email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Accesul la dosarul fiscal. Informatii noi de la ANAF

Formulare Impoziteacces la dosarul fiscalobligatii de platasituatie sinteticavector fiscal


ANAF a transmis recent informatii suplimentare cu privire la accesarea informatiilor cuprinse in dosarul fiscal.

Astfel, potrivit prevederilor art. 110^1 alin. (2) din O.G. nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, contribuabilii au acces la informatiile din evidenta creantelor fiscale potrivit procedurii aprobate prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare fiscala.

In acest sens, prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare fiscala nr.230/2013, publicat in M.O. nr. 126/07.03.2013 s-a aprobat Procedura de accesare a informatiilor cuprinse in dosarul fiscal, puse la dispozitia contribuabililor pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare fiscala, in spatiul privat al contribuabilului.

In vederea asigurarii transparentei datelor cuprinse in fisa pe platitor, a reducerii contactului direct dintre contribuabili si organul fiscal, precum si a simplificarii accesului la o informatie rapida si exacta, informatiile cuprinse in evidenta creantelor fiscale, care fac parte din dosarul fiscal al contribuabilului, se publica pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare fiscala.

Pentru utilizarea accesului controlat la dosarul fiscal, pe portalul A.N.A.F. s-a instalat aplicatia de inregistrare utilizatori in vederea accesarii serviciului "Acces controlat la dosarul fiscal"; formularul pentru inregistrare, 152 "Cerere pentru utilizarea unui certificat calificat", rezulta in urma completarii informatiilor cerute de aplicatie pe acelasi principiu ca si la inregistrarea utilizatorilor care depun declaratii fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta.

Aplicatia de inregistrare se gaseste la aceasta adresa,
iar instructiunile se regasesc AICI.


Dupa listare, formularul 152 "Cerere pentru utilizarea unui certificat calificat", se depune de titularul certificatului calificat la organul fiscal competent, insotit de:

- documentul de identitate al titularului certificatului calificat, in original si in copie
- documentul, in original si in copie, care atesta calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului/documentul de imputernicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a utiliza serviciul de acces controlat la dosarul fiscal al contribuabilului (in situatia in care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat).

Modul de accesare a aplicatiei "Dosar fiscal":
* afisare meniu principal care contine 4 submeniuri de lucru, astfel :
a) submeniul DATE IDENTIFICARE
b) submeniul VECTOR FISCAL
c) submeniuri pentru fiecare declaratie
d) submeniul SITUATIE SINTETICA.

* afisare lista care cuprinde codurile de identificare fiscala asociate certificatului digital cu care s-a realizat autentificarea, iar contribuabilul selecteaza codul de identificare fiscala pentru care doreste afisarea informatiilor;
* se lanseaza actiunea de cautare a datelor pentru codul de identificare fiscala furnizat.

In submeniul DATE IDENTIFICARE se prezinta principalele date de identificare ale contribuabilului, sub forma de sectiuni :
- date comune: cod de identificare fiscala, denumire contribuabil, domiciliul fiscal, sediul social, organul fiscal competent, grupa de contribuabili din care face parte, ultima declaratie de inregistrare/mentiuni, data atribuirii codului de identificare fiscala, starea acestuia in ceea ce priveste inregistrarea ca platitor de TVA, tipul sediului;
- date specifice caracteristice tipului de contribuabil selectat: persoana juridica, persoana fizica autorizata, institutie publica, persoana juridica nerezidenta.

In submeniul VECTOR FISCAL se prezinta informatii legate de vectorul fiscal pentru fiecare impozit/taxa/contributie, datele de inceput si sfarsit (daca este cazul), peridiocitatea declararii acestora.

In submeniuri pentru fiecare declaratie se prezinta informatii cu privire la declaratiile depuse, grupate dupa tipul declaratiei pe ani/pe luni de raportare.

In submeniul SITUATIE SINTETICA se prezinta informatii cu privire la obligatiile fiscale datorate (titlu de creanta, tipul de impozit/taxa/contributie, scadenta soldului obligatiei de plata neachitate, categoria de suma, termen de plata, soldul debitor al obligatiei de plata ramasa neachitata din titlul de creanta), stingerea obligatiilor de plata.

Dupa luarea la cunostinta de catre contribuabili a informatiilor cuprinse in submeniul SITUATIE SINTETICA acestea pot fi utilizate in vederea corelarii evidentei fiscale cu evidenta contabila a contribuabilului.

Revocarea dreptului de utilizare a serviciului "Acces controlat la informatiile cuprinse in dosarul fiscal" existent pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, portalul Agentiei Nationale de Administrare fiscala, se solicita de titularul certificatului calificat, prin completarea si transmiterea formularului 153 "Cerere pentru revocarea dreptului de utilizare a serviciului Acces controlat la informatiile cuprinse in dosarul fiscal" cu respectarea prevederilor O.M.E.F. nr. 858/2008 privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, cu modificarile si completarile ulterioare.

Sursa: DGFP Arges




de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Formulare Impoziteacces la dosarul fiscalobligatii de platasituatie sinteticavector fiscal


Data aparitiei: 20 Martie 2013

Votati articolul "Accesul la dosarul fiscal. Informatii noi de la ANAF":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X