email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Completare Registre de contabilitate si Registru de evidenta fiscala. Ce obligatii exista?

registru de contabilitateregistrul de evidenta fiscalaoperatiuniomfp 3512legea 82inventar


Urmeaza sa stabilim daca este obligatorie completarea de mana (cu pixul) a registrelor jurnal si inventar (cele care erau in trecut vizate la Administratiile financiare) sau daca sunt suficiente listarile care se fac din programele de contabilitate pentru Registrul-jurnal si Inventar. Vom urmari care sunt obligatiile si pentru Registrul de evidenta fiscala.

Registrele de contabilitate obligatorii potrivit prevederilor Legii 82/1991, republicata sunt:
 -          Registrul-jurnal (cod 14-1-1),
 -          Registrul-inventar (cod 14-l-2) si
 -          Cartea mare (cod 14-1-3).
 

Registrele de contabilitate se utilizeaza in stricta concordanta cu destinatia acestora si se prezinta in mod ordonat si astfel completate incat sa permita in orice moment identificarea si controlul operatiunilor contabile efectuate.

Registrele de contabilitate se pot prezenta sub forma de registru, foi volante sau listari informatice, dupa caz.
 
Numerotarea paginilor registrelor se va face in ordine crescatoare, iar volumele se vor numerota in ordinea completarii lor, potrivit pct. 18 din OMFP 3512/2008 privind documentele financiar-contabile.

In concluzie, ar trebui sa optati pentru una dintre metode, respectiv:

In situatia in care listatati Registru-jurnal folosind tehnica de calcul: in aceasta situatie trebuie sa numerotati paginile cronologic, in ordinea completarii lor, iar volumele aferente unui an calendaristic trebuie de asemenra numerotate de la 1 la n, dupa necesitati si sa le arhivati corepunzator .

In situatia in care optati pentru completarea totalurilor lunare aferente registrului jurnal in registrul tipizat , numerotat si snuruit, de asemea trebuie sa completati in mod cronologic dupa ani calendaristici in cadrul lunilor respective, luni calendaristice, din ianuarie pana in decembrie ale anului respectiv.
 
In ceea ce priveste Registru Inventar, acesta ar putea fi listat sub forma informatica, sau de asemenea completat manual, insa baza completarii acestuia este dosarul de inventariere al patrimoniului (liste de nventar, proces verbal, etc).

In legatura cu Registru de evidenta fiscala,  in conformitate cu prevederile de la pct. 15 din Normele metodologice de aplicare pentru art.19 din Codul fiscal:

"15. Pentru determinarea profitului impozabil contribuabilii sunt obligati sa intocmeasca un registrude evidenta fiscala, tinut in forma scrisa sau electronica, cu respectarea dispozitiilor Legii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, referitoare la utilizarea sistemelor informatice de prelucrare automata a datelor.

In registrul de evidenta fiscala trebuie inscrise veniturile impozabile realizate de contribuabil, din orice sursa intr-un an fiscal, potrivit art. 19 alin. (1) din Codul fiscal, cheltuielile efectuate in scopul realizarii acestora, inclusiv cele reglementate prin acte normative in vigoare, potrivit art. 21 din Codul fiscal, precum si orice informatie cuprinsa in declaratia fiscala, obtinuta in urma unor prelucrari ale datelor furnizate de inregistrarile contabile. Evidentierea veniturilor impozabile si a cheltuielilor aferente se efectueaza pe natura economica, prin totalizarea acestora pe trimestru si/sau an fiscal."

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
registru de contabilitateregistrul de evidenta fiscalaoperatiuniomfp 3512legea 82inventar


Data aparitiei: 03 Septembrie 2014

Votati articolul "Completare Registre de contabilitate si Registru de evidenta fiscala. Ce obligatii exista?":
Rating:

Nota: 4.29 din 5 din 7 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X