email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

9 metode prin care puteti avea o relatie mai buna cu ANAF

spatiu privat virtualdosarul contribuabiluluianafcertificat digital calificat

Exista mai multe metode prin care va puteti imbunatati relatia cu ANAF, iar toate dintre acestea vizeaza o mai buna informare si un acces mai facil la noutatile legislative. Profitati, asadar, de aceste servicii private oferite de ANAF si cereti informatii suplimentare si clarificari ori de cate ori aveti nevoie. Nu uitati ca pentru raspunsuri specializate va stam la dispozitie zi de zi si prin www.portalcontabilitate.ro.

Iata care sunt cele 9 metode prin care puteti avea o relatie mai buna cu ANAF:

Servicii oferite electronic  

1. Spatiu privat virtual (SPV) - este un serviciu prin intermediul caruia se efectueaza comunicarea electronica a informatiilor si inscrisurilor in legatura cu situatia fiscala si consta in punerea la dispozitie a unui spatiu virtual, aflat pe serverele Ministerului Finantelor Publice / Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Acest serviciu este destinat persoanelor fizice care detin un cod numeric personal. inregistrarea in Spatiul Privat Virtual se face prin accesarea site-ului www.anaf.ro, in sectiunea "inregistrare Utilizatori", cu ajutorul unui user-name si a unei parole. Verificarea datelor inregistrate se va face fie on-line, cu ajutorul numarului de inregistrare inscris pe un act administrativ fiscal emis de administratia fiscala incepand cu anul 2013, fie la sediul oricarei administratii fiscale in termen de 10 zile calendaristice de la data inregistrarii in Spatiul Privat Virtual. Contribuabilii care detin deja un certificat digital calificat inregistrat pe site-ul ANAF se pot autentifica in Spatiul Privat Virtual cu ajutorul acestuia.   

2. Acces controlat la dosarul contribuabilului - serviciul este destinat institutiilor publice, persoanelor juridice, persoanelor fizice autorizate si persoanelor juridice nerezidente. Pentru a accesa si utiliza serviciul "Acces controlat la dosarul contribuabilului" este nevoie de un certificat digital calificat. Este un serviciu prin intermediul caruia contribuabilii au acces la informatii cu privire la: vectorul fiscal, situatia sintetica, declaratii depuse. Pe site-ul ANAF, in sectiunea "Servicii on-line", sub-sectiunea "Declaratii electronice / Acces controlat la dosarul contribuabilului" se gasesc informatii detaliate despre acest serviciu.  


3. Depunere declaratii on-line - serviciu disponibil pe portalul www.e-guvernare.ro ce poate fi accesat prin utilizarea unui certificat digital calificat. Utilizarea acestui serviciu ofera urmatoarele avantaje: reducerea timpului aferent depunerii declaratiilor, intrucat nu presupune deplasarea la sediul administratiei fiscale; economisirea resurselor materiale si financiare (hartie, cheltuieli cu personal, transport); utilizarea unui singur certificat calificat pentru transmiterea mai multor declaratii; depunerea declaratiilor on-line se poate face la orice ora. Formularele electronice pot fi descarcate de pe site-ul www.anaf.ro, sectiunea "Servicii on-line", sub-sectiunea "Declaratii electronice / Descarcare aplicatii".  

4. Asistenta prin e-mail - prin intermediul formularului de asistenta postat pe site-ul ANAF contribuabilii pot obtine informatii cu caracter general in legatura cu modul in care trebuie sa procedeze pentru a beneficia de un drept fiscal sau pentru a se conforma unei obligatii fiscale.  

5. Buletin informativ fiscal - pe ste-ul www.anaf.ro, in sectiunea "Asistenta contribuabili, sub-sectiunea "Legislatie / Noutati legislative" se gasesc informatii cu privire la actele normative cu incidenta in materie fiscala ce au fost publicate in Monitorul Oficial al Romaniei in saptamana anterioara.
 
6. Ghiduri curente - pe site-ul www.anaf.ro, in sectiunea "Asistenta contribuabili" se gasesc materiale informative si ghidurile elaborate de ANAF, orientate pe grupuri tinta, care au scopul de a facilita indeplinirea obligatiilor fiscale declarative si de plata ale contribuabililor.  



Servicii oferite telefonic  

7. Call-center - prin intermediul numarului de telefon 031 403 9160, contribuabilii primesc raspunsuri prompte si de calitate la intrebarile formulate. Astfel, pentru a beneficia de indrumare si asistenta in domeniul fiscal contribuabilii selecteaza tastele 1 si 2, iar pentru asistenta in domeniul Tehnologiei Informatiei selecteaza tasta 3.

8. TelVerde - prin intermediul numarului 0800 8000 85, contribuabilii pot sesiza: refuzul operatorilor economici de a elibera bon fiscal; acte de coruptie infaptuite de catre functionari din cadrul Ministerului Finantelor Publice si din institutiile subordonate. Acest numar de telefon poate fi apelat gratuit, 24 de ore din 24.

9. Acces date prin SMS - prin transmiterea unui mesaj (SMS) la numarul 1300, contribuabilii obtin urmatoarele informatii publice despre un agent economic: codul de identificare fiscala; denumirea agentului economic inregistrat / neinregistrat in scopuri de TVA; starea de inactivitate fiscala a agentului economic; aplicarea sistemului de TVA la incasare.

Sursa: Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Iasi


de Ioana Andreea Pavel

NOUTATI din Legislatia Contabila

PFA 2024. Ce SOLUTII si AVANTAJE mai sunt?


Important: PFA-urile au fost grav lovite de modificarile Codului Fiscal Mai e ceva de facut pentru a fi rentabile?
Legislatia pentru PFA s-a schimbat!

CUM se aplica, CAT ne afecteaza si (mai ales)
CE SOLUTII exista pentru a ne salva?

Afla acum care sunt solutiile ingenioase oferite de expertul Horatiu Sasu parcurgand lucrarea PFA/II/IF: Taxe, impozite, deduceri, contributii!
Vei gasi aici explicatii si exemple 100% practice, cu aplicabilitate certa si imediata!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
spatiu privat virtualdosarul contribuabiluluianafcertificat digital calificat


Data aparitiei: 28 Martie 2017

Votati articolul "9 metode prin care puteti avea o relatie mai buna cu ANAF":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X