email
MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Schimbarea asociatului la o microintreprindere. De ce NU poate utiliza vechea semnatura eletronica?

Schimbarea asociatului la o microintreprindere. De ce NU poate utiliza vechea semnatura eletronica?
asociatdeclaratii fiscaleanafsemnatura electronica

O microintreprindere infiintata in anul 2010 isi schimba asociatul si doreste sa afle daca mai poate fi utilizata in continuare aceeasi semnatura electronica pentru depunerea declaratiilor fiscale. 

Expertul nostru explica detaliat de ce noul asociat nu poate sa mai foloseasca semnatura electronica pe care o folosea fostul asociat, dar si ce documente trebuie sa intocmeasca pentru solicitarea unui nou acces. 
 

Schimbarea asociatului la o microintreprindere: raspunsul specialistului

Nu este posibil ca declaratiile fiscale sa fie depuse online in continuare cu semnatura electronica pe numele fostului asociat deoarece aceasta are la baza certificatul digital calificat emis pe numele acestuia, care este unul personal. Daca s-ar utiliza aceeasi semnatura electronica ar insemna ca depunerea declaratiilor societatii sa depinda de fostul asociat si, in plus, aceasta ar avea acces la toate declaratiile fiscale si la toate informatiile rezultate din aceasta cu privire la activitatea societatii in care a fost asociat.

Depunerea declaratiilor fiscale pe baza aceleiasi semnaturi electronice ar fi fost posibila doar daca se facea prin intermediul unei persoane care-si pastra calitatea in/fata de societate, chiar si in conditiile schimbarii asociatului (administrator, contabil, alt salariat, reprezentantul firmei de contabilitate).

De aceea, va trebui sa se solicite revocarea accesului la serviciul de depunere on-line prin intermediul formularului 151, urmata de solicitarea unui nou acces prin intermediul formularului 150 pe baza unui nou certificat digital calificat.

Etapele pe scurt ce trebuie parcurse in acest scop, instructiunile de utilizare a serviciului de depunere on line a declaratiilor, intrebarile frecvente si solutionarea erorilor frecvente sunt descrise la adresa de internet https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/declaratii_electronice/informatii_depunere_decl_juridice.

De asemenea, informatii detaliate sunt disponibile pe internet, pe site-urile furnizorilor  de servicii de certificare acreditati (spre exemplu, https://www.digisign.ro//uploads/Instructiuni-inregistrare-ANAF.pdf).

De mentionat ca titularul certificatului digital calificat este, de regula, reprezentantul legal al contribuabilului (administratorul societatii, nu asociatul, daca acesta nu este si administrator), insa titularul poate fi si un imputernicit al contribuabilului (de regula, persoana care are atributii in completarea si transmiterea declaratiilor fiscale – contabil, contabil-sef, reprezentantul firmei de contabilitate etc.). In acest caz, la formularul 150 se anexeaza documentul de imputernicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaratiile fiscale pentru societate.


 

Raspuns primit pe portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist.

de Contabilul.ro

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
asociatdeclaratii fiscaleanafsemnatura electronica

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 08 Octombrie 2020


Votati articolul "Schimbarea asociatului la o microintreprindere. De ce NU poate utiliza vechea semnatura eletronica?":
Rating:

Nota: 2.75 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Termen prescriptie obligatie depunere declaratie fiscala

Intrebare: As dori sa stiu care este, sau daca este un termen in care se prescrie obligatia unei societati comerciale de a depune o declaratie fiscala (d100, 300 etc), sau termenul in care ANAF nu mai poate stabili amenzi pt aceasta.
Va multumesc.

Raspuns: Si raportarile aferente au aceiasi perioada ca si datoriile.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 08 Octombrie 2020 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 9 + 5 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2020 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X