Reamintim contribuabililor care au calitatea de angajatori sau entitati asimilate angajatorilor ca, 25 martie 2011 este termenul limita pentru depunerea la unitatea fiscala de care apartin a formularului D112 „Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate” pentru luna februarie 2011.
In acest sens, contribuabilii trebuie sa se prezinte la ghiseele administratiilor financiare cu formularul D112 in format hartie, semnat si stampilat, conform legii, insotit de declaratia in format electronic, pe suport CD.
Formularul D112 format electronic, pe suport CD trebuie sa cuprinda:
- Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate;
- Anexa 1.1 „Anexa angajator”;
- Anexa 1.2 „Anexa asigurat” (cate o anexa 1.2 pentru fiecare asigurat).
Manual de politici contabile - Stick USB
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Anexa 1 va fi insotita de CD (fisierele .pdf si .xml) inscriptionat cu marker permanent cu: codul fiscal al societatii, denumirea societatii, luna si anul.
In situatia in care, in urma verificarii preliminare la ghisee, se identifica erori de validare din motive tehnice, erori de structura a fisierului sau existenta unor date incorecte, iar formatul electronic al declaratiei nu a fost prelucrat, contribuabilii au obligatia ca, in termen de maxim 3 zile, sa prezinte formatul electronic al declaratiei, fara erori si intr-o forma care sa poata fi prelucrata.
Dupa depunerea la ghiseu a D 112, este obligatorie vizualizarea starii declaratiei, deoarece declaratia se considera depusa numai in cazul in care mesajul MFP este - Declaratia este valida.
Pentru vizualizarea mesajului, se acceseaza linkul, se introduce codul fiscal si numarul de inregistrare primit la ghiseu. Este necesara consultarea recipisei pentru ca, in continutul acesteia, apar mesajele de validare sau nevalidare.
Cand mesajul din recipisa este - Declaratia este valida -, obligatia de declarare a fost indeplinita.
In situatia in care mesajul din recipisa este - Declaratia are erori de validare -, obligatia de declarare nu a fost indeplinita, iar contribuabilii trebuie sa urgenteze depunerea unei noi declaratii, ca declaratie initiala, dupa care vor parcurge aceeasi procedura de vizualizare a starii declaratiei.
Cand mesajul din recipisa este - Declaratia este valida - dar are atentionari, obligatia de declarare a fost indeplinita, iar pentru rezolvarea acestor atentionari se completeaza si se depune o declaratie rectificativa, declaratie care cuprinde toate datele inclusiv cele corecte urmand apoi vizualizarea starii declaratiei.
Contribuabilii care depun acest formular on-line vor urmari mesajele de pe site-ul MFP pentru a afla daca declaratia a fost sau nu validata si vor proceda in consecinta.
Foarte important!
Intrucat procedura de obtinere a certificatului digital calificat necesita parcurgerea mai multor etape, invitam contribuabilii sa urgenteze acest demers, deoarece ultimele declaratii care se vor depune la ghiseu vor fi cele aferente lunii mai, cu termen de declarare 25 iunie 2011. (Sursa: DGFP Valcea)