email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

9.1. Facilitati in cadrul parcurilor industriale

Cuvinte cheie:

  • facilitati
  • asocierea
  • suprafata terenului
  • obligatiile societatii-administrator
  • conditii
  • documente pentru finantare nerambursabila

FACILITATI ACORDATE IN CADRUL PARCURILOR INDUSTRIALE

Definitie: parcurile industriale reprezinta zone delimitate teritorial in care are loc valorificarea potentialului uman si material al zonei. In cadrul parcurilor industriale se pot desfasura urmatoarele activitati: economice; de cercetare stiintifica; de dezvoltare tehnologica.

Administrare:

Parcul industrial este administrat de o societate comerciala, persoana juridica romana, care detine titlul de parc industrial si are obiect exclusiv de activitate (administrare parc).

Conditii cumulative pentru terenul aferent parcului industrial, impreuna cu cladirile si infrastructura:

  • acces la drum national sau european;
  • suprafata de cel putin 10 ha;
  • se afla in proprietatea sau in folosinta, pe cel putin 30 de ani, a societatii comer-ciale care solicita titlul de parc industrial;
  • este liber de orice sarcini;
  • nu face obiectul unor litigii in curs de solutionare la instantele judecatoresti cu privire la situatia lui juridica.

OBIECTIVELE PARCURILOR INDUSTRIALE

Obiectivele parcurilor industriale sunt:

 – cresterea numarului de locuri de munca;

 – sporirea volumului investitiilor straine directe;

– crearea si dezvoltarea unor industrii de inalta tehnologie;

– desfasurarea unor activitati care sa concorde cu obiectivele de dezvoltare regionala.

Principalele domenii de specializare ale parcurilor industriale sunt:

– industria prelucratoare;

– afaceri (activitati financiar-bancare, consultanta, proiectare, administrarea afacerilor etc.);

– depozitare marfa, logistica, desfasurata in apropierea terminalelor de containere (sosele, cai ferate, aeriene, maritime, fluviale) si a punctelor vamale; – servicii, asa cum sunt ele prezentate in Clasificarea Activitatilor din Economia Nationala.


Constituirea unui parc industrial are la baza un contract de asociere. Asocierea se poate dovedi prin contractul de asociere sau prin actul constitutiv al societatii care administreaza parcul industrial.

IMPORTANT:

Societatea care administreaza parcul industrial trebuie sa aiba in proprietate sau folosinta, pentru cel putin 30 de ani, terenul si cladirile aferente parcului industrial.

In vederea obtinerii titlului de parc industrial trebuie sa solicitati aceasta printr-o cerere insotita de documentele doveditoare, prin reprezentantul asocierii sau al societatii-administrator, dupa caz.

Actele necesare obtinerii titlului de parc industrial sunt:

– contractul de asociere, dupa caz;

– contractul de administrare a parcului industrial, dupa caz;

– copii de pe actul constitutiv si certificatul de inregistrare la Camera de comert si industrie ale societatii-administrator;

– dovada accesului terenului aferent parcului industrial la un drum national sau european, existenta sau posibilitatea dezvoltarii racordurilor la infrastructura de utilitati;

– titlul de proprietate, in copie, sau orice alte documente, in copie, prin care se face dovada indeplinirii de catre terenul respectiv a conditiilor cerute de ordonanta;

– declaratia proprietarului terenului;

– certificatul de sarcini sau declaratia proprietarului terenului;

– avizul compartimentului de specialitate al consiliului local din unitatea administrativ teritoriala in care se realizeaza parcul industrial;

– planurile privind incadrarea in teritoriu, in Planul de amenajare a teritoriului judetean, in Planul urbanistic general si/sau alte documentatii de urbanism. Toate acestea trebuie sa fie corelate cu sectiunile Planului de amenajare a teritoriului national;

– lista datelor de identificare ale agentilor economici care si-au manifestat intentia de a-si desfasura activitatile in parcul industrial.

ATENTIE!

Din momentul in care asocierea sau societatea-administrator au primit titlul de parc industrial, acest lucru se notifica la Consiliul Concurentei si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, sub forma unui ordin.

Ordinul va contine:

– datele de identificare ale asociatilor sau, dupa caz, ale societatii-administrator;

– amplasarea zonei delimitate in care se constituie parcul industrial;

– conditiile de valabilitate a titlului de parc industrial.

 

NOUTATI Contabile 2024

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<


Data aparitiei: 02 Martie 2006

Votati articolul "9.1. Facilitati in cadrul parcurilor industriale":
Rating:

Nota: 2.5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X