email
MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Categoria cheltuielilor de sponsorizare

Intrebare:

Daca intra in categoria cheltuielilor de sponsorizare achizitia de calculatoare de catre societatile comerciale si bursele de specializare in strainatate.

Raspuns:(dat in iulie 2005)

Sponsorizarea este definita la art. 1 alin. (1) din Legea nr. 32/1994 privind sponsorizarea ca fiind actul juridic prin care doua persoane convin cu privire la transferul dreptului de proprietate asupra unor bunuri materiale sau mijloace financiare pentru sustinerea unor activitati fara scop lucrativ desfasurate de catre una dintre parti, denumita beneficiarul sponsorizarii. Insa, persoanele juridice nu pot efectua activitati de sponsorizare sau de mecenat din surse obtinute de la buget.

Beneficiar al sponsorizarii poate fi:

a. orice persoana juridica fara scop lucrativ, care desfasoara in Romania sau urmeaza sa desfasoare o activitate in domeniile: cultural, artistic, educativ, de invatamant, stiintific cercetare fundamentala si aplicata, umanitar, religios, filantropic, sportiv, al protectiei drepturilor omului medico-sanitar, de asistenta si servicii sociale, de protectia mediului, social si comunitar, de reprezentare a asociatiilor profesionale, precum si de intretinere, restaurare, conservare si punere in valoare a monumentelor istorice;

b. institutiile si autoritatile publice, inclusiv organele de specialitate ale administratiei publice, pentru activitatile prevazute la litera a) de mai sus;

c. emisiuni ori programe ale organismelor de televiziune sau radiodifuziune, precum si carti ori publicatii din domeniile de mai sus;

d. orice persoana fizica cu domiciliul in Romania a carei activitate in unul dintre domeniile prevazute mai sus este recunoscuta de catre o persoana juridica fara scop lucrativ sau de catre o institutie publica ce activeaza in domeniul pentru care se solicita sponsorizarea.

Ca alternativa, se poate avea in vedere mecenatul care este un act de liberalitate prin care o persoana fizica sau juridica, numita mecena, transfera, fara obligatie de contrapartida directa sau indirecta, dreptul sau de proprietate asupra unor bunuri materiale sau mijloace financiare catre o persoana fizica, ca activitate filantropica cu caracter umanitar, pentru desfasurarea unor activitati in domeniile: cultural, artistic, medico-sanitar sau stiintific cercetare fundamentala si aplicata. Actul de mecenat se incheie in forma autentica, ceea ce presupune plata unor taxe notariale proportionale cu valoarea mecenatului. Beneficiar al mecenatului poate fi orice persoana fizica cu domiciliul in Romania, fara obligativitatea de a fi recunoscuta de catre o persoana juridica fara scop lucrativ sau de catre o institutie publica care necesita sprijin in domeniile prevazute in definitia mecenatului.

Avand in vedere definitia data sponsorizarii de legea romana, achizitia de calculatoare poate intra in sfera sponsorizarii. Unele restrictii privind aceasta posibilitate sunt stabilite de sursele din care se finanteaza achizitia respectiva (de exemplu: calculatoarele achizitionate din fonduri de la buget nu pot face obiectul sponsorizarii) sau de respectarea prevederilor legale privind actul juridic de sponsorizare (calitatea persoanei sponsorizate, respectarea formei contractului de sponsorizare etc.). Din aceasta perspectiva, recomandam revederea Legii nr. 32/1994 privind sponsorizarea in care sunt reglementate sponsorizarea si mecenatul.

In ceea ce priveste bursele de specializare, acestea pot face obiectul sponsorizarii cu mijloace financiare numai in masura in care sunt acordate unei persoane fizice cu domiciliul in Romania a carei activitate in unul dintre domeniile prevazute mai sus este recunoscuta de catre o persoana juridica fara scop lucrativ sau de catre o institutie publica ce activeaza in domeniul pentru care se solicita sponsorizarea. Altfel, se poate avea in vedere incheierea unui act de mecenat cu indeplinirea conditiilor prevazute de Legea nr. 32/1994.

In situatia in care nu sunt respectate conditiile stipulate de Legea nr. 32/1994 referitoare la actul de sponsorizare si/sau cel de mecenat, contractele astfel incheiate sunt nule de drept. Persoana juridica, in calitate de sponsor, respectiv de mecena, risca sa nu ii fie recunoscute cheltuielile respective, inclusiv deductibilitatea acestora, iar persoana fizica in calitate de beneficiar risca sa i se adauge contravaloarea bunurilor primite sau sumele primite in bani la venitul anual global.

Din punct de vedere fiscal, cheltuielile de sponsorizare si cele de mecanat au acelasi tratament. Conform art. 21 alin. (4) lit. p din Codul fiscal, contribuabilii care efectueaza sponsorizari si/sau acte de mecenat, potrivit prevederilor legii privind sponsorizarea si ale legii bibliotecilor, scad din impozitul pe profit datorat sumele aferente, daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

a. sunt in limita a 0,3% din cifra de afaceri;

b. nu depasesc mai mult de 20% din impozitul pe profit datorat.

In ceea ce priveste persoana fizica, beneficiar al sponsorizarii si/sau mecenatului, contravaloarea bunurilor sau sumele primite in bani sub forma de sponsorizare si/sau mecenat sunt neimpozabile.

In concluzie, o persoana juridica poate efectua sponsorizari cu bunuri materiale constand in calculatoare si sponsorizari cu mijloace financiare constand in burse de specializare in strainatate daca sunt indeplinite conditiile generale prevazute de Legea nr. 32/1994, asa cum le-am prezentat mai sus.

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Costurile de productie ale firmei. Atentie la amenzi!


Dvs. dati importanta cuvenita calculatiei costurilor de productie?
Pentru ca este decisiva:

  •   pentru pastrarea unei evidente contabile corecte a productiei
  •   pentru rezultate contabile si fiscale conforme legislatie in vigoare
  •   pentru protectie maxima impotriva erorilor in registrele dvs. contabile
  •   pentru evitarea amenzilor FISCULUI
  •   pentru managementul eficient al proceselor din firma!

Comandati acum Modele editabile pentru Calculatia Costurilor!

...Vezi AICI detalii complete <<

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 02 Martie 2006


Votati articolul "Categoria cheltuielilor de sponsorizare":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 02 Martie 2006 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • SAF-T 2022. Ghid de raportare corecta - scapa de amenzi si controale neprevazute!

    • SAF-T reprezinta cea mai importanta transformare prin care a trecut sistemul fiscal din Romania pana acum. Firma dvs. va fi ca o carte deschisa pentru ANAF! Nu va mai fi nevoie de inspectii fiscale la sediul dvs. si de controale inopinate. Inspectorii vor sta in birourile lor si, din cateva clicuri, vor verifica tot ce e de verificat: TVA, impozit pe profit, contributii salariale etc. Si, desigur, daca vor gasi nereguli, vor aplica sanctiuni &n...» citeste mai departe aici

  • Cum a modificat Ordinul 237/2022 Declaratia 100: tabel comparativ

    • Prin Ordinul nr. 237/2022 a fost modificata Declaratia 100 astfel incat sa fie evidentiate reducerile de impozit prevazute in OUG 153/2020.  ANAF a publicat noua Declaratie 100 pentru 2022. Termenul legal de depunere pentru impozitul pe veniturile microintreprinderilor - trim.IV 2021 si impozitul specific - sem.II 2021 este ...» citeste mai departe aici

  • Vanzare prin automate de cafea. Care este monografia contabila?

    • Prezentam in continuare care este monografia contabila in cazul vanzarii prin automate de cafea.  Intr-o activitate de vanzare cafea/ceai prin intermediul automatelor de tip vending se alimenteaza aparatele cu diverse tipuri/marci de cafea, achizitionate de la diversi furnizori. Produsele finale au acelasi pret, indiferent de optiunea cumparatorului: cafea espresso, cafea lunga, cappucino etc. Care este monografia contabila pentru activitate...» citeste mai departe aici

  • Evidenta marfii in comertul online. Ce trebuie sa stie firmele

    • Specialistul nostru ne prezinta in continuare ce trebuie sa stie firmele despre evidenta marfii in comertul online. Drept exemplu, luam cazul unui magazin online care are cod CAEN 4791 "Comert cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin internet".  1. Conform legii este obligatoriu sau este doar o recomandare ca stocul de marfa sa se tina la pret de vanzare cu amanuntul? 2. Daca programul informatic ne permite sa avem st...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2022 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT Raportul Special
"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X