Informatiile din dosarul fiscal pot fi accesate online. Asa cum stiti deja, in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 126/07.03.2013 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 230/2013 pentru aprobarea Procedurii de accesare a informatiilor cuprinse in dosarul fiscal, puse la dispozitia contribuabililor pe pagina de internet a ANAF, in spatiul privat al contribuabilului.
Desi aplicatia a fost lansata inca din martie 2011, ANAF a anuntat ca toate datele din aplicatie vor fi actualizate lunar, astfel incat sa nu mai existe teama ca informatiile furnizate online nu sunt de actualitate.
Pentru a obtine mai rapid si mai exact informatii despre creantele fiscale existente in fisa pe platitor din dosarul fiscal, contribuabilii pot accesa aplicatia informatica Dosar fiscal de la adresa: www.anaf.ro, pagina Acasa, meniul Servicii on-line, submeniul Acces dosar fiscal/Instructiuni Dosar fiscal.
Pentru accesul controlat la dosarul fiscal, contribuabilii trebuie sa solicite un certificat digital completand formularul 152 "Cerere pentru utilizarea unui certificat calificat".
Dupa autentificarea in baza certificatului digital, contribuabilul are acces la spatiul sau privat, unde vizualizeaza informatii din dosarul fiscal prin accesarea aplicatiei Dosar fiscal.
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
In cazul in care se revoca dreptul de utilizare a serviciului acces controlat la dosarul fiscal se completeaza formularul 153 "Cerere pentru revocarea dreptului de utilizare a serviciului acces controlat la informatiile cuprinse in dosarul fiscal".
In mod automat, aplicatia afiseaza o lista care cuprinde codurile de identificare fiscala asociate certificatului digital cu care s-a realizat autentificarea, iar contribuabilul selecteaza codul fiscal pentru care se doreste afisarea informatiilor.
Categoriile pentru care se prezinta informatii de identificare specifice sunt: agenti economici, persoane fizice, institutii publice, nerezidenti.
Lunar, pentru fiecare zona de informatii se realizeaza actualizarea acestora, iar data ultimei actualizari se mentioneaza ori de cate ori sunt solicitate aceste informatii.
De asemenea, informatiile obtinute din acest submeniu pot fi folosite in vederea corelarii evidentei fiscale cu cea contabila.
Pentru mai multe detalii, se poate accesa Ghidul "Instructiuni de utilizare a serviciului - Acces controlat la dosarul contribuabilului" pe website-ul ANAF, la categoria Declaratii electronice, meniul Acces controlat la dosarul contribuabilulu