email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Organizarea activitatii de catering. Care sunt inregistrarile contabile?

gestiuneactivitateinregistrari contabilecod fiscalimpozitcateringmonografie contabila

In randurile de mai jos, stabilim care sunt documentele justificative care se utilizeaza si se intocmesc in cazul activitatii de catering si care este monografia contabila. De asemenea, vom vedea care sunt conditiile privind obligativitatea contabilitatii de gestiune (clasa 9) si a utilizarii casei de marcat, precum alte aspecte fiscale si contabile de care ar trebui sa tinem cont.

Pentru toate documentele primare de care veti avea nevoie in activitatea dvs. trebuie sa respectati OMFP 3512/2008 privind documentele financiar – contabile in care veti regasi modelele, modul de completare, modul in care circula si se arhiveaza acestea.

    la cumpararea de marfuri care vor fi vandute ca atare (sucuri, paine,etc.) si de materii prime si materiale pentru obtinerea produselor finite (mancarea gatita)se va primi factura fiscala sau – daca achizitiile se fac de la persoane fizice – se va completa un Borderou de achizitii. Produsele cumparate se vor receptiona prin completarea unei Note de receptie si constatare de diferente.

%   =   401(pj) sau 461 (pf)
371
301
302
3XX

    ambalajele utilizate se vor inregistra, receptiona si consuma la fel ca marfurile si materiile prime : 3023 = 401 si 6023 = 3023.

Daca doriti sa oferiti ambalajele gratuit aveti grija sa le introduceti in costul produsului fint. Daca le vindeti clientului veti inregistra 4111 = 707 cu valoarea ambalajelor.

Pentru orice fel de comert trebuie sa respectati Ordonanta 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, act normativ care, printre altele, interzice vanzarea in pierdere (cu atat mai putin gratuit). Pentru exceptiile de la aceasta regula sunt publicate proceduri foarte stricte in actul normativ mentionat.


-    plata se va face pe baza de chitanta primita de la furnizor sau Dispozitie de plata catre caserie (pentru cumpararea de la persoane fizice) : 401 sau 461 = 5311
-   sau prin banca pe baza de OP sau extras de cont : 401 = 5121.

    Pentru materiile prime si materialele ce se vor consuma pentru obtinerea produselor finite se vor intocmi Fise de magazie , iar la utilizarea lor se vor completa Bonuri de consum si se va inregistra : 6xx = 3xx

    la destocarea marfurilor vandute ca atare se va inregistra

607 = 371

    daca unitatea are mai multe gestiuni se pot transfera elemente de stocuri intre ele cu ajutorul Notelor de transfer sau a Avizelor de insotire a marfii cu mentiunea "transfer intre gestiuni – nu urmeaza factura"


-    pentru fiecare fel de produs finit trebuie sa existe un retetar care sa descrie ingredientele si cantitatile de consumat din fiecare
-    obtinerea produselor finite se inregistreaza : 345 = 711
-    si se destocheaza in urma vanzarii : 711 = 345.

Vanzarea marfurilor si produselor finite se va inregistra pe baza Facturii sau a bonului fiscal :
4111  =  701, 707

Incasarea se va face fie prin casa : 5311 = 4111, fie prin banca : 5121 = 4111.

Conform OUG 28/1999 cu modificarile si completarile ulterioare aveti obligativitatea de a detine casa de marcat deoarece teoretic vindeti produse si catre populatie si nu va incadrati la niciuna din exceptiile de la alin. (2)al OUG 28.

Contabilitatea de gestiune este obligatorie, dar nu in senul inregistrarilor utilizand conturile din clasa 9 – care sunt optionale – ci in sensul completarii setului de documente primare care sa ajute la calculatia pretului produselor si la evidenta stocurilor in orice moment.

In acest sens exista OMFP 1826/2003pt aprobarea Precizarilor privind unele măsuri referitoare la organizarea şi conducerea contabilităţii de gestiune :

"Contabilitatea de gestiune se organizează de administratorul persoanei juridice fie utilizând conturi specifice, fie prin dezvoltarea conturilor din contabilitatea financiară, fie cu ajutorul evidenţei tehnico-operative proprii. "
Dpv fiscal, la calculul impozitului pe venitul microintreprinderii datorat veti respecta prevederile Titlului IV^I "Impozitul pe venitul microintreprinderilor" din Codul fiscal.
 
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate





de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

Atentie la noutatile privind PROCEDURILE CONTABILE!


Important: modificarile fiscale privind subiectele sensibile pentru orice contabil sunt luate acum in vizor in lucrarea specializata Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale:

• ajustarea pentru depreciere
• TVA
• contributii sociale
• contributia asiguratorie pentru munca
• impozite si taxe locale
  - decontarea unei parti din salariu
  - organizarea adunarilor generale ale actionarilor

Va oferim 40 de modele de proceduri gata scrise, in conformitate perfecta cu noua legislatie fiscala! 

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
gestiuneactivitateinregistrari contabilecod fiscalimpozitcateringmonografie contabila


Data aparitiei: 15 Octombrie 2014
Ultima actualizare: 17 Octombrie 2014

Votati articolul "Organizarea activitatii de catering. Care sunt inregistrarile contabile?":
Rating:

Nota: 4.38 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X