Va informam ca in Monitorul Oficial nr. 126/2013 a fost publicat OPANAF nr. 230/2013 pentru aprobarea Procedurii de accesare a informatiilor cuprinse in dosarul fiscal, puse la dispozitia contribuabililor pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in spatiul privat al contribuabilului.
Astfel, contribuabiliii pot accesa informatiile cuprinse in evidenta creantelor fiscale de pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, prin autentificare in baza certificatului digital.
Dupa autentificarea in baza certificatului digital, contribuabilul are acces la spatiul sau privat unde vizualizeaza informatii din dosarul fiscal, prin accesarea aplicatiei "Dosar fiscal".
Pe site-ul anaf.ro, pagina Declaratii electronice, sectiunea: Acces controlat la dosarul contribuabilului - Instructiuni Dosar Fiscal - Informatii acces fiscal sunt descrise etapele (1-8) pentru obtinerea dreptului de acces la aplicatia "Dosar fiscala".
Mentionam ca posesorii unui certificat calificat trec la etapa 3.
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Formularul 152 se obtine accesand sectiunea Inregistrare certificate calificate de sub Acces controlat la dosarul contribuabilului.
Contribuabilul va prezenta, la orice unitate fiscala, urmatoarele documente:
- formularul 152 "Cerere pentru utilizarea unui certificat calificat"
- in situatia in care titularul certificatului calificat nu este reprezentantul legal al contribuabilului reprezentat, se prezinta documentul de imputernicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a accesa dosarul fiscal al contribuabilului.
- in situatia in care exista calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului se prezinta documentul, in original si copie, care atesta aceasta calitate (acest document poate fi Hotararea Adunarii Generale a Actionarilor sau Statutul societatii comerciale);
- actul de identitate, original si copie, al persoanei care va accesa dosarul fiscal.
Revocarea dreptului de acces la dosarul fiscal se face prin formularul 153 "Cerere pentru revocarea dreptului de utilizare a serviciului acces controlat la informatiile cuprinse in dosarul fiscal".
Sursa: Finante Cluj