Raport GRATUIT pentru contabili

ChatGPT pentru Contabili TOP prompturi utile explicate clar
Solutia simpla pentru a profita de tehnologia AI!

Din punct de vedere fiscal, nu se impune intocmirea unui decont de cheltuieli pentru achizitiile online efectuate direct cu cardul societatii. Motivul principal este ca plata se face direct din fondurile societatii, iar tranzactiile sunt deja documentate si inregistrate corespunzator in contabilitate pe baza facturii fiscale si a dovezii platii (de exemplu, extrasul de cont sau confirmarea platii online).
In acest caz, procesul este transparent, iar cheltuiala este justificata prin documentele emise pe numele firmei.
Decontul de cheltuieli este necesar doar atunci cand un angajat sau administrator efectueaza achizitii din fonduri proprii (sau cu avansuri primite de la societate), iar ulterior cere rambursarea sumelor respective.
Pentru achizitiile efectuate direct de firma online, documentele justificative principale sunt factura fiscala si dovada tranzactiei cu cardul (extras de cont sau dovada platii online).
Ghidul practic al contabilitatii in 2026 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Se va intocmi decont de cheltuieli doar in situatia in care achizitiile se efectueaza de un angajat/administrator cu fonduri proprii sau avansuri primite de la societate, pentru justificarea utilizarii acestora.
Decontul de cheltuieli serveste drept document justificativ la rambursarea sumei catre angajat/administrator.
Cheltuielile efectuate cu scopul desfasurarii activitatii economice, pe baza documentelor justificative legale (factura fiscala, dovada platii), sunt deductibile fiscal, conform Codului Fiscal.
Plata directa cu cardul firmei se inregistreaza direct in contabilitate pe baza documentelor primite si nu necesita alte formalitati suplimentare.
Prin urmare, din perspectiva fiscala, pentru achizitiile online platite cu cardul societatii nu este necesara intocmirea unui decont de cheltuieli, cu exceptia cazului in care plata nu este realizata direct din fondurile societatii.
Articole similare
Situatii financiare anuale cu erori: CE se poate corecta si CUM se procedeazaCe nereguli au descoperit inspectorii ANAF la cinci firme care recrutau muncitori asiaticiCe verifica ANAF in contabilitatea firmelor de constructiiTrecerea de la metoda LIFO la FIFO incepand cu 1 ianuarie 2027: Ce se intampla cu stocul existent si implicatiile fiscaleExamen CECCAR, sesiunea 19-20 noiembrie 2026: Inscriere, taxe si structura probelorUltimele articole
Ghid complet pentru neplatitorii de TVA: Plafoane, declaratii si studii de caz explicate practicCum sa lucrezi mai eficient si mai organizat? Descopera oferta de toamna cu reduceri de pana la 70% pentru contabili!Achizitie de bunuri care nu au legatura cu activitatea economica: Cum se justifica si care sunt riscurile fiscaleLichidare societate care aplica sistemul TVA la incasare: Cum se scot din evidenta creantele neincasateSocietati mici: Ce praguri prevede OPANAF 828/2026 pentru dosarul preturilor de transfer?
DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"ChatGPT pentru Contabili TOP prompturi utile"
Solutia simpla pentru a profita de tehnologia AI!