email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Controlul fiscal in 2019: ce masuri trebuie luate?

Controlul fiscal in 2019: ce masuri trebuie luate?
control fiscaldeducerea cheltuielilorproces verbal

Controlul fiscal poate da palpitatii chiar si contribuabililor care stiu ca au actele puse in ordine si taxele platite la zi. Din cauza modificarilor fiscale care apar peste noapte, cine mai poate fi sigur ca are toata activitatea firmei pusa la punct?

Oricat de bine vi s-ar parea ca sunteti pregatiti pentru inspectie, parca Fiscul gaseste mereu ceva. Asadar, ce este de facut in urma controlului fiscal? Ce masuri trebuie luate? Vom dezbate in randurile urmatoare ce se intampla in urma unui control fiscal.

Un contribuabil relateaza faptul ca, in urma unui control fiscal, s-a constatat in perioada verificata ca societatea a beneficiat de servicii prestate de furnizori interni pentru care furnizorii nu au eliberat deviz, insa pe majoritatea facturilor este specificat serviciul efectuat. Spre exemplu, manopera reamplasat aer conditionat, servicii de strunjit, onorarii avocat, executat tamplarie etc. Drept urmare, organele de control solicita devize de lucrari, rapoarte de activitate sau alte documente care sa ateste executia lucrarilor efectuate.

Vom afla de la expertul nostru daca, conform legislatiei in vigoare din perioada ianuarie 2012 - martie 2018, este obligatoriu devizul de lucrari, chiar daca serviciul poate fi identificat din descrierea facturii. Ce documente pot fi prezentate daca furnizorul nu a eliberat deviz si nu mai putem lua legatura cu ei?

De asemenea, este mentionat faptul ca, in cadrul aceluiasi control, s-au gasit facturi pentru materiale pe care societatea le-a achizitionat pentru diverse reparatii. Acestea au fost executate de angajati, in regie proprie. Organele de control ne solicita facturi de servicii montaj motivand ca societatea nu a avut salariati specializati in domeniul contructiilor. Ce documente pot fi prezentate pentru justificarea faptului ca acele materiale au fost folosite pentru reparatiile firmei in regie proprie? Care este baza legala?
 

Controlul fiscal in 2019: raspunsul specialistului


1. Documentele justificative care stau la baza emiterii facturii pentru respectarea prevederilor legale cu privire la faptul generator si exigibilitatea TVA  sunt potrivit art. 281 alin (7) din Codul fiscal: contract de prestari servicii, situatii de lucrari, rapoarte de lucru, alte documente similare pe baza carora se stabilesc serviciile efectuate sau, dupa caz, in functie de prevederile contractuale, procese verbale incheiate la data acceptarii de catre beneficiari a serviciilor prestate.

Astfel, documentele precizate mai sus trebuie sa prevada lucrarile efectuate si sa aiba anexat un deviz in care sa se regaseasca consumurile de materiale, costurile cu forta de munca la care se adauga marja de profit.


Desi devizele, situatiile de lucrari, rapoartele de lucru, nu sunt documente justificative prevazute de OMFP 2634/2015 si nici anterior de OMFP 3512/2008, aceste documente sunt cele care dovedesc realitatea operatiunii, pestarea sa efectiva.

In concluzie, pentru deducerea cheltuielilor si a TVA aferenta facturilor nu este suficient un contract si o factura pentru a se inregistra in evidentele contabile si fiscale o prestare de serviciu, fiind necesare si celelalte documente care dovedesc realitatea operatiunii precum si faptul ca respectivele lucrari au fost prestate in scopul realizarii activitatii economice nu in beneficiul unor terti.

Este necesara prezentarea unor procese verbale de lucrari executate, receptionate.

In general aceste documente se intocmesc de catre prestator.

Pentru serviciile prestate de avocati nu este necesara prezentarea unor devize ci existenta rezultatului serviciilor prestate, a unor acte juridice incheiate in perioada respectiva.  

2. Pentru lucrarile realizate in regie proprie se intocmeste Procesul verbal de receptie provizorie, document justificativ prevazut de OMFP 2634/2015.
La acesta se ataseaza situatii de lucrari, rapoarte de lucru intocmite care sa cuprinda felul si cantitatea materialelor consumate, numarul orelor de manopera, documente care sa faca dovada ca au fost efectuate lucrari  la spatiul respectiv utilizat de societate si nu in beneficiul altor persoane.

Pentru materialele aprovizionate si consumate se intocmesc fise de magazie, bonuri de consum, bonuri de predare, primire, receptie, documente care sa ateste intrarea si iesirea din gestiune.

Materialele trebuie evidentiate in conturile de stocuri, iar lucrarile efectuate ca lucrari in curs, productie in curs. Pe masura consumului materialelor acestea se inregistrau in conturile de cheltuieli corespunzatoare.

Pentru personalul implicat in realizarea lucrarilor ar fi fost util daca in Fisa postului, sunt prevazute si atributii referitoare la efectuarea de reparatii.


 

Raspunsul este oferit pe portalcontabilitate.ro de Gabi Popescu - Auditor financiar.


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
control fiscaldeducerea cheltuielilorproces verbal


Data aparitiei: 16 Mai 2018
Ultima actualizare: 20 Martie 2019

Votati articolul "Controlul fiscal in 2019: ce masuri trebuie luate?":
Rating:

Nota: 4.39 din 5 din 9 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X