Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Taxe si impozite Contabilul.ro | Taxe si impozite

Puncte de lucru. Registrul de casa distinct. Ce conditii sunt obligatorii privind emiterea chitantei?

Data actualizarii: 09 Iulie 2013
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Taxe si Impozitepuncte de lucruregistrul de casachitantaOMEF 3512/2008Legea 31/1990

Vom analiza mai jos cazul unei societati comerciale cu mai multe puncte de lucru deschise pentru desfacere cu amanuntul. Se va stabili astfel daca este obligatorie tinerea registrului de casa pentru fiecare punct de lucru in parte in conditiile in care nu se efectueaza plati de la respectivele puncte de lucru.

De asemenea, vom vedea in ce masura este corecta utilizarea monetarului ca document de predare-primire a banilor de la punctul de lucru la casieria centrala (sediu). In plus, se va stabili daca la casieria centrala este obligatorie emiterea chitantei, sau este suficient monetarul/documentul de predare/primire a banilor.

Solutia consultantului:
Potrivit prevederilor art. 43 alin (3) din Legea 31/1990 privind societatile comerciale, punctele de lucru sunt "dezmembraminte fara personalitate juridica ale societatilor comerciale si se mentioneaza numai in cadrul inmatricularii societatii in registrul comertului de la sediul principal".

Potrivit prevederilor art. 7 alin (1) din OMFP 3055/2009 privind reglementarile contabile conforme cu directivele europene "Subunitatile fara personalitate juridica, care apartin persoanelor juridice cu sediul sau domiciliul in Romania, organizeaza si conduc evidenta contabila proprie, astfel incat aceasta sa permita determinarea informatiilor si a obligatiilor prevazute de lege, iar persoanele juridice carora le apartin sa poata intocmi situatii financiare anuale". Potrivit alin (3) prin subunitati fara personalitate juridica, care apartin persoanelor juridice cu sediul sau domiciliul in Romania, se intelege sucursale, agentii, reprezentante sau alte asemenea unitati fara personalitate juridica, infiintate potrivit legii.

Potrivit prevederilor art. 5 alin. 8 din OG 15/1996 privind intarirea disciplinei financiar-valutare si pct. 9 din Normele metodologice aprobate prin HG 2185/2004, subunitatile economice ale persoanelor juridice, respectiv sucursale, filiale, agentii si puncte de lucru prevazute in actul constitutiv, care au deschis cont intr-o societate comerciala bancara si casierie proprie, aplica individual prevederile referitoare la respectarea plafoanelor de incasari si plati in numerar.

Din aceste prevederi se prezuma ca in situatia in care aveti cont deschis si casierie proprie (cu o persoana angajata cu atributii de casier) pentru punctele de lucru respective, se va intocmi registrul de casa de catre persona care are calitatea de casier, chiar daca la punctul de lucru inregistrati numai incasari.



Din punct de vedere al predarii-primirii numerarului de la punctul de lucru la casieria centrala, monetarul nu este prevazut in OMEF 3512/2008 privind documentele financiar-contabil, ca document de incasare/plata in casierie. Puteti sa- l intocmiti, dar trebuie insotit de dispozitia de plata.

Potrivit prevederilor OMEF 3512/2008 privind documentele financiar-contabile, sunt prevazute ca documente de incasare/plata in numerar:

-dispozitia de plata/incasare

-chitanta

Dispozitia de plata / incasare catre casierie (cod 14-4-4) serveste ca:

- dispozitie pentru casierie, in vederea achitarii in numerar a unor sume, potrivit dispozitiilor legale, inclusiv a avansurilor aprobate pentru cheltuieli de deplasare, precum si a diferentei de incasat de catre titularul de avans in cazul justificarii unor sume mai mari decat avansul primit, pentru procurare de materiale etc.;

- dispozitie pentru casierie, in vederea incasarii in numerar a unor sume care nu reprezinta venituri din activitatea de exploatare, potrivit dispozitiilor legale;

- document justificativ de inregistrare in registrul de casa si in contabilitate, in cazul platilor in numerar efectuate fara alt document justificativ.

Chitanta, serveste ca:

- document justificativ pentru depunerea unei sume in numerar la casieria unitatii;

- document justificativ de inregistrare in registrul de casa si in contabilitate

Astfel, la finalul zilei numerarul de la punctele de lucru se transfera la sediul central, cu dispozitie de plata si monetar. La sediul central se intocmeste dispozitie de incasare si chitanta.

 






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X