Pe site-ul oficial al Sindicatului National al Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania au fost publicati pasii pe care trebuie urmati pentru a depune certificatele electronice:
1. Obtineti un certificat calificat de semnatura electronica emis de furnizorii acreditati: CertSign, DigiSign sau Trans Sped.
2. Instalati programul Adobe Reader 8.2.
3. Descarcati documentul de confirmare de pe portalul ANAF, completati-l, transmiteti-l pe e-mail la furnizorul certificatului, primiti-l semnat de acesta, apoi transmiteti-l prin portal la ANAF (modulul Declaratii electronice, optiunea Inregistrare certificate calificate).
4. Listati, semnati şi ştampilati cererea de utilizare a serviciului de depunere electronica (formularul 150).
5. Privind imputernicirea de la contribuabil: in situatia in care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat, se prezinta documentul de imputernicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil. Daca exista calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului, se prezinta documentul, in original şi copie, care atesta aceasta calitate (acest document poate fi Hotarârea Adunarii Generale a Actionarilor sau Statutul societatii comerciale);

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete

Ghidul Practic al Monografiilor Contabile

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
6. Prezentati documentele la orice unitate fiscala (imputernicirea, actul de identitate, formularul 150).
7. Aşteptati primirea pe e-mail a dreptului de utilizare a serviciului.
8. Accesati adresa www.e-guvernare.ro Depunere declaratii, Declaratii ANAF (veti fi redirectionat pe portalul ANAF)
9. Descarcati formularele electronice .
10. Completati formularele de declaratii.
11. Transmiteti declaratiile.
12. Examinati starea declaratiilor transmise