email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Garda de Mediu a demarat controale pentru a verifica conformarea firmelor la obligatia de inscriere in SGR

Garda de Mediu a demarat controale pentru a verifica conformarea firmelor la obligatia de inscriere in SGR
garda de mediuSGRcomercianti

Incepand din 1 martie 2023, Garda Nationala de Mediu a demarat controale in toata tara pentru a verifica conformarea agentilor economici la obligatia de inscriere in baza de date a SGR, precizeaza Ministerul Mediului.


Termenul limita pana la care producatorii, importatorii si comerciantii de produse aveau obligatia de a se inscrie in platforma SGR (Sistemul de Garantie-Returnare) - returosgr.ro - a expirat pe 28 februarie 2023. 

Potrivit companiei RetuRO, administratorul SGR, pana la data de 28 februarie, peste 55.000 de operatori economici si-au activat conturile de utilizatori in platforma online. Dintre acestia, 23.145 au finalizat inregistrarea conform procedurii prevazute de lege.
Controlul demarat Ministerul Mediului va continua pana la finalul lunii martie si ii vizeaza pe operatorii economici care nu au respectat obligatiile prevazute de HG 1074/2001. 

Sistemul de Garantie-Returnare - Amenzi de pana la 40.000 lei pentru nerespectarea termenului

Conform aceluiasi act normativ, nerespectarea termenului limita de inscriere in platforma se sanctioneaza cu amenda cuprinsa intre 20.000 si 40.000 de lei. Intr-o prima faza, in cazul in care vor constata nerespectarea obligatiei de inscriere, comisarii GNM vor emite avertismente si vor impune conformarea operatorului economic in maxim 30 de zile. Dupa expirarea perioadei de conformare, comisarii vor reveni la agentul economic avertizat si, in cazul in care vor constata in continuare neconformitati, vor aplica sanctiunile prevazute de lege, mai precizeaza institutia in comunicat.
 

Procedura de inregistrare poate fi initiata si dupa 28 februarie

Ministerul Mediului recomanda tuturor operatorilor economici – producatori/importatori si comercianti de bauturi (apa, bauturi racoritoare, bere, cidru, vin, bauturi spirtoase, comercializate in ambalaje primare nereutilizabile din sticla, plastic sau metal, cu volume cuprinse intre 0,1l si 3l) – care se afla inca in stadii intermediare de inregistrare, dar si celor care inca nu s-au inregistrat, sa parcurga de indata toti pasii necesari pentru a finaliza procedura de inregistrare. Este important ca, la momentul controlului comisarilor de mediu, procedura sa fie finalizata, chiar daca aceasta a fost initiata dupa termenul de 28 februarie. De asemenea, obligatia de inscriere ramane valabila inclusiv pentru toti operatorii economici vizati care isi incep activitatea dupa 28 februarie 2023.
 

Scurt istoric al Sistemului de Garantie-Returnare (SGR) 

Pentru o gestionare mai eficienta a deseurilor la nivel national si pentru cresterea gradului de reciclare, Guvernul Romaniei si-a asumat implementarea Sistemului de Garantie-Returnare (SGR) pentru ambalajele de bauturi.



SGR reprezinta un sistem prin care cetatenii vor plati o garantie de 0,50 bani atunci cand vor cumpara o bautura (apa, bauturi racoritoare, bere, cidru, vin, bauturi spirtoase) de la un comerciant. Sistemul se aplica pentru ambalaje primare nereutilizabile din sticla, plastic sau metal, cu volume cuprinse intre 0,1 l si 3 l, inclusiv. Pentru a fi identificate usor, produsele care vor face parte din sistem vor fi marcate cu un logo specific. Dupa golirea ambalajului, consumatorul va trebui sa il aduca intr-unul dintre punctele de returnare organizate de comercianti, practic, in orice magazin din Romania. In schimbul ambalajului gol, consumatorul va primi inapoi, pe loc, valoarea garantiei platite initial, fara a fi necesara prezentarea bonului fiscal, chiar daca respectivul produs nu a fost cumparat din acea locatie.

Inregistrarea OBLIGATORIE in baza de date a sistemului reprezinta etapa preliminara intrarii in functiune a SGR, care va avea loc pe 30 noiembrie 2023.

Pentru informatii si suport privind inregistrarea in platforma SGR, RetuRO pune la dispozitie un call center - 021 207 00 09 – numar cu tarif normal apelabil din orice retea, disponibil de luni pana vineri intre orele 09:00 - 18:00, cu exceptia sarbatorilor legale.

 


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Legea nr. 296/2023: Atentie la modificarile fiscale pentru PFA!


PFA/Intreprindere Individuala/Intreprindere Familiala - Legislatia se modifica!

Atentie la NOUTATILE din Codul Fiscal!
Taxele pentru PFA sunt luate la tinta!

Fii mereu informat cu cele mai noi modificari din lege

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
garda de mediuSGRcomercianti


Data aparitiei: 06 Martie 2023

Votati articolul "Garda de Mediu a demarat controale pentru a verifica conformarea firmelor la obligatia de inscriere in SGR":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X