Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Studii de caz

Schimbarea asociatului la o microintreprindere. De ce NU poate utiliza vechea semnatura eletronica?

Data aparitiei: 08 Octombrie 2020
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Schimbarea asociatului la o microintreprindere. De ce NU poate utiliza vechea semnatura eletronica?
asociatdeclaratii fiscaleanafsemnatura electronica

O microintreprindere infiintata in anul 2010 isi schimba asociatul si doreste sa afle daca mai poate fi utilizata in continuare aceeasi semnatura electronica pentru depunerea declaratiilor fiscale. 

Expertul nostru explica detaliat de ce noul asociat nu poate sa mai foloseasca semnatura electronica pe care o folosea fostul asociat, dar si ce documente trebuie sa intocmeasca pentru solicitarea unui nou acces. 
 

Schimbarea asociatului la o microintreprindere: raspunsul specialistului

Nu este posibil ca declaratiile fiscale sa fie depuse online in continuare cu semnatura electronica pe numele fostului asociat deoarece aceasta are la baza certificatul digital calificat emis pe numele acestuia, care este unul personal. Daca s-ar utiliza aceeasi semnatura electronica ar insemna ca depunerea declaratiilor societatii sa depinda de fostul asociat si, in plus, aceasta ar avea acces la toate declaratiile fiscale si la toate informatiile rezultate din aceasta cu privire la activitatea societatii in care a fost asociat.

Depunerea declaratiilor fiscale pe baza aceleiasi semnaturi electronice ar fi fost posibila doar daca se facea prin intermediul unei persoane care-si pastra calitatea in/fata de societate, chiar si in conditiile schimbarii asociatului (administrator, contabil, alt salariat, reprezentantul firmei de contabilitate).

De aceea, va trebui sa se solicite revocarea accesului la serviciul de depunere on-line prin intermediul formularului 151, urmata de solicitarea unui nou acces prin intermediul formularului 150 pe baza unui nou certificat digital calificat.

Etapele pe scurt ce trebuie parcurse in acest scop, instructiunile de utilizare a serviciului de depunere on line a declaratiilor, intrebarile frecvente si solutionarea erorilor frecvente sunt descrise la adresa de internet https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/declaratii_electronice/informatii_depunere_decl_juridice.

De asemenea, informatii detaliate sunt disponibile pe internet, pe site-urile furnizorilor  de servicii de certificare acreditati (spre exemplu, https://www.digisign.ro//uploads/Instructiuni-inregistrare-ANAF.pdf).

De mentionat ca titularul certificatului digital calificat este, de regula, reprezentantul legal al contribuabilului (administratorul societatii, nu asociatul, daca acesta nu este si administrator), insa titularul poate fi si un imputernicit al contribuabilului (de regula, persoana care are atributii in completarea si transmiterea declaratiilor fiscale – contabil, contabil-sef, reprezentantul firmei de contabilitate etc.). In acest caz, la formularul 150 se anexeaza documentul de imputernicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaratiile fiscale pentru societate.


 

Raspuns primit pe portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist.






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X