email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cladire cu destinatie mixta. Cum se va aplica impozitul pe cladiri in 2016?

impozit pe cladiri 2016codul fiscal 2016anafcladire cu destinatie mixtasediu firma

In randurile de mai jos, stabilim daca in anul 2016 impozitul pentru locuinta (sediul de firma) va creste atata timp cat la imobilul respectiv nu se realizeaza activitatea societatii, precum si daca trebuie notificat ANAF in ce priveste acest aspect.

In principiu, in anul 2016 toate impozitele pe cladiri detinute de persoanele fizice vor creste, indiferent ca sunt ori nu folosite ca sedii de firma, deoarece prin Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal (adica Noul Cod fiscal) s-a modificat atât valoarea impozabila/mp a cladirilor, cat si cota de impozitare (care poate ajunge si la 0,2%, in cazul cladirilor rezidentiale, conform hotararii consiliilor locale).

In situatia unei locuinte folosite si ca sediu de firma vorbim deja de o cladire cu destinatie mixta (adica rezidentiala – locuinta si nerezidentiala - alte scopuri decat locuinta).

Din textul art. 459 din Noul Cod fiscal reiese ca pentru persoanele fizice impozitul pe cladiri este similar cladirilor rezidentiale si pentru cladirile unde sunt inregistrate domicilii fiscale, dar nu se desfasoara activitati de comert, productie sau servicii, cu alte cuvinte cladirile in cauza sunt utilizate exclusiv pentru scopuri administrative (adica se plateste acelasi impozit ca pentru orice cladire cu destinatia exclusiv de locuinta). Simpla deducere pe firma a cheltuielilor cu utilitatile aferente sediului transforma cladirea respectiva in imobil nerezidential, cu consecinta platii impozitului pentru acest tip de cladire conform art. 459 alin. 3 lit. b si art. 458 din Noul Cod fiscal.

Speram ca prin normele metodologice ce vor fi date in aplicarea Noului Cod fiscal sa se clarifice cât mai detaliat situatia imobilelor utilizate si ca locuinte, si ca sedii de firma.

In privinta declaratiei, la ANAF nu trebuie sa se declare nimc. In schimb, conform art. 495 lit. a din Noul Cod fiscal la directiile/compartimentele de impozite si taxe locale se vor depune pâna la data de 31 martie inclusiv declaratii specifice de catre toate persoanele fizice care la data de 31 decembrie 2015 au in proprietate cladiri nerezidentiale sau cladiri cu destinatie mixta.   Modelul, instructiunile si, eventual, alte precizari urmeaza sa fie stabilite printr-un ordin comun al ministrului finantelor publice si al ministrului dezvoltarii regionale si administratiei publice, ce trebuie sa apara zilele acestea.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist



 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
impozit pe cladiri 2016codul fiscal 2016anafcladire cu destinatie mixtasediu firma


Data aparitiei: 17 Decembrie 2015
Ultima actualizare: 25 Decembrie 2015

Votati articolul "Cladire cu destinatie mixta. Cum se va aplica impozitul pe cladiri in 2016?":
Rating:

Nota: 3.81 din 5 din 8 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X