email
Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Schimbarea asociatului la o microintreprindere. De ce NU poate utiliza vechea semnatura eletronica?

Schimbarea asociatului la o microintreprindere. De ce NU poate utiliza vechea semnatura eletronica?
asociatdeclaratii fiscaleanafsemnatura electronica

O microintreprindere infiintata in anul 2010 isi schimba asociatul si doreste sa afle daca mai poate fi utilizata in continuare aceeasi semnatura electronica pentru depunerea declaratiilor fiscale. 

Expertul nostru explica detaliat de ce noul asociat nu poate sa mai foloseasca semnatura electronica pe care o folosea fostul asociat, dar si ce documente trebuie sa intocmeasca pentru solicitarea unui nou acces. 
 

Schimbarea asociatului la o microintreprindere: raspunsul specialistului

Nu este posibil ca declaratiile fiscale sa fie depuse online in continuare cu semnatura electronica pe numele fostului asociat deoarece aceasta are la baza certificatul digital calificat emis pe numele acestuia, care este unul personal. Daca s-ar utiliza aceeasi semnatura electronica ar insemna ca depunerea declaratiilor societatii sa depinda de fostul asociat si, in plus, aceasta ar avea acces la toate declaratiile fiscale si la toate informatiile rezultate din aceasta cu privire la activitatea societatii in care a fost asociat.

Depunerea declaratiilor fiscale pe baza aceleiasi semnaturi electronice ar fi fost posibila doar daca se facea prin intermediul unei persoane care-si pastra calitatea in/fata de societate, chiar si in conditiile schimbarii asociatului (administrator, contabil, alt salariat, reprezentantul firmei de contabilitate).

De aceea, va trebui sa se solicite revocarea accesului la serviciul de depunere on-line prin intermediul formularului 151, urmata de solicitarea unui nou acces prin intermediul formularului 150 pe baza unui nou certificat digital calificat.

Etapele pe scurt ce trebuie parcurse in acest scop, instructiunile de utilizare a serviciului de depunere on line a declaratiilor, intrebarile frecvente si solutionarea erorilor frecvente sunt descrise la adresa de internet https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/declaratii_electronice/informatii_depunere_decl_juridice.

De asemenea, informatii detaliate sunt disponibile pe internet, pe site-urile furnizorilor  de servicii de certificare acreditati (spre exemplu, https://www.digisign.ro//uploads/Instructiuni-inregistrare-ANAF.pdf).

De mentionat ca titularul certificatului digital calificat este, de regula, reprezentantul legal al contribuabilului (administratorul societatii, nu asociatul, daca acesta nu este si administrator), insa titularul poate fi si un imputernicit al contribuabilului (de regula, persoana care are atributii in completarea si transmiterea declaratiilor fiscale – contabil, contabil-sef, reprezentantul firmei de contabilitate etc.). In acest caz, la formularul 150 se anexeaza documentul de imputernicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaratiile fiscale pentru societate.


 

Raspuns primit pe portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist.


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2023

Care sunt noutatile privind monografiile in 2023?


Aflati noutatile in Ghidul Practic al Monografiilor Contabile! Contine 86 monografii nou-noute, de maxima actualitate in 2023, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa, conforme cu ultimele modificarile din Codul fiscal, foarte usor de urmarit si inteles:

    • Prezentarea cadrului legal
    • Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
    • Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
    • Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
asociatdeclaratii fiscaleanafsemnatura electronica


Data aparitiei: 08 Octombrie 2020

Votati articolul "Schimbarea asociatului la o microintreprindere. De ce NU poate utiliza vechea semnatura eletronica?":
Rating:

Nota: 2.75 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Regimul fiscal-contabil al microintreprinderilor. Ghid pentru 2023

    • Afacerea dvs. este incadrata ca microintreprindere? Atunci cu siguranta vi se pare o mare provocare sa cunoasteti in detaliu cadrul legislativ, avand in vedere ca multe prevederi sunt greu de interpretat si ca au aparut recent o multime de noutati fiscale.  ...» citeste mai departe aici

  • Ce planuri de dezvoltare exista pentru SPV. Raspunsul ANAF pentru CCF

    • CCF (Camera Consultantilor Fiscali) a trimis recent catre ANAF mai multe propuneri pentru imbunatatirea SPV-ului. Reprezentantii institutiei au scos in evidenta faptul ca, in prezent, nu pot fi acordate drepturi diferentiate diferitelor persoane care acceseaza un cont de SPV al unei societati (spre exemplu, administratorii, angajatii unei societati).  “In acest sens, in masura in care contul de SPV este asociat administratorului, ca persoana imputerni...» citeste mai departe aici

  • 30 mai 2023 este termenul limita pentru depunerea Formularului 394

    • Marti, 30 mai 2023, este un termen limita important pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania care realizeaza anumite tipuri de achizitii. Mai exact, este  data pana la care mai pot depune Formularul 394.  Formularul 394 reprezinta ”Declaratia informativa privind livrarile/prestarile si...» citeste mai departe aici

  • Persoana responsabila in aplicarea Legii 129/2019, o noua obligatie pentru firme?

    • Prezentam in continuare daca o firma are obligatia de a desemna o persoana responsabila in aplicarea Legii 129/2019 privind spalarea banilor sau nu. Mai exact, este necesara, potrivit legislatiei in vigoare, desemnarea unui angajat in relatia cu Oficiul de spalarea banilor, astfel incat sa intocmeasca politici, proceduri de raportare chiar daca nu sunt tranzactiile cu sume in numerar, in lei sau in valuta, a caror limita minima reprezinta echivalentul in lei a ...» citeste mai departe aici

  • Bilantul contabil: Cum se calculeaza numarul de salariati?

    • Ne propunem ca, prin prezentul articol, sa prezentam cum se calculeaza si care este numarul mediu de salariati care se trece in bilant la o societate care pe parcursul anului 2022 are urmatoarea structura de personal: - 5 persoane angajate cu 8 ore/zi tot anul 2022; - 1 persoana angajata cu 1 ora/zi tot anul 2022; - 1 persoana angajata cu 2 ore/zi tot anul 2022; - 1 persoana angajata cu 4 ore/zi de la data de 11.04.2022; - 1 persoana cu contra...» citeste mai departe aici

  • Venituri din mai multe surse. Ce taxe are de platit o persoana fizica in 2023

    • Vom afla, in cele ce urmeaza, ce taxe are de platit o persoana fizica in 2023 (care este si salariat), in situatia in care obtine urmatoarele venituri: - chirii peste 100.000 lei; - PFA norma de venit, norma 31.600 lei; - terenuri agricole: cereale 30 h * norma de venit 257 lei = 7.710 lei. Asadar, in cazul in care veniturile au fost realizate in anul 2022: Referitor la CAS, potrivit art. 137 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 22...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba in 2023!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X