Dezbatem mai jos cazul unei societati care isi schimba denumirea. Este important de aflat ca exista anumite demersuri ce trebuie intreprinse din punct de vedere legal. Un rol esential il joaca declaratia de mentiuni care are un anumit termen de depunere. In plus, specialistul nostru ne spune si cum se procedeaza in cazul casei de marcat.
Modificarea denumirii unei societati: raspunsul specialistului
Potrivit prevederilor art. 88 din Codul de procedura fiscala, modificarile ulterioare ale datelor din declaratia de inregistrare fiscala trebuie aduse la cunostinta organului fiscal central, in termen de 15 zile de la data producerii acestora, prin completarea si depunerea declaratiei de mentiuni.
In cazul modificarilor intervenite in datele declarate initial si inscrise in certificatul de inregistrare fiscala, contribuabilul/platitorul depune, odata cu declaratia de mentiuni, si certificatul de inregistrare fiscala, in vederea anularii acestuia si eliberarii unui nou certificat.
Declaratia de mentiuni este insotita de documente care atesta modificarile intervenite.
Intrucat se va modifica denumirea societatii se vor intreprinde demersurile necesare schimbarii Certificatului de inregistrare in scopuri de TVA si a oricaror alte certificate/autorizatii emise pe vechea denumire.
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
- Noi 29100 locuri
disponibileVideo Trainingul legislativ Declaratia 112
2024, www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Legislatia Muncii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Sanatate si Securitate in Munca, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere
Cartea verde a contabilitatii
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Potrivit prevederilor art. 4 alin . (10) din OUG 28/1999, Nu este obligatorie inlocuirea memoriei fiscale a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate, aceasta putand fi utilizata pana la umplere, in urmatoarele cazuri:
a) la schimbarea atributului fiscal al codului de identificare fiscala al utilizatorului;
b) la schimbarea formei de constituire a societatii fara modificarea denumirii acesteia;
c) la modificarea denumirii si/sau adresei societatii daca se pastreaza codul de identificare fiscala;
d) la mutarea unui punct de lucru apartinand utilizatorului de la un stand la altul, in cadrul unui complex comercial situat la aceeasi adresa;
e) la schimbarea denumirii strazii de la locul de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale;
f) in cazul inactivitatii temporare a utilizatorilor, anuntata organelor fiscale, potrivit legii;
g) in cazul unor erori constatate dupa fiscalizare privind inregistrarea datelor din antetul bonului fiscal.
Potrivit prevederilor art. 66 din Normele metodologice de aplicare in momentul constatarii defectarii sau umplerii memoriei fiscale, precum si in alte cazuri care necesita inlocuirea memoriei, utilizatorul este obligat sa notifice distribuitorul autorizat si/sau unitatea de service acreditata, dupa caz.
Inlocuirea, sigilarea si activarea memoriei fiscale se efectueaza la locul de instalare a aparatului de catre tehnicianul de service.
Avand in vedere ca dispozitiile legale in vigoare nu fac nicio referire la notificarea organului fiscal, in situatia schimbarii denumirii societatii si nu este obligatoriu nici inlocuirea memoriei fiscale, va recomand sa contactati distribuitorul autorizat si/sau unitatea de service acreditata.
Exista o notificare ( formular 4105) care se transmite la ANAF, asa dupa cum se mentioneaza in OPANAF nr.4156/ 28.12.2017, cu modificarile ulterioare, insa acest formular se transmite in termen de maximum 5 zile lucratoare de la data la care a aparut una din urmatoarele situatii:schimbarea locului de utilizare a aparatului intre puncte de lucru ale aceluiasi operator economic, furtul /disparitia /distrugerea aparatului de marcat electronic fiscal; instrainarea aparatului de marcat electronic fiscal; incetare activitate prin inchiderea punctului de lucru, lichidarea, dizolvarea, fuziunea, divizarea societatii sau altele, dupa caz; incetarea activitatii; altele situatii . Dupa cum se observa modificarea datelor de identificare ale societatii nu sunt enumerate in aceste situatii , insa ar putea sa se incadreze la “altele situatii.”
Citeste si: Detii o casa de marcat electronica? Iata cate formulare trebuie depuse la ANAF!
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Elena Garofil - Consultant fiscal.