email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Modificarea denumirii unei societati. Ce demersuri trebuie intreprinse?

Modificarea denumirii unei societati. Ce demersuri trebuie intreprinse?
casa de marcatdeclaratie de mentiunicodul de procedura fiscala

Dezbatem mai jos cazul unei societati care isi schimba denumirea. Este important de aflat ca exista anumite demersuri ce trebuie intreprinse din punct de vedere legal. Un rol esential il joaca declaratia de mentiuni care are un anumit termen de depunere. In plus, specialistul nostru ne spune si cum se procedeaza in cazul casei de marcat.
 


Modificarea denumirii unei societati: raspunsul specialistului


Potrivit prevederilor art. 88 din Codul de procedura fiscala, modificarile ulterioare ale datelor din declaratia de inregistrare fiscala trebuie aduse la cunostinta organului fiscal central, in termen de 15 zile de la data producerii acestora, prin completarea si depunerea declaratiei de mentiuni.
 
In cazul modificarilor intervenite in datele declarate initial si inscrise in certificatul de inregistrare fiscala, contribuabilul/platitorul depune, odata cu declaratia de mentiuni, si certificatul de inregistrare fiscala, in vederea anularii acestuia si eliberarii unui nou certificat.

Declaratia de mentiuni este insotita de documente care atesta modificarile intervenite.
 
Intrucat se va modifica denumirea societatii se vor intreprinde demersurile necesare schimbarii Certificatului de inregistrare in scopuri de TVA si a oricaror alte certificate/autorizatii emise pe vechea denumire.
 


Potrivit prevederilor art. 4 alin . (10) din OUG 28/1999, Nu este obligatorie inlocuirea memoriei fiscale a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate, aceasta putand fi utilizata pana la umplere, in urmatoarele cazuri:

a) la schimbarea atributului fiscal al codului de identificare fiscala al utilizatorului;
b) la schimbarea formei de constituire a societatii fara modificarea denumirii acesteia;
c) la modificarea denumirii si/sau adresei societatii daca se pastreaza codul de identificare fiscala;
d) la mutarea unui punct de lucru apartinand utilizatorului de la un stand la altul, in cadrul unui complex comercial situat la aceeasi adresa;
e) la schimbarea denumirii strazii de la locul de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale;
f) in cazul inactivitatii temporare a utilizatorilor, anuntata organelor fiscale, potrivit legii;
g) in cazul unor erori constatate dupa fiscalizare privind inregistrarea datelor din antetul bonului fiscal.
 
Potrivit prevederilor art. 66 din Normele metodologice de aplicare in momentul constatarii defectarii sau umplerii memoriei fiscale, precum si in alte cazuri care necesita inlocuirea memoriei, utilizatorul este obligat sa notifice distribuitorul autorizat si/sau unitatea de service acreditata, dupa caz.
 
Inlocuirea, sigilarea si activarea memoriei fiscale se efectueaza la locul de instalare a aparatului de catre tehnicianul de service.
Avand in vedere ca dispozitiile legale in vigoare nu fac nicio referire la notificarea organului fiscal, in situatia schimbarii denumirii societatii si nu este obligatoriu nici inlocuirea memoriei fiscale, va recomand sa contactati distribuitorul autorizat si/sau unitatea de service acreditata.

Exista o notificare ( formular 4105) care se transmite la ANAF, asa dupa cum se mentioneaza in OPANAF nr.4156/ 28.12.2017, cu modificarile ulterioare, insa acest formular se transmite in termen de maximum 5 zile lucratoare de la data la care a aparut una din urmatoarele situatii:schimbarea locului de utilizare a aparatului intre puncte de lucru ale aceluiasi operator economic, furtul /disparitia /distrugerea aparatului de marcat electronic fiscal; instrainarea aparatului de marcat electronic fiscal; incetare activitate prin inchiderea punctului de lucru, lichidarea, dizolvarea, fuziunea, divizarea societatii sau altele, dupa caz; incetarea activitatii; altele situatii . Dupa cum se observa modificarea datelor de identificare ale societatii nu sunt enumerate in aceste situatii , insa ar putea sa se incadreze la “altele situatii.”

 

Citeste si: Detii o casa de marcat electronica? Iata cate formulare trebuie depuse la ANAF!

 

 

Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Elena Garofil - Consultant fiscal.


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
casa de marcatdeclaratie de mentiunicodul de procedura fiscala


Data aparitiei: 14 Iunie 2019

Votati articolul "Modificarea denumirii unei societati. Ce demersuri trebuie intreprinse?":
Rating:

Nota: 3.75 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Fisa Postului pentru Contabil Sef [Model]

    • Fisa de post a contabilului sef defineste responsabilitatile si asteptarile asociate acestui rol important. Aceasta pozitie necesita nu doar cunostinte solide in domeniul contabilitatii, ci si abilitati de leadership si capacitatea de a se adapta cu succes intr-un mediu financiar in continua schimbare. In plus, contabilul sef este adesea implicat in procesul decizional al organizatiei, oferind analize si interpretari financiare care sustin obiectivele generale ale afacerii....» citeste mai departe aici

  • Casele de marcat devin obligatorii si la automatele comerciale: Fiscul va incepe sa dea amenzi de la 1 octombrie

    • Operatorii economici care desfasoara livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale si care nu au instalate case de marcat vor fi sanctionati cu o amenda intre 8.000 si 10.000 de lei. Sanctiunea se aplica incepand cu 1 octombrie 2024. In plus, ANAF va confisca sumele nejustificate si va suspenda activitatea operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor. Prin interm...» citeste mai departe aici

  • Majorare de capital social: studiu de caz privind monografia contabila

    • Potrivit art 210 din Legea 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (1) Capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii din nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (2) ...» citeste mai departe aici

  • Recuperarea pierderilor fiscale: ce prevede art. 31 din Codul Fiscal si un studiu de caz practic

    • Legislatia clarifica modalitatile prin care companiile care au functionat initial ca microintreprinderi si au trecut apoi la sistemul de impozitare pe profit pot sa recupereze pierderile fiscale. In nota de fundamentare a OUG nr. 115/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscala, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene, s-au cuprins unele prev...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X