Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Legislatie Contabilul.ro | Legislatie | Legislatie contabila

Sistemul RO e Transport – sperietoarea inceputului de an 2023. Analiza zilei cu Ionut Jinga

Data aparitiei: 30 Ianuarie 2023
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Sistemul RO e Transport – sperietoarea inceputului de an 2023. Analiza zilei cu Ionut Jinga
ro e-transportrisc fiscalvehiculetransport rutier
Cum poti sa modifici o procedura cu doua zile inainte de trecerea in noul an, stiind faptul ca incepand cu 01.01.2023 organele statului (inspectori ANAF, politisti, inspectori vamali) sunt liberi sa aplice sanctiunile atat de drastice pentru nerespectarea prevederilor din cadrul sistemului RO e-Transport?!
 
Daca s-au gandit ca este nevoie de revizuirea/ajustarea unor prevederi din actele normative care reglementeaza acest sistem, trecand cu vederea faptul ca s-au gandit tocmai la trecerea dintre ani, de ce nu au prelungit inca o data masura de suspendare a aplicarii sanctiunilor contraventionale?
 
Ordinul ANAF nr. 2.545/6.316/2022 pentru aprobarea Procedurii de utilizare si functionare a sistemului national privind monitorizarea transporturilor de bunuri cu risc fiscal ridicat RO e-Transport, publicat in Monitorul oficial in 29 decembrie 2022, a stabilit categoriile de vehicule rutiere care fac obiectul monitorizarii in sistemul RO e-Transport, ca fiind cele care au o masa maxima tehnic admisibila de minimum 2,5 tone, incarcate cu bunuri cu risc fiscal ridicat cu o masa bruta totala mai mare de 500 kg sau o valoare totala mai mare de 10.000 de lei, aferente cel putin unei partide de bunuri care face obiectul transportului. Vechea reglementare se referea la vehicule rutiere o masa maxima tehnic admisibila de minimum 3,5 tone, astfel ca au extins sfera vehiculelor monitorizate prin acest sistem.
 
Partida de bunuri reprezinta denumirea generica data unui ansamblu indivizibil de bunuri, care are acelasi loc de incarcare si de descarcare, un singur utilizator si un singur destinatar final si este transportat cu un mijloc de transport ce poate fi schimbat pe parcursul deplasarii de la locul de incarcare la locul de descarcare.
 
Va reamintesc lista bunurilor cu risc fiscal ridicat transportate rutier care fac obiectul monitorizarii prin sistemul RO e-Transport conform Ordinului ANAF nr. 802/2022 privind stabilirea bunurilor cu risc fiscal ridicat transportate rutier care fac obiectul monitorizarii prin sistemul RO e-Transport.
 
1. Legume, plante, radacini si tuberculi, alimentare, care se incadreaza la codurile NC de la 0701 la 0714 inclusiv
 
2. Fructe comestibile; coji de citrice sau de pepeni, care se incadreaza la codurile NC de la 0801 la 0814 inclusiv
 
3. Bauturi, lichide alcoolice si otet, care se incadreaza la codurile NC de la 2201 la 2208 inclusiv
 
4. Sare; sulf; pamanturi si pietre; ipsos, var si ciment, care se incadreaza la codurile NC 2505 si 2517
 
5. Imbracaminte si accesorii de imbracaminte, tricotate sau crosetate, care se incadreaza la codurile NC de la 6101 la 6117 inclusiv
 
6. Imbracaminte si accesorii de imbracaminte, altele decat cele tricotate sau crosetate, care se incadreaza la codurile NC de la 6201 la 6212 inclusiv si la codurile NC de la 6214 la 6217 inclusiv
 
7. Incaltaminte, ghete si articole similare; parti ale acestor articole, care se incadreaza la codurile NC de la 6401 la 6405 inclusiv
 
8. Fonta, fier si otel, care se incadreaza la codurile NC 7213 si 7214
 
Profita ACUM de oferta sezonului! ►

 
Pentru utilizarea sistemului informatic RO e-Transport, operatorii economici trebuie sa fie inregistrati in Spatiul privat virtual (SPV), in nume propriu sau prin reprezentant legal, prin reprezentant desemnat ori prin imputernicit.
 
Categoriile de operatiuni de transport al bunurilor cu risc fiscal ridicat pe teritoriul national sunt cele prevazute la art. 2 pct. 9 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 41/2022 pentru instituirea sistemului national privind monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri cu risc fiscal ridicat RO e-Transport, adica:
 
  a) transportul bunurilor provenite din achizitii intracomunitare de la punctul rutier de trecere a frontierei la intrarea in Romania pana la locul de descarcare situat pe teritoriul national; 
 
    b) transportul bunurilor care fac obiectul livrarilor intracomunitare de la locul de incarcare situat pe teritoriul national pana la punctul rutier de trecere a frontierei la iesirea din Romania; 
 
    c) transportul bunurilor provenite din import de la locul de import si pana la locul de descarcare situat pe teritoriul national; 
 
d) transportul bunurilor care fac obiectul exportului de la locul de incarcare situat pe teritoriul national pana la biroul vamal de export situat pe teritoriul national sau pana la punctul rutier de trecere a frontierei, dupa caz; 
 
    e) transportul bunurilor apartinand unor operatori economici diferiti intre doua locatii situate pe teritoriul national de la locul de incarcare pana la locul de descarcare; 
 
    f) transportul bunurilor reprezentand transferul intre gestiunile unui operator economic intre locul de incarcare si locul de descarcare, situate pe teritoriul national; 
 
    g) transportul bunurilor care fac obiectul tranzactiilor intracomunitare aflate in tranzit pe teritoriul Romaniei, de la punctul rutier de trecere a frontierei la intrarea in Romania pana la locul de descarcare spre depozitare sau pentru formarea unui nou transport pe teritoriul national; 
 
    h) transportul bunurilor care fac obiectul tranzactiilor intracomunitare aflate in tranzit pe teritoriul Romaniei, de la locul de incarcare pe teritoriul national, dupa depozitare sau formarea unui nou transport, pana la punctul rutier de trecere a frontierei la iesirea din Romania; 
 
    i) transportul pe teritoriul national al bunurilor returnate, care nu au facut obiectul receptiei, intre operatori economici diferiti sau intre un operator economic si o persoana fizica; 
 
    j) transportul pe teritoriul national al bunurilor in cadrul unor operatiuni comerciale reprezentand un nontransfer si transportul bunurilor reprezentand stocuri la dispozitia clientului. 
 
Declararea transporturilor de bunuri cu risc fiscal ridicat in sistemul RO e-Transport se face de urmatorii operatori economici (utilizatori ai sistemului):
 
    • destinatarul inscris in declaratia vamala de import, respectiv expeditorul inscris in declaratia vamala de export, in cazul bunurilor cu risc fiscal ridicat care fac obiectul operatiunilor de import sau export, dupa caz; 
    • beneficiarul din Romania, in cazul achizitiilor intracomunitare de bunuri cu risc fiscal ridicat; 
    • furnizorul din Romania, in cazul tranzactiilor interne sau al livrarilor intracomunitare de bunuri cu risc fiscal ridicat, dupa caz; 
    • depozitarul, in cazul bunurilor cu risc fiscal ridicat care fac obiectul tranzactiilor intracomunitare aflate in tranzit, atat pentru bunurile descarcate pe teritoriul Romaniei spre depozitare sau pentru formarea unui nou transport din una sau mai multe partide de bunuri, cat si pentru bunuri le incarcate dupa depozitare sau dupa formarea unui nou transport pe teritoriul national din una sau mai multe partide de bunuri. 
    • operatorul economic, pentru bunurile cu risc fiscal ridicat detinute si transportate intre locul de incarcare si locul de descarcare, situate pe teritoriul national; 
    • prestatorul de servicii din Romania in cazul unor operatiuni comerciale reprezentand un nontransfer atat pentru bunurile descarcate pe teritoriul Romaniei pentru prestarea de servicii, cat si pentru bunurile rezultate reexpediate in statul partenerului comercial; 
    • beneficiarul din Romania in cazul unor operatiuni comerciale reprezentand un nontransfer atat pentru bunurile expediate din Romania pentru prestarea de servicii intr-un stat membru al Uniunii Europene, cat si pentru bunurile rezultate reexpediate in Romania; 
    • clientul din Romania in cazul unor operatiuni comerciale ce se subscriu regimului de stocuri la dispozitia clientului in situatia in care Romania este statul membru catre care au fost expediate sau transportate bunurile, atat pentru bunurile descarcate pe teritoriul Romaniei, cat si pentru bunurile livrate intr-un stadiu ulterior dupa sosire, catre alta persoana impozabila din Romania sau in cazul in care bunurile respective sunt returnate in statul membru din care au fost expediate sau transportate initial; 
    • furnizorul din Romania in cazul unor operatiuni comerciale ce se subscriu regimului de stocuri la dispozitia clientului in situatia in care Romania este statul membru din care au fost expediate sau transportate bunurile, atat pentru bunurile expediate din Romania, cat si in cazul in care bunurile respective sunt returnate in Romania. 
 
 
Alege sa fii protejat! Revista Monitorul Contabil te ajuta sa rezolvi profesionist orice provocare fiscal-contabila!
 
- Te racordeaza la noutatea legislativa imediat ce aceasta apare in Monitorul Oficial!
- Te ajuta sa o intelegi/aplici corect si avantajos!
- Iti economiseste timpul si banii!
 





Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X