email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Monografie: Fonduri nerambursabile

fondurinerambursabilemonografie

 

de Nicolae Nina, valabil la 12-Apr-2010

Intrebare: Monografia contabila privind fonduri nerambursabile - proiectul are ca instrument de finantare " fondul european pentru dezvoltare regionala si bugetul de stat" axa prioritara nr. 2 "competitivitate prin cercetare dezvoltare, inovare" operatiunea 2.1.1. proiecte de CD in parteneriat intre institute de cercetare si intreprinderi". Ma intereseaza un circuit al documentelor si inregistrarile contabile ale cheltuielilor eligibile si a celor neeligibile in ceea ce priveste proiectul.

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Iti faci Cont si gasesti toate raspunsurile la cele mai dificile intrebari.
Convinge-te
CLICK AICI

Raspuns: Pentru evidenta contabila a gestionarii unor astfel de fonduri nerambursabile voi prezenta in continuare responsabilitatile si modul de verificare a documentelor precum si modul de inregistrare si prezentare a lor.

In cazul acestor fonduri  trebuie intocmite anumite proceduri de lucru  (care sunt obligatorii conform contractului de finantare): procedura de contabilitate, procedura de autorizare plati, procedura de efectuare plati, procedura pentru depunerea cererii de rambursare etc.

Inregistrarile se efectueaza in conformitate cu acestea.

Definitii:
-    Managerul de proiect, este responsabil pentru aplicarea procedurii privind Contabilitatea proiectului.
-    Responsabilul financiar urmareste, verifica si confirma punerea in practica a prevederilor prezentei proceduri.
-    Contabilul va avea responsabilitatea pentru inregistrarea cronologica si sistematica, prelucrarea si pastrarea informatiilor cu privire la situatia patrimoniala si rezultatele obtinute, controlul operatiunilor patrimoniale efectuate si al procedeelor de prelucrare utilizate.

In acest sens, Contabilul:
• are obligatia sa respecte legislatia in vigoare in domeniul contabilitatii, in ceea ce priveste derularea proiectului;
• va asigura corespondenta dintre cheltuielile declarate, inregistrarile contabile si documentele suport aferente Cererilor de Rambursare;
• va permite reprezentantilor OI si/sau AM sa realizeze misiuni de verificare a contabilitatii, punand la dispozitie toate documentele care au legatura cu proiectul;
• tine evidenta contabila pe conturi analitice pentru fiecare tip de contract (servicii, lucrari) si resurse de finantare;
• are obligatia sa tina o evidenta stricta a prefinantarii primite, utilizarii si restituirii acesteia;
• va tine distinct evidenta cheltuielilor eligibile fata de evidenta contabila a altor cheltuieli decat cele eligibile, aferente proiectului;
• inregistreaza in evidenta contabila distincta titlurile de creanta aferente investitiei financiare prin proiect, precum si a majorarilor de intarziere si a accesoriilor aferente acestora;
• are obligatia sa aduca la cunostinta AM si/sau OI titlurile de creanta legate de proiect in termen de maxim 5 zile lucratoare dupa constituirea lor ca urmare a misiunilor de control a altor organe abilitate;
• are obligatia ca documentele proprii inregistrate in contabilitate sa fie identificabile, verificabile, si sa fie sustinute de acte si documente justificative originale corespunzatoare.

CONTABILITATEA

            UIP solicita deschiderea de analitice distincte in balanta pentru activitatile Proiectului. Astfel se vor crea analitice pentru fiecare obiectiv de investitie finantat si pentru fiecare sursa de finantare.

Activitatea de inregistrare propriu zisa in contabilitate presupune:

• Verificarea documentelor care stau la baza inregistrarii in contabilitate,  respectiv tipurile de documente justificative care pot face obiectul unor operatiuni financiare derulate de  unitate din fondurile reprezentand finantarea europeana, cofinantare nationala, in conformitate cu prevederile legale in vigoare:
- state de plata, situatia recapitulativa lunara a salariilor;
- facturi fiscale;
- chitante;
- note de intrare – receptie pentru materialele si obiectele de inventar care intra in magazie;
- bonuri de consum de materiale pentru materialele care se dau la consum;
- bonuri de predare, transfer, restituire pentru obiectele de inventar care se dau in folosinta;
- procese verbale de punere in functiune a mijloacelor fixe;
- ordine de plata care atesta plata salariilor si a contributiilor la buget a facturilor fiscale etc.;
- certificate de origine pentru bunurile achizitionate;
- copii de pe contracte si eventualele acte aditionale la acestea;

• Inregistrarile contabile sunt prezentate in Anexa II.

Inregistrarea prefinantarii in cazul in care s-a solicitat acest lucru:
445/analitic FEDR     =     472/analitic    prefinantare din FEDR
445/analitic BS          =     472/analitic prefinantare din Bugetul de stat
Pentru incasarea sumei aferente prefinantarii Beneficiarul va transmite la AM dosarul Cererii de prefinantare care va cuprinde:
Contractul de finantare incheiat intre AM si Beneficiar;
Contractul de furnizare de bunuri, lucrari incheiat intre Beneficiar si un operator economic;
Cererea de Prefinantare in original.
Dosarul Cererii de Prefinantare se va intocmi in 2 exemplare, originalul va fi transmis la AM insotit de Fisa de control a documentului. AM verifica cererea de prefinantare, iar beneficiarul va primi fondurile aferente prefinantarii in termen maxim de 55 zile calendaristice de la depunerea dosarului. AM poate cere clarificari suplimentare de la beneficiar printr-o scrisoare de informatii suplimentare in care este trecut termenul maxim de transmitere a informatiilor si clarificarilor. Dupa finalizarea verificarii AM va notifica Autoritatea de Certificare si Plata (ACP) pentru efectuarea platii catre beneficiar.

Incasarea prefinatarii in contul de disponibil in lei la Trezorerie.
5121/prefinantare     =    %   
        445/analitic FEDR
        445/analitic BS

Plati. Utilizarea prefinantarii, se face in conformitate cu OG 29/2007 si Ordinul 911/2007. Beneficiarul plateste avansuri sau alte cheltuieli eligibile conform prevederilor legale.
Plata avansului se face pe baza de factura emisa de contractor vizata de necesitate, realitate, legalitate de catre seful UIP si ofiterul financiar prin aplicarea de stampila.

Factura va fi supusa CFP dupa care se face ordonantarea platii de catre conducatorul unitatii prin aplicarea stampilei „Bun de plata”.
Expertul financiar contabil va intocmi ordinul de plata dupa care va fi semnat de persoanele cu drept de semnatura si se depune la Trezorerie.

Inregistrarea facturii de avans conform clauzei din contract din valoarea contractului.
         %    =    401/analitic operator economic
4092.FEDER - analitic   
4092.BS - analitic

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Iti faci Cont si gasesti toate raspunsurile la cele mai dificile intrebari.
Convinge-te
CLICK AICI

Plata avansului din prefinantare conform extras de cont, OP.
Data platii se considera data efectuarii transferului bancar din contul beneficiarului in contul operatorului economic (contractor).
401/analitic operator economic    =    5121/prefinantare
inregistrarea cererii de rambursare a cheltuielilor pe baza documentelor (facturi) la valoarea totala a cererii.
445/analitic FEDR     =     472/ FEDR
445/analitic BS          =     472/BS

Rambursarea prefinantarii pe baza Dosarului Cererii de rambursare de __ % din valoarea cererii de rambursare.
472/analitic    prefinantare din FEDR        =    445/FEDER
472/analitic prefinantare din Bugetul de stat    =    445/Buget de stat

incasarea sumei in trezorerie ca diferenta intre valoarea Cererii de rambursare si valoarea prefinantarii retinuta.
5121/Trezorerie        =    445/FEDR
5121/Trezorerie        =    445/Buget de stat

Inregistrarea facturilor de prestari servicii de la furnizori.
628/pos     =    401/analitic operator economic
462.TVA     =    401/analitic operator economic

Capitalizarea acestor cheltuieli in valoarea proiectului pana la incasarea sumelor cerute la rambursare.
332/pos    =    712/pos
Plata furnizorilor de prestari servicii din trezorerie.
401/analitic operator economic    =    5121/trezorerie
inregistrarea cheltuielilor cu salariile aferente personalului UIP.
621/colaborator UIP    =    401/colaboratori
401/colaboratori    =    444/impozit retinut colaboratori
Capitalizarea cheltuielilor cu salariile in proiect pana la data incasarii sumei cerute la rambursare:
332/pos    =    712/pos
inregistrarea cheltuielilor generale de administratie aferente UIP.
605/UIP        =    401/analitic operator economic
626/UIP        =    401/analitic operator economic
612/UIP        =    401/analitic operator economic
628/UIP        =    401/analitic operator economic
462/tva        =    401/analitic operator economic  (cu valoarea TVA aferent)
Capitalizarea cheltuielilor generale de administratie pana la incasarea sumelor din cererea de rambursare.
332/pos    =    712/pos
Recunoasterea veniturilor si cheltuielilor la momentul incasarii:
472/FEDR    =    7582/POS
472/BS    =    7582/POS
712/POS    =    332/POS

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Iti faci Cont si gasesti toate raspunsurile la cele mai dificile intrebari.
Convinge-te
CLICK AICI

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
fondurinerambursabilemonografie


Data aparitiei: 13 Aprilie 2010

Votati articolul "Monografie: Fonduri nerambursabile":
Rating:

Nota: 4.5 din 5 din 9 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X