Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Sfatul expertului Robert Gearba: Creditul comercial

creditul comercialreducerile acordatepolitica creditului comercialvanzare pe credit

Intr-o economie de piata, presiunea concurentiala este din ce in ce mai mare pe zi ce trece. Pentru a-si spori vanzarile, firmele aplica metode variate de atragere si pastrare a clientilor.

Una dintre cele mai folosite metode este aceea a vanzarii de produse sau servicii cu plata la o data ulterioara, stabilita de comun acord cu clientul (vanzare pe credit).

Atunci cand o firma vinde bunuri pe credit unui client se creeaza un efect comercial de primit (o datorie a clientului catre firma). La o firma de marime medie, efectele comerciale de primit se situeaza in jurul a 30% din totalul activului.

Managementul efectelor comerciale de primit (managementul creditului comercial) a devenit una dintre cele mai folosite metode de crestere a profitabilitatii unei firme, prin cresterea vanzarilor. Detinerea efectelor comerciale de primit este costisitoare, insa un bun management face ca aceste costuri sa fie acoperite ca urmare a cresterii vanzarilor, crescand implicit si beneficiile firmei.

Pentru orice firma, valoarea efectelor comerciale de primit, la un moment dat, este data de doi factori:

- marimea vanzarilor pe credit;
- timpul mediu scurs intre momentul vanzarii si cel al incasarii banilor.

Politica creditului comercial

Succesul unei firme depinde in mare parte de volumul vanzarilor pe care le realizeaza. Cu cat firma vinde mai mult, cu atat ea castiga o cota de piata mai mare si devine mai puternica.

Volumul vanzarilor depinde de doua categorii de factori:

externi – factori care nu pot fi controlati,
interni – factori care pot fi controlati.


Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii

Vezi detalii


Printre cei mai importanti factori interni care influenteaza volumul vanzarilor (alaturi de pretul produsului, calitatea lui, reclama si publicitatea) se numara si politica creditului comercial.

Politica creditului comercial a unei firme se bazeaza pe urmatoarele elemente:

perioada pe care se acorda creditul
reducerile acordate
standardul creditului
politica de incasare

Perioada pe care se acorda creditul

Aceasta perioada reprezinta intervalul de timp oferit clientilor din momentul vanzarii produsului pana in momentul platii contravalorii acestuia. De obicei acest interval este de 30 de zile, dar el depinde destul de mult de natura produsului sau serviciului tranzactionat.

De exemplu, daca pentru fructe si legume perioada creditului se situeaza de obicei intre 5 si 10 zile (produsele sunt foarte perisabile si trebuie vandute repede), pentru autovehicule se practica o perioada a creditului intre 30 si 60 de zile

Reducerile acordate

Aceste reduceri (rabaturi sau discounturi) se utilizeaza pentru incurajarea platii cat mai rapide. Spre exemplu, daca clientul plateste in termen de 48 ore, el va beneficia de 5% reducere.

Prin acordarea acestor reduceri se urmareste:

atragerea de noi clienti, care vad in aceste reduceri un fel de reduceri de pret
reducerea perioadei medii de colectare – unii clienti vor plati mai repede tocmai pentru a putea beneficia de acest rabat.

Desi este una dintre cele mai folosite politici de credit, reducerile acordate nu trebuie sa ajunga la limita la care costurile ce trebuie suportate depasesc beneficiile. Pragul maxim al acestor reduceri se atinge atunci cand beneficiile obtinute sunt egale cu costurile generate.

Standardul creditului

Standardul creditului se refera la cerintele financiare pe care trebuie sa le indeplineasca un client pentru a primi credit comercial.

Pentru a evidentia standardul unui client in vederea analizarii deciziei de a-i acorda credit comercial, este foarte important sa aflati:

cine reprezinta acea firma
care este puterea ei financiara
ce imagine are pe piata
care sunt partenerii ei de afaceri obisnuiti

Politica de incasare

Politica de incasare se refera la metodele si mijloacele pe care firma le utilizeaza pentru a incasa efectele comerciale de primit, in special in situatiile in care are de-a face cu clienti care intarzie sa plateasca

In vederea imbunatatirii recuperarii efectelor comerciale de primit, masurile pe care le recomandam pot fi:

- stoparea vanzarilor pe credit
- cresterea pragului la standardul de credit
- scrisori de avertizare pentru clientii cu intarzieri intre 10 si 30 zile
- somatii de plata pentru clientii care au depasit cu 30 de zile data limita stabilita pentru plata datoriei, etc.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 30 Decembrie 2016


Votati articolul "Sfatul expertului Robert Gearba: Creditul comercial":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Deschidere intreprindere individuala sau SRL

Intrebare: Pot sa-mi deschid o intreprindere individuala in domeniul fabricarii peletilor, brichetelor, daca sotul meu este angajat inginer silvic si continua sa practice aceasta meserie?
Daca da, este mai avantajoasa deschiderea unui SRL sau a unei intreprinderi individuale?

Raspuns: Da, se poate deschide o intreprindere individuala in domeniul fabricarii peletilor, brichetelor. Va...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 30 Decembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • MFP aduce noi precizari referitoare la taxa de solidaritate

    • In legatura cu solicitarile aparute in mass media referitoare la contributia de solidaritate sociala, Ministerul Finantelor Publice face urmatoarele precizari: Contributia pentru solidaritate sociala (taxa de solidaritate - n.r.) nu este o taxa noua, ci o contributie sociala corelata cu masura privind reducerea numarului contributiilor sociale si cu necesitatea asigurarii prestatiilor sociale de care beneficiaza salariatii in conformitate cu principiile care st...» citeste mai departe aici

  • Obligatia platii TVA in cazul importului de bunuri. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Pentru importurile de bunuri TVA se datoreaza in statul in care are loc importul. Pentru importurile de bunuri care au locul in Romania obligatia platii TVA este a importatorului.  Importatorul care are obligatia platii taxei pentru un import de bunuri taxabil este: a) cumparatorul catre care se expediaza bunurile la data la care taxa devine exigibila la import sau, in absenta acestui cumparator, proprietarul bunurilor la aceasta...» citeste mai departe aici

  • Florin Jianu: Taxa de solidaritate nu are o destinatie clara si va produce o bulversare a mediului de afaceri

    • Taxa de solidaritate nu are o destinatie clara si va produce o bulversare a mediului de afaceri, in special a IMM-urilor, apreciaza presedintele Consiliul National pentru intreprinderile Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), Florin Jianu. Conform comunicatului oficial citat de Agerpres, odata cu introducerea unei taxe de solidaritate de 2% platita de angajator, toti angajatorii sunt trecuti automat in clasa de risc cel mai ridicat, in privinta producerii riscului de accidente de m...» citeste mai departe aici

  • Stocuri lipsa la inventar, neimputabile si asigurate. Ce regim fiscal se aplica?

    • In cazul urmator, subiectul analizei noastre il reprezinta o societate in cadrul careia in urma inventarului s-a constatat minus in gestiune (stocuri-produse finite) pe care managementul il cosidera neimputabil. Compania are incheiate contracte de asigurare pentru toate stocurile la nivelul maxim al stocului.  Prin cele ce urmeaza, vom vedea daca acest minus de inventar este o cheltuiala deductibila asa cum prevede art. 25 pct. 4 lit c) din Codul fiscal. Iata r...» citeste mai departe aici

  • Doua acte normative privind actele fiscale, modificate de ANAF

    • ANAF a anuntat recent ca modifica si completeaza doua acte normative referitoare la documente administrativ-fiscale si procedurale. Mai exact, Agentia Nationala de Administrare Fiscala va modifica, printr-un proiect de ordin supus dezbaterii publice, OPANAF nr. 1155/2016 privind emiterea prin intermediul centrului de imprimerie masiva a unor acte administrativ-fiscale si procedurale. De asemenea, lista actelor administrativ-fiscale emise de ANAF, reglementat...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile