email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Declaratii online, acces la dosarul contribuabilului, documente eliberate prin Spatiul privat virtual. E util sa cunoasteti toate serviciile ANAF

depunere declaratii onlinedecizii de impunereservicii anafspatiul privat virtualdosar fiscal

Unul dintre obiectivele strategice importante inscrise in "Strategia Agentiei Nationale de Administrare Fiscala privind serviciile oferite contribuabililor 2013-2017" il reprezinta orientarea spre servicii la distanta. in acest sens, au fost dezvoltate, de-a lungul timpului, o serie de servicii in slujba contribuabililor, pe care le prezentam mai jos.


Servicii oferite electronic

- Spatiul privat virtual este un serviciu prin intermediul caruia se efectueaza comunicarea electronica a informatiilor si inscrisurilor in legatura cu situatia fiscala si consta in punerea la dispozitie a unui spatiu virtual, aflat pe serverele Ministerului Finantelor Publice/Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Acest serviciu este destinat persoanelor fizice care detin un cod numeric personal.

Inregistrarea in Spatiul Privat Virtual se face prin accesarea site-ului www.anaf.ro, in sectiunea "inregistrare Utilizatori" cu ajutorul unui user name si a unei parole. Verificarea datelor inregistrate se va face fie on-line, cu ajutorul numarului de inregistrare inscris pe un act administrativ fiscal emis de administratia fiscala incepand cu anul 2013, fie la sediul oricarei administratii fiscale in termen de 10 zile calendaristice de la data inregistrarii in Spatiul Privat Virtual. Administratia fiscala verifica datele de identificare conform BI/CI si solicita prezentarea numarului de inregistrare generat automat la data inregistrarii. Contribuabilii care detin deja un certificat digital calificat inregistrat pe site-ul ANAF se pot autentifica in Spatiul Privat Virtual cu ajutorul acestuia.

Documente care pot fi comunicate prin Serviciul "Spatiul privat virtual"

1. Automat
- Decizii de impunere anuala aferente veniturilor realizate incepand cu anul 2013;
- Decizii de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contributii de asigurari sociale de sanatate, precum si privind obligatiile de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale (formular 260), pentru veniturile realizate incepand cu anul 2015;

- Decizii de impunere privind platile anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor (formular 650) pentru veniturile realizate incepand cu anul 2013;
- Decizii referitoare la obligatiile de plata accesorii.
2. La cererea contribuabilului


- Situatia obligatiilor fiscale de plata;
- Nota obligatiilor de plata;
- Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de angajatori;
- Certificatul de atestare fiscala;
- Adeverinta de venit.

3. Documente emise de contribuabil si comunicate organului fiscal
- Cerere privind "Situatia obligatiilor fiscale de plata";
- Cerere privind "Nota obligatiilor de plata";
- Cerere privind "Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori".
- Cerere de eliberare a certificatului de atestare;
- Cerere de eliberare a unei adeverinte de venit;
- Declaratie privind veniturile realizate din Romania (formular 200) aferenta veniturilor realizate incepand cu anul 2014;
- Cerere privind destinatia sumei reprezentand pana la 2% din impozitul anual datorat incepand cu anul 2014;
- Declaratie privind venitul estimat/norma de venit (formular 220) aferenta veniturilor realizate incepand cu anul 2015.

- Acces controlat la dosarul contribuabilului - serviciul este destinat institutiilor publice, persoanelor juridice, persoanelor fizice autorizate si persoanelor juridice nerezidente. Pentru a accesa si utiliza serviciul "Acces controlat la dosarul contribuabilului" este nevoie de un certificat digital calificat. Este un serviciu prin intermediul caruia contribuabilii au acces la informatii cu privire la: vectorul fiscal, situatia sintetica, declaratii depuse. Pe site-ul ANAF, in sectiunea "Servicii on-line", subsectiunea "Declaratii electronice/ Acces controlat la dosarul contribuabilului" se gasesc informatii detaliate despre acest serviciu.

- Depunere declaratii on-line - serviciu disponibil pe portalul www.e-guvernare.ro ce poate fi accesat prin utilizarea unui certificat digital calificat. Utilizarea acestui serviciu ofera urmatoarele avantaje: reducerea timpului aferent depunerii declaratiilor, intrucat nu presupune deplasarea la sediul administratiei fiscale; economisirea resurselor materiale si financiare (hartie, cheltuieli cu personalul, transport etc.); utilizarea unui singur certificat calificat pentru transmiterea mai multor declaratii; depunerea declaratiilor on-line se poate efectua la orice ora. Formularele electronice pot fi descarcate de pe siteul www.anaf.ro, sectiunea "Servicii on-line", subsectiunea "Declaratii electronice/ Descarcare declaratii".

- Asistenta prin e-mail - prin intermediul formularului de asistenta postat pe site-ul ANAF contribuabilii pot obtine informatii cu caracter general in legatura cu modul in care trebuie sa procedeze pentru a beneficia de un drept fiscal sau pentru a se conforma unei obligatii fiscale.

- Buletin informativ fiscal - pe site-ul www.anaf.ro, in sectiunea "Asistenta contribuabili", subsectiunea Legislatie / Noutati legislative se gasesc informatii cu privire la actele normative cu incidenta in materie fiscala care au fost publicate in Monitorul Oficial al Romaniei in saptamana anterioara.

- Ghiduri curente - pe site-ul www.anaf.ro, in sectiunea "Asistenta contribuabili" se gasesc materialele informative si ghidurile elaborate de ANAF, orientate pe grupuri tinta, care au scopul de a facilita indeplinirea obligatiilor fiscale declarative si de plata ale contribuabililor.

Servicii oferite telefonic

- Call-center - prin intermediul numarului de telefon 0314039160, contribuabilii primesc raspunsuri prompte si de calitate la intrebarile formulate. Astfel, pentru a beneficia de indrumare si asistenta in domeniul fiscal contribuabilii selecteaza tastele 1 si 2, iar pentru asistenta in domeniul Tehnologiei Informatiei (IT) selecteaza tasta 3.

- TelVerde - prin intermediul numarului 0800800085, contribuabilii pot sesiza:
- refuzul operatorilor economici de a elibera bon fiscal;
- acte de coruptie infaptuite de catre functionari din cadrul Ministerului Finantelor Publice si institutiile subordonate.
Numarul de telefon 0800800085 poate fi apelat gratuit, 24 de ore din 24.

- Acces date prin SMS - prin transmiterea unui mesaj (SMS) la numarul 1300, contribuabilii obtin urmatoarele informatii publice despre un agent economic:
- codul de identificare fiscala;
- denumirea agentului economic inregistrat/neinregistrat in scopuri de taxa pe valoarea adaugata;
- starea de inactivitate fiscala a agentului economic;
- aplicarea sistemului de taxa pe valoarea adaugata la incasare

Sursa: ANAF
 


de Ioana Andreea Pavel

NOUTATI Contabile 2024

Va invitam la Turneul National de Fiscalitate si Contabilitate


Turneul National de Fiscalitate si Contabilitate Modificari fiscal-contabile 2024

  1. CRAIOVA - 26 martie 2024
  2. TIMISOARA - 1 aprilie 2024
  3. CLUJ-NAPOCA - 2 aprilie 2024
  4. SIBIU - 3 aprilie 2024
  5. CONSTANTA - 9 aprilie 2024
  6. IASI - 15 aprilie 2024
  7. BUCURESTI - 19 aprilie 2024 + transmis LIVE
...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
depunere declaratii onlinedecizii de impunereservicii anafspatiul privat virtualdosar fiscal


Data aparitiei: 25 Iulie 2016

Votati articolul "Declaratii online, acces la dosarul contribuabilului, documente eliberate prin Spatiul privat virtual. E util sa cunoasteti toate serviciile ANAF":
Rating:

Nota: 2.75 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X