email
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Completare in Legea contabilitatii: termenul de pastrare a statelor de salarii va scadea la 5 ani de la 50 de ani

Completare in Legea contabilitatii: termenul de pastrare a statelor de salarii va scadea la 5 ani de la 50 de ani
state de platalegea contabilitatiiadeverinta de venit

Termenul de pastrare a statelor de salarii este de 50 de ani in prezent, insa obligatiile arhivarii acestor documente vor scadea la 5 ani incepand de la 1 ianuarie 2023, potrivit Legii 195/2022 care completeaza Legea contabilitatii (M.O. nr. 668 din 4 iulie 2022).

„(1^1) Incepand cu data de 1 ianuarie 2023, statele de salarii pentru care angajatorul are o declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa, pe beneficiari de venit, conform prevederilor legale sau pentru care angajatorul are obligatia legala de a depune declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, la Agentia Nationala de Administrare Fiscala, se pastreaza timp de 5 ani.”, prevede Legea 195/2022.

Potrivit initiatorilor de la USR, "obligativitatea arhivarii statelor de salarii pentru o perioada de 50 de ani este nemotivata si de natura sa aduca costuri suplimentare nejustificate pentru arhivarea documentelor financiar-contabile de catre societati, atat pentru cele care isi desfasoara activitatea, cat si pentru cele radiate, impunandu-se adaptarea legislatiei la context practic."

Prin modificarea Legii contabilitatii nr.82/1991 se inlocuiesc obligatiile privind arhivarea documentelor financiar-contabile ale unei societati timp de 50 de ani, cu o perioada de arhivare de 5 ani, prin adaptarea la context practic si la prevederile Codului Penal pentru infractiunile economico-financiare, in cazul statelor de salarii pentru care angajatorul are obligatia de a depune Formularul 205 - Declaratia informativa privind impozitul retinut la sursa, pe beneficiari de venit, conform prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal.

Initiatorii au mai specificat, in expunerea de motive, ca incepand cu anul 2011, angajatul poate avea acces la datele privind veniturile realizate prin simpla accesare a platformei SPV pusa la dispozitie de catre ANAF. Asadar, prin intermediul Spatiului Virtual Privat, angajatul poate solicita adeverinta privind veniturile realizate in sistem electronic, fara a mai fi necesara vreo solicitare adresata angajatorului. De asemenea, persoanele interesate pot solicita extras din Registrul General de Evidenta a Salariatilor (REVISAL).



Dupa intrarea in vigoare a OG nr. 30/2011 pentru modificarea Codului fiscal, precum si pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale, fisa fiscala (210) a fost inlocuita cu Formularul 205, pe care angajatorul are obligatia sa il depuna la Administratia financiara. Angajatul nu mai primeste un exemplar din formularul 205 asa cum, pana in 2011, primea un exemplar din formularul 210. Salariatul primeste, la cerere, din partea angajatorului, doar o simpla adeverinta privind veniturile realizate, precum si impozitul retinut. 


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

NOUTATILE momentului sunt aici:


 E-FACTURA - de la 1 iunie se dau deja amenzi!
- Legislatia explicata + Intrebari si Raspunsuri

E-TRANSPORT - intra in totalitate in vigoare - atentie, amenzi!
- CE s-a schimbat si CUM trebuie sa aplicam noua lege

E-TVA - ultimele noutati, OUG nr. 70

Impozite, Salarii, TVA, Contabilitate, Procedura fiscala, case de marcat - noutati

Dezbatem NOUTATILE la Conferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate - transmisa LIVE in 6 august 2024

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
state de platalegea contabilitatiiadeverinta de venit


Data aparitiei: 17 Decembrie 2021
Ultima actualizare: 05 Iulie 2022

Votati articolul "Completare in Legea contabilitatii: termenul de pastrare a statelor de salarii va scadea la 5 ani de la 50 de ani":
Rating:

Nota: 4.5 din 5 din 10 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Cum se tine evidenta contabila la o asociatie de proprietari

    • Contabilitatea asociatiilor de proprietari se organizeaza si se conduce in principal, in baza urmatoarelor acte normative: Legea nr. 196 din 20 iulie 2018 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si administrarea condominiilor; Legea nr. 82/1991 a contabilitatii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare; OMFP nr. 3103/2017 privind aprobarea Reglementarilor contabile pentru persoanele ju...» citeste mai departe aici

  • Controale fiscale: ce probleme a identificat ANAF in semestrul I din 2024

    • Intr-un raport recent, ANAF prezinta principalele probleme pe care le-au constatat inspectorii in urma controalelor efectuate in semestrul I din 2024. Documentul este format din doua parti: "Principalele deficiente constatate ca urmare a actiunilor de control" si "Principalele problematici fiscale adresate de contribuabili".   Asadar, in urma controalelor facute in primele 6 luni ale anului 2024, iata, in randurile de mai...» citeste mai departe aici

  • Cod de TVA anulat pentru lipsa activitate economica: ce obligatii aveti pentru reinregistrarea in scopuri de TVA

    • Anularea codului de TVA din cauza lipsei activitatii economice reprezinta o situatie care necesita o abordare atenta. Pentru a deveni din nou platitor de TVA, contribuabilul trebuie sa urmeze un proces de reinregistrare. Cod de TVA anulat - cum ne reinregistram ca platitor de TVA Intrebare: "In cazul in care codul de tva a fost anulat ca urmare nerealizarii activitatii economice pe o perioada de 2 trimestre consecutive, ce obligatii...» citeste mai departe aici

  • Ce obligatii fiscale au companiile care platesc chirii persoanelor fizice

    • Incepand cu anul 2024, Codul fiscal prevede un tratament nou pentru chiria suportata de o societate comerciala in urma unui contract de inchiriere incheiat cu o persoana fizica. Astfel, persoana juridica va avea obligatia retinerii si platii catre bugetul de stat a impozitului pe venit, declararii prin intocmirea formularului lunar 100, precum si a formularului anual 205. In exemplul de mai jos, va prezentam tratamentul fiscal complet, inclusiv daca exista obligatii...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X