email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

La depunerea Declaratiei 112, atentie la mesajului ANAF de validare sau invalidare a depunerii

D112depunerevalidarerecomandari

Reamintim contribuabililor care au calitatea de angajatori sau entitati asimilate angajatorilor ca, 25 martie 2011 este termenul limita pentru depunerea la unitatea fiscala de care apartin a formularului D112 „Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate” pentru luna februarie 2011.

In acest sens, contribuabilii trebuie sa se prezinte la ghiseele administratiilor financiare cu formularul D112 in format hartie, semnat si stampilat, conform legii, insotit de declaratia in format electronic, pe suport CD.

Formularul D112 format electronic, pe suport CD trebuie sa cuprinda:

- Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate;

- Anexa 1.1 „Anexa angajator”;

- Anexa 1.2 „Anexa asigurat” (cate o anexa 1.2 pentru fiecare asigurat).

Anexa 1 va fi insotita de CD (fisierele .pdf si .xml) inscriptionat cu marker permanent cu: codul fiscal al societatii, denumirea societatii, luna si anul.

In situatia in care, in urma verificarii preliminare la ghisee, se identifica erori de validare din motive tehnice, erori de structura a fisierului sau existenta unor date incorecte, iar formatul electronic al declaratiei nu a fost prelucrat, contribuabilii au obligatia ca, in termen de maxim 3 zile, sa prezinte formatul electronic al declaratiei, fara erori si intr-o forma care sa poata fi prelucrata.

Dupa depunerea la ghiseu a D 112, este obligatorie vizualizarea starii declaratiei, deoarece declaratia se considera depusa numai in cazul in care mesajul MFP este - Declaratia este valida.

Pentru vizualizarea mesajului, se acceseaza linkul, se introduce codul fiscal si numarul de inregistrare primit la ghiseu. Este necesara consultarea recipisei pentru ca, in continutul acesteia, apar mesajele de validare sau nevalidare.

Cand mesajul din recipisa este - Declaratia este valida -, obligatia de declarare a fost indeplinita.

In situatia in care mesajul din recipisa este - Declaratia are erori de validare -, obligatia de declarare nu a fost indeplinita, iar contribuabilii trebuie sa urgenteze depunerea unei noi declaratii, ca declaratie initiala, dupa care vor parcurge aceeasi procedura de vizualizare a starii declaratiei.

Cand mesajul din recipisa este - Declaratia este valida - dar are atentionari, obligatia de declarare a fost indeplinita, iar pentru rezolvarea acestor atentionari se completeaza si se depune o declaratie rectificativa, declaratie care cuprinde toate datele inclusiv cele corecte urmand apoi vizualizarea starii declaratiei.

Contribuabilii care depun acest formular on-line vor urmari mesajele de pe site-ul MFP pentru a afla daca declaratia a fost sau nu validata si vor proceda in consecinta.

Foarte important!

Intrucat procedura de obtinere a certificatului digital calificat necesita parcurgerea mai multor etape, invitam contribuabilii sa urgenteze acest demers, deoarece ultimele declaratii care se vor depune la ghiseu vor fi cele aferente lunii mai, cu termen de declarare 25 iunie 2011. (Sursa: DGFP Valcea)

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

IMPORTANT: E-Factura in 50 de intrebari si raspunsuri!


1. Ce inseamna exact tranzactii B2G?

2. Tranzactiile cu societati la care statul este actionar majoritar sunt tranzactii B2G?

3. Odata inregistrati in registrul RO e-Factura, avem obligatia ca toate facturile emise de noi sa fie electronice sau doar cele in relatia B2G?

4. Facturile catre institutii publice, dar care nu implica produse cu risc fiscal, trebuie emise electronic?

5. Parohiile sunt considerate autoritati contractante? Exista pentru ele obligativitatea trimiterii facturilor electronice?

Raspunsurile sunt disponibile in lucrarea E-Factura in 50 de intrebari si raspunsuri!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
D112depunerevalidarerecomandari

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 22 Martie 2011


Votati articolul "La depunerea Declaratiei 112, atentie la mesajului ANAF de validare sau invalidare a depunerii":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 22 Martie 2011 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X