Doar in aceasta luna angajatorii mai pot depune Declaratia 112 privind plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta angajatilor asigurati direct la sediile administratiilor fiscale.
Incepand cu 1 iulie aceasta se va depune doar online, fiind necesara obtinerea certificatului digital calificat pentru semnatura electronica.
Certificatul se obtine de la unul din cei trei furnizori de servicii de certificare acreditati in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica. Lista furnizorilor este urmatoarea :
- CERT SIGN SRL -
www.certsign.ro
;
- DIGI SIGN SA -
www.digisign.ro
;
- TRANS SPED SRL -
www.transsped.ro
.
De mentionat ca pentru transmiterea datelor e
ste necesara instalarea programului Adobe Reader 8.2. Cu un singur certificat se pot semna declaratiile fiscale pentru mai multi contribuabili. In cazul in care sunt mai multi angajati pentru semnarea electronica a declaratiilor fiscale, pentru fiecare angajat se obtine un certificat digital pe o adresa proprie de e-mail.
De asemenea, pentru siguranta transmiterii datelor, certificatul digital calificat obtinut trebuie sa fie confirmat de firma care l-a eliberat. Pentru aceasta, se descarca in calculatorul de pe care se transmit declaratiile documentul de confirmare de pe website-ul ANAF -
http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/formulare/confirmare.pdf
.
Apoi, se completeaza documentul de confirmare si se aplica semnatura digitala in casuta „Semnatura utilizator”.
![Cartea Verde a Contabilitatii](https://www.rs.ro/dbimg/product/2850-cartea-verde-a-.jpg)
Cartea Verde a Contabilitatii
![Manualul Contabilului Incepator - stick USB](https://www.rs.ro/dbimg/product/2581-manualul-contab.jpg)
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
![Agenda Fiscala a Contabilului 2025](https://www.rs.ro/dbimg/product/3239-.jpg)
Agenda Fiscala a Contabilului 2025
Aplicatia preluata de la furnizorul de certificate digitale calificate trebuie sa fie salvata pe discul calculatorului de pe care urmeaza a fi transmise declaratiile fiscale.