Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"
Raportul privind durabilitatea este un raport care contine aspecte precum factori de mediu, factori sociali, care privesc drepturile omului si factori de guvernanta, inclusiv factori de durabilitate.
In prezent, entitatile care sunt societati-mama ale unui grup si care, la data bilantului, pe o baza consolidata, depasesc criteriul de a avea un numar mediu de 500 de salariati in cursul exercitiului financiar includ in raportul consolidat al administratorilor o declaratie nefinanciara consolidata, care contine, in masura in care acestea sunt necesare pentru intelegerea dezvoltarii, performantei si pozitiei grupului si a impactului activitatii sale, informatii privind cel putin aspectele de mediu, sociale si de personal, respectarea drepturilor omului, combaterea coruptiei si a darii de mita, inclusiv:
a) o descriere succinta a modelului de afaceri al grupului;
b) o descriere a politicilor adoptate de grup in legatura cu aceste aspecte, inclusiv a procedurilor de diligenta necesare aplicate;
c) rezultatele politicilor respective;
d) principalele riscuri legate de aceste aspecte care decurg din operatiunile grupului, inclusiv, atunci cand este relevant si proportional, relatiile de afaceri, produsele sau serviciile sale care ar putea avea un impact negativ asupra domeniilor respective si modul in care grupul gestioneaza riscurile respective;
e) indicatori-cheie de performanta nefinanciara relevanti pentru activitatile specifice.
Modificarile si completarile aduse de O.M.F.P. nr. 85/2024 vizeaza urmatoarele entitati si pentru exercitiile financiare care incep la urmatoarele date:
a) 1 ianuarie 2024:
(i) de catre entitatile de interes public care depasesc, la data bilantului, criteriile prevazute la pct. 9 alin. (4) din reglementarile contabile aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si numarul mediu de 500 de salariati in cursul exercitiului financiar;
(ii) de catre entitatile de interes public care sunt societati-mama ale unui grup mare si care depasesc, la data bilantului, pe o baza consolidata, numarul mediu de 500 de salariati in cursul exercitiului financiar;
b) 1 ianuarie 2025:
(i) de catre entitatile care depasesc criteriile prevazute la pct. 9 alin. (4) din reglementarile contabile aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, altele decat entitatile mentionate la lit. a) pct. (i);
(ii) de catre entitatile care sunt societati-mama ale unui grup mare, altele decat cele mentionate la lit. a) pct. (ii);
c) 1 ianuarie 2028, de catre entitatile prevazute la sectiunea 72.1 din reglementarile contabile aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare (o filiala cu sediul in Romania a carei societate-mama finala este reglementata de dreptul unei tari terte).
In planul de conturi general se introduc conturile 4417 „Impozitul pe profit la nivelul impozitului minim pe cifra de afaceri”, 6351 „Cheltuieli cu impozitul suplimentar pentru sectoarele de activitate specifice” si 697 „Cheltuieli cu impozitul pe profit la nivelul impozitului minim pe cifra de afaceri”.
--> Modificarea functiei contului 441 „Impozitul pe profit si alte impozite”
Cu ajutorul acestui cont se tine evidenta decontarilor cu bugetul statului/bugetelor locale privind impozitul pe profit/impozitul pe veniturile microintreprinderilor, precum si impozitul pe profit la nivelul impozitului minim pe cifra de afaceri, reglementat potrivit Codului fiscal.
Contul 441 „Impozitul pe profit si alte impozite” este un cont de pasiv.
In creditul contului 441 „Impozitul pe profit si alte impozite” se inregistreaza:
In debitul contului 441 „Impozitul pe profit si alte impozite” se inregistreaza:
Soldul creditor al contului reprezinta sumele datorate de entitate, iar soldul debitor reprezinta sumele virate in plus.
--> Introducerea functiei contului 697 „Cheltuieli cu impozitul pe profit la nivelul impozitului minim pe cifra de afaceri”
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Modificari similare se produc si in reglementarile contabile conforme cu Standardele Internationale de Raportare Financiara, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.844/2016.
Acest articol a aparut in revista Monitorul Contabil, o publicatie de specialitate unica care nu trece neobservata in mediul fiscal-contabil datorita continutului sau exceptional si care reuseste sa-ti ofere solutii pentru problemele frecvent generate de legislatia in continua schimbare. Detalii aici >>
Cadrul legal: O.M.F.P. nr. 4.164/2024 privind actualizarea criteriilor de marime ale entitatilor raportoare, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 843 din 23 august 2024.
Motivatia actualizarii criteriilor de marime
Actualizarea este data de transpunerea in reglementarile contabile a unei directive europene recente, anume Directiva delegata (UE) nr. 2023/2775, referitoare la ajustarea criteriilor de marime pentru microintreprinderi si intreprinderi sau grupuri mici, mijlocii si mari, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene din 21 decembrie 2023.
Principalele modificari in reglementarile contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 1.802/2014
In functie de criteriile de marime, entitatile prevazute de prezentele reglementari se grupeaza in trei categorii, astfel: microentitati, entitati mici, entitati mijlocii si mari.
Microentitatile sunt entitatile care, la data bilantului, nu depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii:
a) totalul activelor: 2.250.000 lei;
b) cifra de afaceri neta: 4.500.000 lei;
c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 10.
Entitatile mici sunt entitatile care, la data bilantului, nu se incadreaza in categoria microentitatilor si care nu depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii:
a) totalul activelor: 25.000.000 lei;
b) cifra de afaceri neta: 50.000.000 lei;
c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50.
Entitatile mijlocii si mari sunt entitatile care, la data bilantului, depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii:
a) totalul activelor: 25.000.000 lei;
b) cifra de afaceri neta: 50.000.000 lei;
c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50.
In functie de criteriile de marime, grupurile se impart in doua categorii: grupuri mici si mijlocii, respectiv grupuri mari.
Grupurile mici si mijlocii sunt grupurile constituite din societatile-mama si filialele care urmeaza sa fie incluse in consolidare si care, pe baza consolidata, nu depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii la data bilantului societatii-mama:
a) totalul activelor: 125.000.000 lei;
b) cifra de afaceri neta: 250.000.000 lei;
c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 250.
Grupurile mari sunt grupurile constituite din societatile-mama si filialele care urmeaza sa fie incluse in consolidare si care, pe baza consolidata, depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii la data bilantului societatii-mama:
a) totalul activelor: 125.000.000 lei;
b) cifra de afaceri neta: 250.000.000 lei;
c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 250.
Sunt modificari ale criteriilor de marime care se aplica si pentru entitatile care aplica reglementarile contabile conforme cu Standardele Internationale de Raportare Financiara, conform O.M.F.P. nr. 2.844/2016.
Entitatile care au ales un exercitiu financiar diferit de anul calendaristic aplica prevederile prezentului ordin incepand cu situatiile financiare anuale aferente exercitiului financiar astfel ales, care incepe ulterior datei de 1 ianuarie 2024.
Intrebare 1:
"Suntem o societate comerciala supusa auditarii financiare. La 31.12.2023 am avut un total de active de 232.267.673 lei, o cifra de afaceri de 425.539.326 lei si un numar mediu de 247 de angajati. Conform Ordinului nr. 85/2024, de cand trebuie sa intocmim raportul privind durabilitatea? De la 01.01.2024 sau de la 01.01.2025?"
Raspuns:
La pct. 492^11 din reglementarile contabile se precizeaza ca entitatile prevazute la pct. 9 alin. (4) includ in raportul administratorilor informatiile necesare pentru intelegerea impactului entitatii asupra aspectelor de durabilitate si informatiile necesare pentru intelegerea modului in care aspectele de durabilitate afecteaza dezvoltarea, performanta si pozitia entitatii.
(2) Informatiile mentionate la alin. (1) trebuie sa fie clar identificabile in raportul administratorilor, intr-o sectiune specifica a raportului acestora.
Prevederile O.M.F.P. nr. 85/2024 pentru reglementarea aspectelor referitoare la raportarea privind durabilitatea se aplica de catre urmatoarele entitati si pentru exercitiile financiare care incep la urmatoarele date:
a) 1 ianuarie 2024:
(i) de catre entitatile de interes public care depasesc, la data bilantului, criteriile prevazute la pct. 9 alin. (4) din reglementarile contabile aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si numarul mediu de 500 de salariati in cursul exercitiului financiar;
(ii) de catre entitatile de interes public, care sunt societati-mama ale unui grup mare, care depasesc, la data bilantului, pe baza consolidata, numarul mediu de 500 de salariati in cursul exercitiului financiar;
b) 1 ianuarie 2025:
(i) de catre entitatile care depasesc criteriile prevazute la pct. 9 alin. (4) din reglementarile contabile aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, altele decat entitatile mentionate la lit. a) pct. (i);
(ii) de catre entitatile care sunt societati-mama ale unui grup mare, altele decat cele mentionate la lit. a) pct. (ii);
c) 1 ianuarie 2028, de catre entitatile prevazute la sectiunea 72.1 din reglementarile contabile aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare.
Potrivit pct. 9 alin. (4) O.M.F.P. nr. 1.802/2014 (entitati mijlocii si mari):
Entitatile mijlocii si mari sunt entitatile care, la data bilantului, depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii:
a) totalul activelor: 25.000.000 lei;
b) cifra de afaceri neta: 50.000.000 lei;
c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50.
Entitatile care sunt societati-mama ale unui grup mare:
Grupurile mari sunt grupurile constituite din societatile-mama si filialele care urmeaza sa fie incluse in consolidare si care, pe baza consolidata, depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii la data bilantului societatii-mama:
a) totalul activelor: 125.000.000 lei;
b) cifra de afaceri neta: 250.000.000 lei;
c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 250.
Entitatile prevazute la sectiunea 72.1 din reglementarile contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 1.802/2014 sunt entitatile din tari terte.
Prin urmare, presupun ca nu sunteti entitate de interes public, astfel ca apreciez ca va incadrati la lit. b), respectiv raportul de durabilitate va trebui intocmit pentru exercitiul financiar care incepe cu 01.01.2025.
Intrebare 2:
"Societatea noastra aplica reglementarile contabile conform Ordinului nr. 2.844/2016, fiind o societate ale carei valori mobiliare sunt tranzactionate la bursa. Daca la 31.12.2024 societatea noastra are un numar de 495 de salariati, cu ce data trebuie intocmit raportul privind durabilitatea conform modificarilor aduse de O.M.F.P. nr. 85/2024?"
Raspuns:
Pentru a clarifica obligatia raportarii de durabilitate in cazul societatii dumneavoastra, avand in vedere ca societatea aplica reglementarile contabile conforme cu IFRS, conform Ordinului nr. 2.844/2016, se aplica urmatorul tratament:
Ordinul MF nr. 85/2024, articolul IV, prevede ca obligatia de raportare privind durabilitatea se aplica pentru entitatile care aplica Ordinul nr. 2.844/2016, incepand cu 1 ianuarie 2024, dar numai daca indeplinesc simultan criteriile de interes public si numarul mediu de 500 de salariati:
ART. IV (1) Modificarile si completarile prevazute la art. III se aplica pentru exercitiile financiare care incep la urmatoarea data:
a) 1 ianuarie 2024:
i) de catre entitatile prevazute la art. 1 alin. (2) lit. a) si b) din Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.844/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, care depasesc, la data bilantului, criteriile prevazute la pct. 483 alin. (1) pct. 2 din anexa nr. 1 la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.844/2016, precum si numarul mediu de 500 de salariati in cursul exercitiului financiar.
Avand in vedere ca numarul de salariati al societatii este de 495 la 31.12.2024, acesta este sub pragul de 500, astfel incat obligatia de raportare privind durabilitatea nu se aplica pentru exercitiul financiar 2024.
Conform art. IV alin. (1) lit. b), societatea va intra sub incidenta obligatiei de raportare incepand cu 1 ianuarie 2025, daca nu depaseste pragul de 500 de salariati, dar indeplineste celelalte criterii stabilite pentru entitatile de interes public care aplica Ordinul nr. 2.844/2016 (entitatile care depasesc criteriile prevazute la pct. 483 alin. (1) pct. 2 din anexa nr. 1 la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.844/2016, cu modificarile si completarile ulterioare).
Intrebare 3:
"Pana in anul 2021, conform Directivei nr. 2.014/95/EU, transpusa local prin O.M.F.P. nr. 1.802/2014, nr. 1.938/2016 si nr. 2.844/2016, societatile mari completau in declaratia nefinanciara informatii cu privire la modul si masura in care activitatile lor sunt asociate cu activitati economice sustenabile din punctul de vedere al mediului.
Insa, incepand cu 2022, ele trebuie sa demonstreze in ce masura aceste activitati sunt aliniate la taxonomia europeana. Astfel, in urma unui amplu proces de analiza, companiile trebuie sa calculeze gradul de aliniere la taxonomie a indicatorilor lor de performanta – cifra de afaceri, cheltuielile de investitii si cele operationale, aspecte care pot arata partilor interesate, precum investitori, banci, parteneri de afaceri, legiuitori sau ONG-uri, nivelul de sustenabilitate al unei activitati economice.
Pentru situatiile financiare ale anului 2023, trebuie introdus in declaratie capitolul cu taxonomia? Acest capitol trebuie auditat?"
Raspuns:
Conform art. V din Ordinul nr. 85/2024 pentru reglementarea aspectelor referitoare la raportarea privind durabilitatea, pentru exercitiul financiar al anului 2023, raportarea informatiilor nefinanciare se efectueaza conform prevederilor reglementarilor mentionate, in vigoare la data de 31.12.2023.
Conform pct. 563 alin. (4) din reglementarile contabile din 2014 privind situatiile financiare anuale, cu modificarile aduse de Ordinul nr. 85/2024, auditorul exprima o opinie privind intocmirea raportului administratorilor in conformitate cu cerintele legale, cu exceptia cerintelor referitoare la raportarea privind durabilitatea, prevazute la capitolul 71:
a) Daca este cazul, exprima o opinie bazata pe o misiune de asigurare limitata in ceea ce priveste conformitatea raportarii privind durabilitatea cu cerintele aplicabile, inclusiv conformitatea raportarii privind durabilitatea cu standardele de raportare privind durabilitatea adoptate de catre Comisia Europeana in temeiul art. 29b sau al art. 29c din Directiva nr. 2.013/34/UE, astfel cum se completeaza prin Directiva (UE) nr. 2.022/2464, procesul desfasurat de entitate pentru identificarea informatiilor raportate in temeiul respectivelor standarde de raportare privind durabilitatea si conformitatea cu cerinta de a marca raportarea privind durabilitatea in conformitate cu art. 29d din Directiva nr. 2.013/34/UE, astfel cum se completeaza prin Directiva (UE) nr. 2.022/2464, precum si in ceea ce priveste conformitatea cu cerintele de raportare prevazute la art. 8 din Regulamentul (UE) nr. 2.020/852.
b) Declara daca, pe baza cunoasterii si a intelegerii dobandite in cursul auditului cu privire la entitate si la mediul acesteia, a (au) identificat informatii eronate semnificative prezentate in raportul administratorilor, indicand natura acestor informatii eronate.
Este parte componenta a raportului administratorilor.
Prin Ordinul ministrului finantelor nr. 85/2024 pentru reglementarea aspectelor referitoare la raportarea privind durabilitatea, au fost introduse in O.M.F.P. nr. 1.802/2014 cerinte privind raportarea durabilitatii pentru anumite categorii de entitati.
Ordinul transpune prevederile Directivei 2.464/2022.
Cine are obligatia de a include informatii asupra aspectelor de durabilitate
Entitatile mijlocii si mari au obligatia de a include in raportul administratorilor informatiile necesare pentru intelegerea impactului entitatii asupra aspectelor de durabilitate si informatiile necesare pentru intelegerea modului in care aspectele de durabilitate afecteaza dezvoltarea, performanta si pozitia entitatii.
Totusi, aceasta cerinta se aplica etapizat, astfel:
Prima etapa
Situatiile financiare aferente anului 2024, cu depunere in anul 2025:
a) de catre societatile care indeplinesc cumulativ urmatoarele 3 criterii:
b) de catre entitatile de interes public, care sunt societati-mama ale unui grup mare, care depasesc, la data bilantului, pe baza consolidata, numarul mediu de 500 de salariati in cursul exercitiului financiar.
A doua etapa
Situatiile financiare aferente anului 2025, cu depunere in anul 2026, in plus fata de entitatile care au aplicat anterior:
a) de catre toate entitatile care depasesc criteriile prevazute la pct. 9 alin. (4) din reglementarile contabile aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv: totalul activelor – 17.500.000 lei, cifra de afaceri neta – 35.000.000 lei, numarul mediu de salariati – 50;
b) de catre entitatile care sunt societati-mama ale unui grup mare.
A treia etapa
Situatiile financiare aferente anului 2028, cu depunere in anul 2029, de catre entitatile prevazute la sectiunea 72.1 din reglementarile contabile aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv:
Obligatia de raportare intervine in cazul in care entitatea dintr-o tara terta, la nivel de grup sau, daca nu este cazul, la nivel individual, a generat o cifra de afaceri neta de peste 150 de milioane de euro in Uniune pentru fiecare dintre ultimele doua exercitii financiare consecutive.
Ce cuprinde raportarea privind durabilitatea
Informatiile privind aspectele de durabilitate vor cuprinde:
- o descriere succinta a modelului de afaceri si a strategiei societatii, inclusiv cu privire la:
(i) rezilienta modelului de afaceri si a strategiei entitatii in raport cu riscurile aferente aspectelor de durabilitate;
(ii) oportunitatile pentru entitate in legatura cu aspectele de durabilitate;
(iii) planurile entitatii, inclusiv actiunile de punere in aplicare si planurile financiare si de investitii conexe, pentru a se asigura ca modelul sau de afaceri si strategia sunt compatibile cu tranzitia catre o economie durabila si cu limitarea incalzirii globale la 1,5°C, precum si cu obiectivul de realizare a neutralitatii climatice pana in 2050, inclusiv, dupa caz, expunerea entitatii la activitati legate de carbune, petrol si gaze;
(iv) modul in care modelul de afaceri si strategia entitatii tine seama de interesele partilor interesate ale entitatii si de impactul entitatii asupra aspectelor de durabilitate;
(v) modul in care strategia entitatii a fost pusa in aplicare in ceea ce priveste aspectele de durabilitate;
- o descriere a obiectivelor cu termene precise legate de aspecte de durabilitate stabilite de entitate, inclusiv, dupa caz, a obiectivelor absolute de reducere a emisiilor de gaze cu efect de sera cel putin pentru 2030 si 2050
- o descriere a progreselor inregistrate de entitate in vederea atingerii obiectivelor respective si o declaratie dincare sa reiasa daca obiectivele entitatii legate de factoriide mediu se bazeaza pe dovezi stiintifice concludente;
- o descriere a rolului organelor de administratie, de conducere si de supraveghere in ceea ce priveste aspectelede durabilitate, precum si a cunostintelor de specialitatesi a competentelor acestora pentru a indeplini rolul respectiv sau a accesului organelor respective la astfel decunostinte de specialitate si competente;
- o descriere a politicilor entitatii in ceea ce priveste aspectele de durabilitate;
- informatii despre existenta unor sisteme de stimulenteprivind aspectele de durabilitate puse la dispozitia membrilor organelor de administratie, de conducere si de supraveghere;
- o descriere:
(i) a procesului de diligenta necesara pus in aplicare de entitate in ceea ce priveste aspectele de durabilitate si, dupacaz, in conformitate cu cerintele Uniunii aplicabile entitatilor de a desfasura un proces de diligenta necesara;
(ii) a principalului impact negativ real sau potential legat deoperatiunile proprii ale entitatii si de lantul sau valoric,inclusiv de produsele si serviciile sale, de relatiile sale deafaceri si de lantul sau de aprovizionare, a actiunilor intreprinse pentru a identifica si a monitoriza impactul respectiv si alte efecte negative pe care entitatea trebuie sale identifice in temeiul altor cerinte ale Uniunii privind desfasurarea de catre entitati a unui proces de diligenta necesara;
(iii) a oricaror actiuni intreprinse de entitate pentru a preveni,a atenua, a remedia sau a pune capat impactului negativreal sau potential, precum si a rezultatului acestor actiuni;
-o descriere a principalelor riscuri pentru entitate aferente aspectelor de durabilitate, inclusiv o descriere aprincipalelor relatii de dependenta a entitatii de astfelde aspecte, precum si a modului in care entitatea gestioneaza riscurile respective;
- indicatorii relevanti pentru prezentarea informatiilor.
Informatiile vor fi prezentate pe termen scurt, mediu si lung.
Aspectele prezentate vor contine informatii cu privire atat la propriile operatiuni, cat si la produsele si serviciile sale, la relatiile sale de afaceri si lantul sau de aprovizionare, inclusiv furnizorii.
La intocmirea acestui raport si la prezentarea informatiilor se vor utiliza Standardele Europene de Raportare privind durabilitatea (ESRS) adoptate de catre Comisia Europeana, care in prezent sunt in numar de 12 standarde:
• ESRS 1 – Cerinte generale
• ESRS 2 – Prezentari de informatii cu caracter general
• ESRS E1 – Schimbarile climatice
• ESRS E2 – Poluare
• ESRS E3 – Resursele de apa si cele marine
• ESRS E4 – Biodiversitatea si ecosistemele
• ESRS E5 – Utilizarea resurselor si economia circulara
• ESRS S1 – Forta de munca proprie
• ESRS S2 – Lucratorii din lantul valoric
• ESRS S3 – Comunitatile afectate
• ESRS S4 – Consumatorii si utilizatorii finali
• ESRS G1 – Conduita profesionala
Auditarea situatiilor financiare si a raportului privind durabilitatea
Situatiile financiare ale acestor entitati sunt supuse auditului statutar.
Auditorul exprima o opinie de asigurare limitata in ceeace priveste conformitatea raportarii privind durabilitatea cu cerintele aplicabile, inclusiv conformitatea raportarii privind durabilitatea cu standardele de raportare privind durabilitate adoptate de catre Comisia Europeana, in legatura cu raportul privind durabilitatea.
Sanctiuni aplicabile
Nerespectarea reglementarilor emise de Ministerul Finantelor cu privire la intocmirea, semnarea si depunerea in termenul legal la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelora situatiilor financiare anuale si, dupa caz, a situatiilor financiare anuale consolidate, a situatiilor financiare interimare, precum si a raportarilor contabile constituie contraventie sise sanctioneaza cu amenda de la 2.000 lei la 3.000 lei.
Acest articol a aparut in revista Monitorul Contabil, o publicatie de specialitate unica care nu trece neobservata in mediul fiscal-contabil datorita continutului sau exceptional si care reuseste sa-ti ofere solutii pentru problemele frecvent generate de legislatia in continua schimbare. Detalii aici >>
Atentie la noutatile privind Procedurile Contabile pentru Societati Comerciale!
Intocmirea procedurilor cade in sarcina dvs.!
Puteti scapa acum, fara efort, de aceasta grija!
Va oferim 41 de modele de proceduri gata scrise, in conformitate perfecta cu noua legislatie fiscala!
Evitati amenzi de pana la 4.000 lei!
Articole similare
Principalele noutati in Reglementarile contabile: Ce este important sa cunoastetiPropuneri ale MF pentru reglementarea unor aspecte contabile: Atentie la functiunea conturilor 694 si 794!Politici si proceduri contabile: Modele EDITABILE, conform cerintelor legislativeContabilitate fara erori: TOP 3 lucrari cu exemple practice si temeiuri legaleRaportarile contabile la 30 iunie 2024 se depun cel tarziu pana la 19 august 2024Ultimele articole
Cheltuieli cu redeventa: explicatii privind folosirea contului 6121Planul de Conturi 2024: Functiunea si corespondenta conturilor. Instrumentul de lucru indispensabil oricarui contabilAjustarea TVA in situatia clientilor radiati: pierderea este deductibila fiscal?REGLEMENTARI CONTABILE actualizate pentru ONG-uri si asociatiiCompanii incadrate la 'contribuabili mari' si 'contribuabili mijlocii': care sunt obligatiile fiscale si declarativeArticole similare
Principalele noutati in Reglementarile contabile: Ce este important sa cunoastetiTOP 10 noutati legislative de care trebuie sa tineti cont in 2025!Contul 418 'Clienti – facturi de intocmit': monografie contabila pentru activitatea de prestari serviciiContabilitate fara erori: TOP 3 lucrari cu exemple practice si temeiuri legaleRaportarile contabile la 30 iunie 2024 se depun cel tarziu pana la 19 august 2024Ultimele articole
IMCA si impozitul suplimentar in sectoarele petrol si gaze naturale: CUM se inregistreaza in contabilitateCheltuieli cu redeventa: explicatii privind folosirea contului 6121Planul de Conturi 2024: Functiunea si corespondenta conturilor. Instrumentul de lucru indispensabil oricarui contabilImpozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): in ce cont se inregistreaza?Reglementari contabile actualizate pentru ONG-uri si asociatii