In baza prevederilor art. 110^1 alin (2) din OG 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, incepand cu data de 01.03.2013 a intrat in vigoare OpANAF nr. 230/2013 pentru aprobarea "Procedurii de accesare a informatiilor cuprinse in dosarul fiscal, puse la dispozitia contribuabililor pe pagina de internet a ANAF, in spatiul privat al contribuabilului".
In acest sens, in vederea reducerii contactului direct dintre contribuabili si functionarii publici din cadrul organului fiscal si simplificarii accesului la o informatie rapida si exacta, informatiile cuprinse in evidenta creantelor fiscale, care fac parte din dosarul fiscal al contribuabilului, s-au publicat pe pagina de internet a ANAF, asigurandu-se astfel transparenta datelor cuprinse in fisa pe platitor.
Contribuabilul poate accesa spatiul sau privat unde vizualizeaza informatii din dosarul fiscal, prin autentificare in baza certificatului digital.
Pentru a utiliza un certificat digital pentru accesarea dosarului fiscal, contribuabilul completeaza si depune pe internet formularul 152 - Cerere pentru utilizarea unui certificat calificat - iar dupa primirea indexului de incarcare, listeaza, semneaza si stampileaza, conform legii, formularul de hartie si il depune la organul fiscal competent insotit de:
- documentul prin care administratorul contribuabilului imputerniceste persoana fizica detinatoare a unui certificat calificat pentru accesarea informatiilor din dosarul fiscal electronic
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz
- copie a buletinului/cartii de identitate a persoanei fizice detinatoare a certificatului calificat.
Mentionam in baza celor precizate mai sus ca Fisa pe platitor NU se mai elibereaza pe adresa de e-mail.
Sursa: Administratia Judeteana a Finantelor Publice Cluj