email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Puncte de lucru. Registrul de casa distinct. Ce conditii sunt obligatorii privind emiterea chitantei?

Taxe si Impozitepuncte de lucruregistrul de casachitantaOMEF 3512/2008Legea 31/1990

Vom analiza mai jos cazul unei societati comerciale cu mai multe puncte de lucru deschise pentru desfacere cu amanuntul. Se va stabili astfel daca este obligatorie tinerea registrului de casa pentru fiecare punct de lucru in parte in conditiile in care nu se efectueaza plati de la respectivele puncte de lucru.

De asemenea, vom vedea in ce masura este corecta utilizarea monetarului ca document de predare-primire a banilor de la punctul de lucru la casieria centrala (sediu). In plus, se va stabili daca la casieria centrala este obligatorie emiterea chitantei, sau este suficient monetarul/documentul de predare/primire a banilor.

Solutia consultantului:
Potrivit prevederilor art. 43 alin (3) din Legea 31/1990 privind societatile comerciale, punctele de lucru sunt "dezmembraminte fara personalitate juridica ale societatilor comerciale si se mentioneaza numai in cadrul inmatricularii societatii in registrul comertului de la sediul principal".

Potrivit prevederilor art. 7 alin (1) din OMFP 3055/2009 privind reglementarile contabile conforme cu directivele europene "Subunitatile fara personalitate juridica, care apartin persoanelor juridice cu sediul sau domiciliul in Romania, organizeaza si conduc evidenta contabila proprie, astfel incat aceasta sa permita determinarea informatiilor si a obligatiilor prevazute de lege, iar persoanele juridice carora le apartin sa poata intocmi situatii financiare anuale". Potrivit alin (3) prin subunitati fara personalitate juridica, care apartin persoanelor juridice cu sediul sau domiciliul in Romania, se intelege sucursale, agentii, reprezentante sau alte asemenea unitati fara personalitate juridica, infiintate potrivit legii.

Potrivit prevederilor art. 5 alin. 8 din OG 15/1996 privind intarirea disciplinei financiar-valutare si pct. 9 din Normele metodologice aprobate prin HG 2185/2004, subunitatile economice ale persoanelor juridice, respectiv sucursale, filiale, agentii si puncte de lucru prevazute in actul constitutiv, care au deschis cont intr-o societate comerciala bancara si casierie proprie, aplica individual prevederile referitoare la respectarea plafoanelor de incasari si plati in numerar.

Din aceste prevederi se prezuma ca in situatia in care aveti cont deschis si casierie proprie (cu o persoana angajata cu atributii de casier) pentru punctele de lucru respective, se va intocmi registrul de casa de catre persona care are calitatea de casier, chiar daca la punctul de lucru inregistrati numai incasari.



Din punct de vedere al predarii-primirii numerarului de la punctul de lucru la casieria centrala, monetarul nu este prevazut in OMEF 3512/2008 privind documentele financiar-contabil, ca document de incasare/plata in casierie. Puteti sa- l intocmiti, dar trebuie insotit de dispozitia de plata.

Potrivit prevederilor OMEF 3512/2008 privind documentele financiar-contabile, sunt prevazute ca documente de incasare/plata in numerar:

-dispozitia de plata/incasare

-chitanta

Dispozitia de plata / incasare catre casierie (cod 14-4-4) serveste ca:

- dispozitie pentru casierie, in vederea achitarii in numerar a unor sume, potrivit dispozitiilor legale, inclusiv a avansurilor aprobate pentru cheltuieli de deplasare, precum si a diferentei de incasat de catre titularul de avans in cazul justificarii unor sume mai mari decat avansul primit, pentru procurare de materiale etc.;

- dispozitie pentru casierie, in vederea incasarii in numerar a unor sume care nu reprezinta venituri din activitatea de exploatare, potrivit dispozitiilor legale;

- document justificativ de inregistrare in registrul de casa si in contabilitate, in cazul platilor in numerar efectuate fara alt document justificativ.

Chitanta, serveste ca:

- document justificativ pentru depunerea unei sume in numerar la casieria unitatii;

- document justificativ de inregistrare in registrul de casa si in contabilitate

Astfel, la finalul zilei numerarul de la punctele de lucru se transfera la sediul central, cu dispozitie de plata si monetar. La sediul central se intocmeste dispozitie de incasare si chitanta.

 

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Contabilitate 2022


Va amintiti de prima Carte Verde a Contabilitatii, editata in urma cu peste 25 de ani de Ministerul Finantelor?

Ei bine, Cartea Verde a Contabilitatii 2022 este acum din nou prezenta, in varianta actualizata la zi, oferindu-va solutii impecabile pentru momentele de criza – cum este si acesta – cu modificari legislative majore.

Avantajul esential pe care vi-l ofera Cartea Verde a Contabilitatii 2022: ZERO erori in inregistrarile contabile!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Taxe si Impozitepuncte de lucruregistrul de casachitantaOMEF 3512/2008Legea 31/1990

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 09 Iulie 2013


Votati articolul "Puncte de lucru. Registrul de casa distinct. Ce conditii sunt obligatorii privind emiterea chitantei?":
Rating:

Nota: 4.07 din 5 din 42 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 09 Iulie 2013 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X