Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Buletin informativ CECCAR: Noutati legislative 12 - 16.09.2016

OANAF 2070/2016OANAF 2554/2016buletin informativ ceccarcazier fiscalscutire taxe

Un nou buletin informativ aduce in atentia dumneavoastra aspecte importante referitoare la urmatoarele noutati legislative: OANAF 2070/2016, OANAF 2554/2016, ORDINUL 2018/2016.

OANAF 2070/2016:  Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2070/2016 pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.594/2015 privind stabilirea organelor fiscale competente pentru organizarea si gestionarea cazierului fiscal, procedura de inscriere, scoatere si rectificare a informatiilor in/din cazierul fiscal, solicitare si eliberare a certificatului de cazier fiscal, modelul si continutul formularisticii necesare, precum si nivelul de acces corespunzator la informatiile din cazierul fiscal (M. Of. nr. 706 din 12 septembrie 2016)

>> organele fiscale competente pentru gestionarea cazierului fiscal sunt Directia generala de administrare a marilor contribuabili, administratiile pentru contribuabilii mijlocii, administratiile judetene ale finantelor publice, serviciile fiscale municipale, administratiile sectoarelor municipiului Bucuresti ale finantelor publice, precum si Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti si Administratia fiscala pentru contribuabili mijlocii din cadrul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti, pentru contribuabilii care sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe in evidentele lor fiscale;

>>Administratiile judetene ale finantelor publice sunt organe fiscale competente pentru gestionarea cazierului fiscal si pentru contribuabilii care isi au domiciliul fiscal in raza lor teritoriala si care nu sunt inregistrati in evidentele fiscale ale organelor fiscale sus-mentionate.

 

OANAF 2554/2016: Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2554/2016 privind aprobarea Procedurii de autorizare a importurilor de bunuri in regim de scutire de taxe vamale de catre organizatii sau institutii in aplicarea dispozitiilor art. 43 – 53, art. 57 – 59, art. 61 – 80 si ale art. 82 din Regulamentul (CE) nr. 1.186/2009 al Consiliului din 16 noiembrie 2009 de instituire a unui regim comunitar de scutiri de taxe vamale (M. Of. nr. 712 din 14 septembrie 2016)

>> se emit Decizii prin care se autorizeaza desfasurarea activitatii de import cu scutire de taxe vamale de catre organizatii sau institutii pentru:

– materiale educationale, stiintifice si culturale; instrumente si aparate stiintifice;

– echipamente importate in scopuri necomerciale de catre sau pentru o unitate sau organism de cercetare stiintifica care isi are sediul in afara Uniunii Europene;

– animale de laborator si substante biologice sau chimice utilizate in cercetare;

– instrumente si aparate destinate cercetarii medicale, stabilirii de diagnostice sau realizarii de tratamente medicale;

– substante de referinta pentru controlul calitatii medicamentelor;


Proceduri Contabile pentru PFA
Proceduri Contabile pentru PFA

Vezi detalii

Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2016
Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Vezi detalii


– marfurile de uz general importate de organizatii de stat sau de alte organizatii de binefacere sau filantropice;

– marfurile destinate persoanelor cu handicap;

– marfurile importate de organizatii de stat sau de alte organizatii de binefacere sau filantropice in folosul victimelor catastrofelor;

– cadourile primite in contextul relatiilor internationale.

 

Ordin al ministrului educatiei nationale si cercetarii stiintifice, al viceprim-ministrului, ministrul economiei, comertului si relatiilor cu mediul de afaceri, al ministrului finantelor publice, al ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice si al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale nr. 4947/899/2018/1840/906/2016 privind incadrarea in activitatea de cercetare-dezvoltare aplicativa si/sau de dezvoltare tehnologica (M. Of. nr. 718 din 16 septembrie 2016)

>> angajatii care desfasoara activitate de cercetare-dezvoltare aplicativa si/sau de dezvoltare tehnologica in Romania in baza unui contract individual de munca, raport de serviciu, a unui statut special prevazut de lege sau act de detasare incheiat cu/la o unitate/institutie de drept public sau de drept privat, cuprinse in sistemul national de cercetare-dezvoltare in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 57/2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 324/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, beneficiaza de scutirea de impozit pe veniturile din salarii si asimilate salariilor, prevazuta la art. 60 pct. 3 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

a) postul face parte dintr-un compartiment de cercetare-dezvoltare, evidentiat in organigrama angajatorului, cum ar fi: directie, departament, oficiu, serviciu, birou, compartiment, laborator sau altele similare;

b) angajatul desfasoara activitati de cercetare-dezvoltare aplicativa si/sau de dezvoltare tehnologica eligibile, cuprinse intr-un proiect de cercetare-dezvoltare aplicativa si/sau de dezvoltare tehnologica;

c) angajatul a absolvit cel putin ciclul I de studii universitare sau o forma de invatamant superior de
lunga durata si detine o diploma de licenta sau echivalenta, conferita de o institutie acreditata de invatamant superior din Romania, sau o diploma obtinuta la absolvirea studiilor universitare de licenta la institutii acreditate de invatamant superior din strainatate, recunoscuta si echivalata de Ministerul Educatiei Nationale si Cercetarii stiintifice;

d) cheltuielile cu salariile si asimilate salariilor sunt prevazute in bugetul proiectului de cercetare-dezvoltare aplicativa si/sau de dezvoltare tehnologica;

e) angajatorul are in obiectul de activitate si activitati de cercetare-dezvoltare aplicativa si/sau de dezvoltare tehnologica.


Sursa: CECCAR Bihor

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 23 Septembrie 2016


Votati articolul "Buletin informativ CECCAR: Noutati legislative 12 - 16.09.2016":
Rating:

Nota: 2.5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Daca directorul nu aproba Pontajul, se poate face plata salariatilor ?

Intrebare: Directorul institutiei noastre publice vrea ca
Pontajul salariatilor sa fie intocmit de catre Resursele Umane
si sa fie avizat de fiecare sef de compartiment sau birou, pentru confirmarea prezentei sau lipsei acestora de la serviciu,
iar Directorul institutiei sa semneze doar pentru secretara si sefi.
Insa, incepand din data de 24.04.2015, Directorul institutiei noastre refuza sa aprobe Pontajul tuturor salariatilor.

Am studiat Proceduri Operationale care sunt afisate pe Internet
si am constatat ca
Pontajul se întocmeşte într-un singur exemplar
( sau, in cazul de fata, dupa cum se doreste
se centralizeaza cele care ar fi intocmite de catre sef in parte),
stă la baza întocmirii statelor de plată
si ca, conducerea unităţii care îl aprobă.

Este legal sau nu ca
Directorul institutiei noastre sa refuze aprobarea Pontajului ?
Si atunci, daca Directorul institutiei va semna /va aproba
doar pentru secretara si sefi,
cum se vor mai face Statele de plată la ceilalti salariati ?
Odata ce acesta nu va mai aproba Pontajul,
cum se va mai face plata celorlalti salariati ?

Ce Lege arata cum se procedeaza la intocmirea si aprobarea Pontajului ?

Raspuns: Pontajul se aproba de catre seful de departament, iar statul de catre r.u. si director.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 23 Septembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X