email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Modernizare cladire. Care vor fi documentele justificative?

Modernizare cladiredocumente justificativeOMFP 3512/2008facturi
Vom analiza mai jos cazul unei societati care efectueaza in 2012 lucrari de modernizare si extindere a unei cladiri pe care o detine, in colaborare cu diferite firme, dar si in regie proprie. Toate cheltuielile facute sunt inregistrate in imobilizari in curs. Vom vedea astfel ce documente se intocmesc pentru a putea inregistra in contabilitate aceasta investitie (marirea valorii cladirii), la finalul lucrarii, precum si cine va semna si va aproba documentele.

Solutia consultantului:
Documentul justificativ pentru inregistrarea investitiei il constituie Procesul-verbal de receptie.

Conform Normei specifice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile aprobata prin OMFP 3512/2008, Procesul-verbal de receptie (Cod 14-2-5), Procesul verbal de receptie provizorie (Cod 14-2-5/a) si procesul verbal de punere in functiune (Cod 14-2-5/b), servesc ca:
   - document de inregistrare in evidenta operativa si in contabilitate;
   - document de consemnare a stadiului in care se afla obiectivul de investitii;
   - document de apreciere a calitatii lucrarilor privind obiectivul de investitii;
   - document de aprobare a receptiei (cod 14-2-5);
   - document de constatare a indeplinirii conditiilor de receptie provizorie a obiectivului de investitii (cod 14-2-5/a);
   - document de aprobare a receptiei provizorii a obiectivului de investitii (cod 14-25/a);
   - document de punere in functiune a obiectivului de investitii (cod 14-2-5/b).

Procesul verbal se intocmeste in trei exemplare, la data punerii in functiune a mijlocului fix, astfel:
   - procesul-verbal de receptie (cod 14-2-5) se intocmeste pentru mijloacele fixe indepedente care nu necesita montaj si nici probe tehnologice (utilaje pentru interventie, unelte, accesorii de productie, mijloace de transport auto, animale etc.), acestea considerandu-se puse in functiune la data achizitionarii lor;
   - procesul-verbal de receptie provizorie (cod 14-2-5/a) se intocmeste pentru utilajele care necesita montaj, dar care nu necesita probe tehnologice, produse cu ciclu lung de fabricatie care depasesc un exercitiu bugetar, realizate pe faze de fabricatie, precum si cladirile si constructiile speciale care nu deservesc procese tehnologice, acestea considerandu-se puse in functiune la data terminarii montajului, respectiv la data terminarii constructiei;
   - procesul-verbal de punere in functiune (cod 14-2-5/b) se intocmeste pentru utilajele si instalatiile care necesita montaj si probe tehnologice, precum si cladirile si constructiile speciale care deservesc procese tehnologice, acestea considerandu-se puse in functiune la terminarea probelor tehnologice.

Se intocmeste de catre secretarul comisiei numite pentru receptionarea obiectivului de investitii, in prezenta membrilor comisiei care este formata din:
-    presedinte,
-    specialisti-consultanti,
-    asistenti la receptie.
   
Procesul-verbal circula:
   - la persoanele care fac parte din comisie (exemplarele 1, 2 si 3);
   - la compartimentul care efectueaza operatiunea de control financiar preventiv (exemplarul 2);
   - la compartimentul financiar-contabil pentru verificarea si inregistrarea procesului-verbal de receptie (exemplarele 2 si 3).

Se arhiveaza:
    La furnizor (antreprenor):
   - la compartimentul financiar-contabil (exemplarele 2 si 3).

    La beneficiar:
   - la compartimentul financiar-contabil (exemplarul 1).

NOUTATI din Legislatia Contabila

PFA 2024. Ce SOLUTII si AVANTAJE mai sunt?


Important: PFA-urile au fost grav lovite de modificarile Codului Fiscal Mai e ceva de facut pentru a fi rentabile?
Legislatia pentru PFA s-a schimbat!

CUM se aplica, CAT ne afecteaza si (mai ales)
CE SOLUTII exista pentru a ne salva?

Afla acum care sunt solutiile ingenioase oferite de expertul Horatiu Sasu parcurgand lucrarea PFA/II/IF: Taxe, impozite, deduceri, contributii!
Vei gasi aici explicatii si exemple 100% practice, cu aplicabilitate certa si imediata!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Modernizare cladiredocumente justificativeOMFP 3512/2008facturi


Data aparitiei: 17 Mai 2013

Votati articolul "Modernizare cladire. Care vor fi documentele justificative?":
Rating:

Nota: 4.33 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Venituri din activitati independente in 2024: obligatii fiscale si 3 exemple practice

    • AJFP Dambovita a elaborat un material informativ cu privire la veniturile din activitati independente. Vom prezenta in continuare modul de impozitare a acestor venituri si 3 exemple practice. Definire venituri din activitati independente Veniturile din activitati independente: 1. Pot fi realizate independent si/sau in asociere (IF). 2. Cuprind activitati de productie, comert, servicii, precum si profesiile libe...» citeste mai departe aici

  • Formularul 100: Cum se declara Impozitul Minim pe Cifra de Afaceri (IMCA) pentru trimestrul I

    • Potrivit art. 18^1 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, contribuabilii, altii decat cei prevazuti la art. 15, care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care in anul de calcul determina un impozit pe profit, cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul, mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit p...» citeste mai departe aici

  • Numerarul din casierie: care sunt amenzile pentru depasirea plafonului de 50.000 lei

    • Potrivit prevederilor de la art. 4 ind. 2 din Legea 70/2015, sumele in numerar aflate in casieria persoanelor prevazute la art. 1 alin. (1) nu pot depasi, la sfarsitul fiecarei zile, plafonul de 50.000 lei. Sumele in numerar care depasesc plafonul se depun in conturile bancare ale acestor persoane in termen de doua zile lucratoare.Prin exceptie de la alin. (1), se admite depasirea acestui plafon numai cu sumele aferente platii salariilor si a altor drepturi de personal, precum si a al...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101 si Impozitul pe Profit: Aspecte care necesita o atentie sporita!

    • Va reamintim ca pana la 26 iunie 2024 trebuie sa depuneti declaratia D101 privind impozitul pe profit! Este o obligatie careia trebuie sa ii acordati atentie maxima, in contextul in care Codul fiscal a fost modificat, incepand cu 1 ianuarie, prin mai multe acte normative, cu impact direct asupra modului de completare a acestui formular. Expertul contabil Vera Constantin v-a pregatit o lucrare completa, care prezinta pas cu pas modul de completare a D101, dar si stud...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X