Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
ANAF si MFP Contabilul.ro | ANAF si MFP

Procedura de obtinere a certificatului digital. Ce etape urmam?

Data aparitiei: 14 Aprilie 2014
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
certificat digitalcertificatul digital2014formular 200semnatura electronicacertificare


Pentru a obtine certificatul digital in 2014, tinem cont de prevederile aduse de de OMEF 858/2008 publicat in monitorul Oficial nr. 242/2008, cu mentiunea ca certificatele digitale se obtin de la furnizorii de servicii de certificare acreditati.

Incepand cu data de 1 mai 2008, certificatele digitale se solicita numai de la furnizorii de servicii de certificare, acreditati in conditiile Legii nr.455/31.07.2001, privind semnatura electronica, publicata in Monitorul Oficial nr. 429/31.07.2001.

Legislatia privind regimul juridic al semnaturii electronice:

    Legea nr. 455 din 18 iulie 2001 privind semnatura electronica
    Hotararea Guvernului nr. 1259 din 13 decembrie 2001 privind aprobarea Normelor tehnice si metodologice pentru aplicarea Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica
    Norme tehnice si metodologice din 13 decembrie 2001 pentru aplicarea Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica
    Hotararea Guvernului nr. 2303 din 14 decembrie 2004 privind modificarea unor acte normative din domeniul tehnologiei informatiei
    Ordin ministru nr. 473 din 9 iunie 2009 privind procedura de acordare, suspendare si retragere a deciziei de acreditare a furnizorilor de servicii de certificare
    Ordin ministru nr. 1000 din 26 octombrie 2010 pentru modificarea si completarea Ordinul ministrului comunicatiilor si societatii informationale nr. 473 din 2009 privind procedura de acordare, suspendare si retragere a deciziei de acreditare a furnizorilor de servicii de certificare
    Ordin ministru nr. 888 din 5 septembrie 2011 pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului comunicatiilor si societatii informationale nr. 473/2009 privind procedura de acordare, suspendare si retragere a deciziei de acreditare a furnizorilor de servicii de certificare

Agentia Nationala de Administrare Fiscala recunoaste urmatorii furnizori de certificate digitale calificate:

    CertSIGN
    DigiSign S.A.
    S.C. Trans Sped S.R.L.
    S.C. Alfatrust Certification S.A.
    S.C. Centrul de Calcul S.A.


Etapele pe scurt:

1. Obtineti un certificat de semnatura electronica de la o firma autorizata.
2. Descarcati documentul de confirmarede pe portalul ANAF, completati-l (dvs. si furnizorul certificatului) si transmiteti-l la ANAF (prin optiunea inregistrare certificate calificate din modulul Declaratii electronice).
3. Listati, semnati si stampilati cererea de utilizare a serviciului de depunere electronica (formularul 150).
4. Prezentati documentele necesare la orice unitate fiscala (imputernicirea, act identitate, formularul 150).
5. Confirmarea dreptului de utilizare a serviciului se face de regula prin e-mail, pe adresa comunicata in formularul 150, in termen de 4-7 zile lucratoare de la depunerea documentatiei la organul fiscal. Dupa acest termen puteti incerca sa utilizati serviciul de depunere declaratii chiar daca nu ati primit confirmarea pe mail.
6. Descarcati formularele electronice de pe portalul ANAF.
7. Completati formularele de declaratii.
8. Transmiteti declaratiile.
9. Examinati starea declaratiilor transmise.

Instructiuni

Cu un singur certificat puteti semna declaratii fiscale pentru mai multi contribuabili, daca aveti imputernicirea lor.

Daca o firma de contabilitate care tine evidentele fiscale ale unor clienti, doreste sa foloseasca mai multi angajati pentru semnarea electronica a declaratiilor fiscale, atunci fiecare angajat va avea un certificat digital pe o adresa proprie de e-mail (nu adresa unica a firmei).

Pentru siguranta transmiterii datelor, trebuie ca certificatul digital calificat detinut de dvs. sa fie confirmat de cel care vi l-a eliberat. Pentru aceasta, descarcati documentul de confirmare de pe portalul ANAF, il completati si aplicati semnatura digitala in casuta Semnatura utilizator.

Completati documentul doar in jumatatea de sus, nu semnati si in locul Autoritatii de Certificare.

Ce etape se parcurg pentru obtinerea unui certificat digital

Trimiteti acest fisier prin e-mail la firma care v-a eliberat certificatul digital. Aceasta va verifica datele din documentul dvs. si va aplica semnatura electronica in casuta Semnatura autoritate de certificare, dupa care va inapoia pe adresa dvs. de e-mail documentul confirmat.

Cu acest document va inregistrati la ANAF, astfel: intrati pe portalul ANAF, meniul Depunere declaratii, modulul inregistrare certificate calificate  persoane juridice/reprezentant fiscal. Selectati (cu butonul Browse) documentul de confirmare, apoi introduceti urmatoarele date:
- codul unic de identificare al contribuabilului (adica agentul economic pentru care veti transmite declaratiile fiscale);
- denumirea contribuabilului;
- adresa contribuabilului.

Ce etape se parcurg pentru obtinerea unui certificat digital

Cititi lista de termeni si conditii si apoi apasati butonul obtinere formular 150/152
Pe ecran se va afisa formularul 150 Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat.. Apasati butonul Tipareste cererea pentru a obtine un formular pe hartie.

Daca aveti dreptul sa depuneti declaratii fiscale pentru mai multi contribuabili, apasati pe Continuati cu inregistrarea unui alt CUI si procedura se reia ca mai sus. Va trebuie doar un singur certificat calificat, dar trebuie sa aveti imputernicire de la fiecare contribuabil.

Pregatiti urmatoarele documente:

-    formularul 150 listat, pe care aveti semnatura si stampila contribuabilului pentru care veti depune declaratiile;
-    documentul de identitate al titularului certificatului calificat, in original si in copie;
-    documentul, in original si copie, care atesta calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului, sau documentul de imputernicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil. Acest document se depune in situatia in care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat.
-    documentul, in original si copie, care atesta calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului (acest document poate fi Hotararea Adunarii Generale a Actionarilor sau Statutul societatii comerciale); sau, in situatia in care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat, se prezinta documentul de imputernicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil.

Apoi prezentati aceste documente unitatea fiscala. Pe baza documentelor depuse, organul fiscal verifica realitatea datelor inscrise in cerere. De regula, puteti utiliza serviciul Depunere declaratii on-line dupa 4-7 zile lucratoare de la depunerea documentatiei la organul fiscal, chiar daca nu ati primit confirmarea prin e-mail, neprimirea acesteia de catre contribuabil nu reprezinta un obstacol procedural, tehnic sau de alta natura, pentru depunerea declaratiilor. Recipisa primita in urma depunerii este o confirmare a posibilitații tehnice de utilizare a serviciului "Depunere declaratii".

Depunerea Declaratiei privind veniturile realizate, formular 200

Daca aveti certificat digital calificat, dar nu v-ati inregistrat pe portalul ANAF pentru a obtine dreptul de utilizare a acestui serviciu, si doriti sa transmiteti declaratia 200 privind veniturile realizate de dvs., atunci veti transmite doar documentul de confirmare, fara formularul  150 Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat. Daca ati obtinut dreptul de utilizare a acestui serviciu in calitate de imputerniciti ai altor contribuabili,  puteti transmite direct declaratia 200 privind veniturile realizate de dvs., fara a mai fi necesara transmiterea documentului de confirmare si nici a formularului 150. Daca ati obtinut dreptul de utilizare a serviciului pentru declaratia 200 si doriti sa transmiteti si celelalte formulare, in numele altui contribuabil, veti depune formularul 150, in conformitate cu instructiunile de utilizare a serviciului Depunere declaratii on-line.


Sursa: asistenta-contribuabili.ro







Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X