email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu de caz: In ce masura mai este plafonat soldul din casierie?

OG 15/1996HG 2185/2004

Valabil la 20.09.2011

Ultimele modificari au adus neclaritati asupra unor aspecte legale de care unele societati au nevoie zilnic pentru a opera conform legii. In acest sens, vor fi aduse mai multe lamuriri in ceea ce priveste plafonarea soldului din casierie si plafonul maxim de plati, toate mentiunile avand drept argument prevederile actuale ale legislatiei.

Asadar, trebuie retinut ca soldul din casa nu mai este plafonat deoarece au fost abrogate prevederile de la art. 5 din OG 15/1996 privind intarirea disciplinei financiar-valutare care stabileau o limita superioara a sumelor ce se pot afla in casieriile persoanelor juridice. Astfel, sumele in numerar aflate in casieria proprie a persoanelor juridice nu mai sunt plafonate.
 
In conformitate cu HG 2185/2004 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor art. 5 si 6 din OG 15/1996 privind intarirea disciplinei financiar-valutare, operatiunile de incasari si plati in numerar intre persoanele juridice sunt in continuare plafonate.
 
In ceea ce priveste platile:
- Platile in numerar catre persoane juridice sunt acceptate in limita unui plafon zilnic maxim de 10.000 lei.
- Platile catre o singura persoana juridica sunt admise in limita unui plafon de 5.000 lei.
- Sunt interzise platile fragmentate in numerar catre furnizorii de bunuri si servicii, pentru facturile a caror valoare este mai mare de 5.000 lei. Se pot achita facturile cu valori care depasesc plafonul de 5.000 lei catre furnizorii de bunuri si servicii astfel: 5.000 lei in numerar, suma care depaseste acest plafon putand fi achitata numai prin instrumente de plata fara numerar.
- Sunt interzise platile fragmentate in numerar catre retelele de magazine de tipul Cash&Carry, care functioneaza pe baza legislatiei in vigoare, pentru facturile a caror valoare este mai mare de 10.000 lei. Se pot achita facturile cu valori care depasesc plafonul de 10.000 lei catre acest tip de magazine astfel: 10.000 lei in numerar, suma care depaseste acest plafon putand fi achitata numai prin instrumente de plata fara numerar.
- Sumele acordate de persoanele juridice angajatilor proprii cu titlu de avansuri pentru aprovizionari diverse vor avea regimul platilor catre persoane juridice si se vor incadra in limita plafonului de 10.000 lei. La data platii avansurilor spre decontare, sumele aferente intra in calculul plafonului zilnic maxim.
 
Nu intra in plafonul zilnic maxim de plati:

a) depunerile de numerar facute de persoane juridice in conturile furnizorilor de bunuri si servicii, in baza documentelor justificative legal intocmite;
b) cheltuielile de deplasare in interes de serviciu, in limita sumelor cuvenite pentru plata transportului, a diurnei, a indemnizatiei si a cazarii pe timpul deplasarii, precum si a cheltuielilor neprevazute efectuate in acest sens de catre salariatii aflati in deplasare;
c) cheltuielile de protocol ocazionate de organizarea de conferinte, simpozioane si de alte asemenea actiuni, in conditiile baremurilor stabilite de normele legale in vigoare.
 
In ceea ce priveste incasarile:

- Incasarile zilnice in numerar ale unui agent economic sunt neplafonate.In concluzie, puteti incasa de la persoane fizice sume care depasesc 5.000 lei.
- Incasarile zilnice in numerar nu pot depasi plafonul de 5.000 lei de la o singura persoana juridica.

NOUTATI din Legislatia Contabila

Atentie la noutatile privind PROCEDURILE CONTABILE!


Important: modificarile fiscale privind subiectele sensibile pentru orice contabil sunt luate acum in vizor in lucrarea specializata Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale:

• ajustarea pentru depreciere
• TVA
• contributii sociale
• contributia asiguratorie pentru munca
• impozite si taxe locale
  - decontarea unei parti din salariu
  - organizarea adunarilor generale ale actionarilor

Va oferim 40 de modele de proceduri gata scrise, in conformitate perfecta cu noua legislatie fiscala! 

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
OG 15/1996HG 2185/2004


Data aparitiei: 19 Septembrie 2011

Votati articolul "Studiu de caz: In ce masura mai este plafonat soldul din casierie?":
Rating:

Nota: 3.33 din 5 din 6 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X