email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Facturarea electronica. Ce conditii trebuie indeplinite pentru implementarea sistemului?

Facturarea electronica. Ce conditii trebuie indeplinite pentru implementarea sistemului?
facturacod fiscalsaga

Fie ca este pe suport de hartie ori in format electronic, factura ramane in continuare cel mai intalnit document contabil. In ultima perioada, sistemele de facturare electronica prind tot mai mult teren.

Daca doresti sa aplici si tu sistemul de facturare electronica, trebuie sa cunosti din timp anumite particularitati. Spre exemplu, este necesar ca facturile emise in softul contabil si transmise catre clienti prin e-mail sa poarte semnatura electronica? Cum poate o firma sa respecte conditiile mentionate la pct. 98 din Normele metodologice de aplicare a art. 319 din Codul fiscal?

 

Citeste si: Cum se corecteaza facturile si autofacturile?
 

Facturarea electronica: raspunsul specialistului


 Articolul 319 al. (1) din Codul Fiscal contine repere legale referitoare la factura, fiind specificat faptul ca sunt considerate facturi documentele sau mesajele pe suport hartie ori in format electronic, daca acestea indeplinesc anumite conditii.

Dupa cum se stie, evidenta contabila nu se va modifica din perspectiva facturilor electronice, aceasta avand aceeasi valoare de document justificativ ca si facturile pe hartie sau facturile emise in format electronic, insa este bine de retinut care sunt caracteristicile fiecarui tip.
 

•             Factura electronica

Astfel, factura electronica reprezinta echivalentul facturii clasice insa in format digital, astfel incat informatiile legale continute de factura clasica sunt transpuse in format electronic, semnate electronic, marcate temporal prin sisteme omologate si este emisa si primita in format electronic, fiind necesar acceptul destinatarului pentru utilizare.

Facturarea electronica, este un proces de facturare eficient, iar serviciul de facturare electronica este oferit de furnizori acreditati (exemplu: Certsign) care asigura managementul intregului ciclu de viata al facturarii.

Link util, inclusiv sfatul unui consultant Certsign in domeniul facturarii electronice, poate fi accesat aici : https://www.certsign.ro/ro/semnatura-electronica/solutii

Pentru respectarea legislatiei privind facturile electronice, in orice firma, trebuie sa asigure posibilitatea verificarii corespondentei dintre informatiile din fisierul electronic original si documentul lizibil prezentat in cazul facturilor electronice.

Se cunoaste deja ca exista obligatia fiecarei companii de a permite organelor fiscale de control  accesarea, descarcarea si utilizarea facturilor emise sau primite stocate prin mijloace electronice. Se vor stoca prin mijloace electronice si datele ce garanteaza autenticitatea originii si integritatea continutului facturilor.


Facturarea electronica: conditii

Conditiile pe care sa le indeplineasca o factura, indiferent ca este pe suport hartie sau in format electronic, trebuie garantate de la momentul emiterii pana la sfarsitul perioadei de stocare a facturii:

- Autenticitatea originii, ceea ce  inseamna asigurarea identitatii furnizorului sau a emitentului facturii;

- Integritatea continutului, inseamna ca nu a fost modificat continutul facturii ;

- Lizibilitatea unei facturi, respectiv calitatea de a fi usor de citit si inteles textul de pe factura.

Fiecare persoana impozabila stabileste modul de garantare a autenticitatii originii, a integritatii continutului si a lizibilitatii facturii. Acest lucru poate fi realizat prin controale de gestiune care stabilesc o pista fiabila de audit intre o factura si o livrare de bunuri sau prestare de servicii.

In afara de controalele de gestiune, alte exemple de tehnologii care asigura autenticitatea originii si integritatii continutului facturii electronice sunt:

a) o semnatura electronica avansata in sensul art. 2 alin. (2) din Directiva 1999/93/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 13 decembrie 1999 privind un cadru european pentru semnaturile electronice, bazata pe un certificat calificat si creata de un dispozitiv securizat de creare a semnaturii in sensul art. 2 alin. (6) si (10) din Directiva 1999/93/CE;

b) un schimb electronic de date (electronic data interchange - EDI), astfel cum a fost definit la art. 2 din anexa I la Recomandarea Comisiei 1994/820/CE din 19 octombrie 1994 privind aspectele juridice ale schimbului electronic de date, in cazul in care acordul privind schimbul prevede utilizarea unor proceduri prin care se garanteaza autenticitatea originii si integritatea datelor.
 

Iata cateva repere specifice emiterii facturii electronice:

•  Dupa achizitia serviciului de facturare electronica nu este necesara imprimarea exemplarului de factura pentru emitent;
•  Exemplarul clientului va fi tiparit doar in cazul acelor subiecti care au refuzat sa primeasca facturile in mediu electronic;
• Nu este necesara arhivarea facturilor pe suport hartie dupa achizitia serviciului de facturare electronica, exemplarul propriu al facturii este emis si arhivat  electronic;
• Clientul /Beneficiarul va primi factura, primind in prealabil un e-mail de atentionare, ce contine link-ul catre aplicatia de facturare. Dupa logarea in aplicatia de facturare clientul va putea sa vizualizeze factura;
• Factura electronica are valoare de document probant in instanta;
• Stocarea prin mijloace electronice a facturilor reprezinta stocarea datelor prin echipamente electronice de procesare, inclusiv compresia digitala, si de stocare si utilizand mijloace prin cablu, unde radio, sisteme optice sau alte mijloace electromagnetice.
 
 
•             Factura emisa electronic (pdf, xml fara semnatura electronica asociata) din Saga, Smartbill etc.

Ca exemplu, serviciile diverselor programe de facturare online pot fi folosite cu succes in operatiunea de intocmire de facturi in format electronic. Facturile generate online, pot fi transmise electronic (pe email, in format pdf) si pot fi stocate electronic (in baza de date a serviciului respectiv, cat si salvate local de emitator si/sau beneficiar, in format pdf).

Factura emisa digital (pdf, xml), care nu contine o semnatura electronica, trebuie printata si arhivata fizic, pe suport hartie.

 


Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Vera Constantin - Expert contabil.

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
facturacod fiscalsaga


Data aparitiei: 05 Noiembrie 2019

Votati articolul "Facturarea electronica. Ce conditii trebuie indeplinite pentru implementarea sistemului?":
Rating:

Nota: 4.4 din 5 din 5 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X