitiului financiar precedent si a indicatorilor determinati pe baza datelor din contabilitate si a balantei de verificare incheiate la finele exercitiului financiar curent. Entitatile care au ales un exercitiu financiar diferit de anul calendaristic determina criteriile respective pe baza indicatorilor determinati din situatiile financiare anuale aferente exercitiului financiar precedent si a indicatorilor determinati pe baza datelor din contabilitate si a balantei de verificare intocmite la finele exercitiului financiar astfel ales, si care se incheie la o data ulterioara datei de 1 ianuarie 2017.
                                                                                                                          Anexa 1 Pct.2.6(2)

        2)  Persoanele juridice fara scop patrimonial prevazute la art. 1 alin. (2) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care nu desfasoara activitati economice, intocmesc situatii financiare anuale la 31 decembrie  utilizand programul de asistenta elaborat de Ministerul Finantelor Publice pentru acestea, compuse din :
        #bilant prescurtat
        #contul prescurtat al rezultatului exercitiului
        
        Persoanele juridice fara scop patrimonial intocmesc situatii financiare anuale la 31 decembrie compuse din, utilizand programul de asistenta elaborat de Ministerul Finantelor Publice pentru acestea, compuse din :
        #bilant
        #contul rezultatului exercitiului
        Pentru activitatile economice desfasurate, potrivit legii, de catre persoanele juridice fara scop patrimonial, Reglementarile contabile pentru persoanele juridice fara scop patrimonial, aprobate prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 1.969/2007, cu modificarile ulterioare, se completeaza, dupa caz, cu Reglementarile contabile aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare.
                                                                                                                         Anexa nr 1 Pct. 1.3.(1), (2)                 
        Alte aspecte
        ● Situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale se semneaza de persoanele abilitate potrivit legii. Acestea se semneaza si de catre administratorul sau persoana care are obligatia gestionarii entitatii.
                                                                                                   Anexa nr.1 pct. 1.9., Anexa nr.2 pct. 2.5         
        ● Potrivit art. 29 si art. 30 din Legea nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, situatiile financiare anuale vor fi insotite de :
        # raportul administratorilor,
        # raportul de audit sau raportul comisiei de cenzori, dupa caz,
        Entitatile mijlocii si mari, precum si entitatile de interes public intocmesc situatii financiare anuale in structura prevazuta la pct. 21 din Reglementarile contabile aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare. Respectivele situatii financiare anuale fac obiectul auditului statutar.
        Sunt supuse, de asemenea, auditului entitatile care, la data bilantului, depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii:
        a) totalul activelor: 16.000.000 lei;
        b) cifra de afaceri neta: 32.000.000 lei;
        c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50.
        Obligatia de auditare pentru entitatile prevazute la prezentul alineat se aplica atunci cand acestea depasesc limitele respective in doua exercitii financiare consecutive.
                                                                                                            Anexa nr.1 Pct. 2.6 (3), (4), Pct. 3(5)

        # propunerea de distribuire a profitului sau de acoperire a pierderii contabile,
        # o declaratie scrisa a persoanelor prevazute la art. 10 alin. (1) din Legea nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prin care acestea isi asuma raspunderea pentru intocmirea situatiilor financiare anuale si confirma ca:
        a) politicile contabile utilizate la intocmirea situatiilor financiare anuale sunt in conformitate cu reglementarile contabile aplicabile;
        b) situatiile financiare anuale ofera o imagine fidela a pozitiei financiare, a performantei financiare si a celorlalte informatii referitoare la activitatea desfasurata;
        c) persoana juridica isi desfasoara activitatea in conditii de continuitate.
                                                                                                                                     Anexa nr.1 Pct. 3.5.

Termenul de depunere a situatiilor financiare anuale:
        ->> Societatile comerciale, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, in termen de 150 de zile de la incheierea exercitiului financiar (30 mai 2017)
        ->> Celelalte persoane prevazute la art. 1 alin. (1) - (3) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata (ex: societati cooperatiste, institutii publice), printre care si asociatiile si celelalte persoane juridice cu si fara scop patrimonial, in termen de 120 de zile de la incheierea exercitiului financiar (2 mai 2017)
                                                                                                   Anexa 1 Pct. 3(1)

        II.Raportarile contabile  anuale la 31 decembrie 2016   

         Raportarile contabile anuale se intocmesc si se depun  de urmatoarele entitati:
        ->> persoanele juridice aflate in lichidare ( asa cum rezulta din art. 36 alin.3 din Legea contabilitatii nr. 82/1991),
        ->> subunitatile deschise in Romania de societati rezidente in state apartinand Spatiului Economic European (potrivit art. 5 din Legea contabilitatii nr. 82/1991 acestea nu depun situatii financiare anuale pentru propria activitate)
        ->> entitatile care au optat pentru un exercitiu financiar diferit de anul calendaristic potrivit art. 27 din Legea contabilitatii nr. 82/1991.
                                                                                                        Anexa 2 Pct. 1.1, Pct. 1.2, Art. 6

        Raportarile contabile anuale cuprind urmatoarele formulare:
        ** Situatia activelor, datoriilor si capitalurilor proprii (cod 10)
        ** Situatia veniturilor si cheltuielilor (cod 20),
        ** Date informative (cod 30) ;
        ** Situatia activelor imobilizate (cod 40),
         Formularele "Situatia activelor, datoriilor si capitalurilor proprii", "Situatia veniturilor si cheltuielilor", "Date informative" si "Situatia activelor imobilizate" cuprinse in raportarea contabila anuala la 31 decembrie sunt intocmite pe baza balantei de verificare a conturilor sintetice la data de 31 decembrie.
                                                                                                                          Anexa 2 Pct. 2.1,Pct.2.2

        Termenul de depunere a raportarilor contabile anuale:
        ->> 150 de zile de la incheierea anului calendaristic (30 mai 2017) de catre :
- entitatile care au optat pentru un exercitiu financiar diferit de anul calendaristic potrivit art. 27 alin. (3) din Legea contabilitatii nr. 82/1991,
-        subunitatile deschise in Romania de societati rezidente in state apartinand Spatiului Economic European

        ->> pe perioada lichidarii in termen de 90 de zile de la incheierea anului calendaristic de catre persoanele juridice aflate in lichidare (31 martie 2017)
                                                                                                                       Anexa 2 Pct. 3.1, 3.2

        III.Entitatile care nu au desfasurat activitate de la constituire pana la sfarsitul exercitiului financiar de raportare nu intocmesc situatii financiare anuale, urmand sa depuna in acest sens la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice o declaratie pe propria raspundere a persoanei care are obligatia gestionarii entitatii in termen de 60 de zile de la incheierea exercitiului financiar  (01 martie 2017) care sa cuprinda toate datele de identificare a entitatii:
    - denumirea completa (conform certificatului de inmatriculare);
    - adresa si numarul de telefon;
    - numarul de inregistrare la registrul comertului;
    - codul unic de inregistrare;
    - capitalul social.
        Declaratia de inactivitate (S1046) se depune in forma electronica , avand atasata o semnatura electronica extinsa, sau numai in format hartie si in format electronic.
                                                                                                                                  Anexa 1 Pct. 3.3
Modalitati de depunere a situatiilor financiare anuale si raportarilor contabile anuale la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice

                        Entitatile vor depune, potrivit legii, la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale incheiate la 31 decembrie, intocmite cu ajutorul programului de asistenta elaborat de Ministerul Finantelor Publice. Acesta este pus la dispozitia entitatilor gratuit de unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice sau poate fi descarcat de pe portalul Ministerului Finantelor Publice,de la adresa www.mfinante.ro/Declaratii electronice/Descarcare declaratii/Situatii financiare anuale/Raportari anuale 2016. La aceasta sectiune se pot identifica programele de asistenta pentru intocmirea situatiilor financiare anuale/raportarilor anuale dupa cum urmeaza:
                        S1002  -  Entitati mijlocii, mari si entitati de interes public;
                        S1003  -  Entitati mici;
                        S1005  -  Microentitati;
                        S1004 - Raportari contabile anuale
                        S1014-S1015-S1016-S1017  -  Persoane juridice fara scop patrimonial

                        Formatul electronic al situatiilor financiare anuale si al raportarilor contabile anuale, generat  prin programele de asistenta, consta intr-un fisier PDF avand atasat :
                        - un fisier.xml (care contine formularele cod 10 , cod 20, cod 30, cod 40)
                        - un fisier cu extensia .zip (care contine documentele cerute de lege scanate alb-negru si cu o rezolutie care sa permita incadrarea in limita a 10 MB a fisierului PDF la care este atasat fisierul zip).
                                                                                                        
        Depunerea situatiilor financiare anuale si a documentelor cerute de lege, precum si a raportarilor anuale la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice se efectueaza astfel:
        ->> in format hartie si in format electronic (format pdf cu fisier xml atasat, pe suport CD) la registratura unitatilor teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice sau la oficiile postale, prin scrisori cu valoare declarata.
        ->> in forma electronica pe portalul   www.e-guvernare.ro , avand atasata o semnatura electronica extinsa.   
                                                                                                               Anexa 1 Cap. VI Anexa 2 Pct. 2.6  -  2.8

        Erorile contabile constatate dupa depunerea situatiilor financiare anuale se corecteaza la data constatarii lor, potrivit reglementarilor contabile emise de institutiile prevazute la art. 4 alin. (1) si (3) din Legea nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa caz.                                                                                                                                                             Anexa 1 Pct. 1.6(3)
        Se interzice depunerea la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice a mai multor seturi de situatii financiare anuale pentru acelasi exercitiu financiar.(art. 36^1 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata ).
        Nedepunerea situatiilor financiare anuale, raportarilor contabile si a declaratiei de catre entitatile care nu au desfasurat activitate de la constituire pana la sfarsitul exercitiului financiar de raportare se sanctioneaza conform prevederilor art. 42 din Legea nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
                                                                                                                     Anexa 1 Pct. 3.4 Anexa 2 Pct. 3.3
        Cursul de schimb utilizat in vederea intocmirii situatiilor financiare anuale pentru anul 2016 este de 4,5411 lei/euro.


Sursa: Administratia Judeteana a Finantelor Publice ARGES


de Ioana Andreea Pavel

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
raportarile contabile 2017bilantdepunerea situatiilor financiareentitatile mici


Data aparitiei: 21 Martie 2017
Ultima actualizare: 28 Martie 2017

Votati articolul "ANAF: Raportarile contabile 2017. Aspecte actualizate privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale":
Rating:

Nota: 3.29 din 5 din 12 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X