Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Sfatul expertului Robert Gearba: Creditul comercial

creditul comercialreducerile acordatepolitica creditului comercialvanzare pe credit

Intr-o economie de piata, presiunea concurentiala este din ce in ce mai mare pe zi ce trece. Pentru a-si spori vanzarile, firmele aplica metode variate de atragere si pastrare a clientilor.

Una dintre cele mai folosite metode este aceea a vanzarii de produse sau servicii cu plata la o data ulterioara, stabilita de comun acord cu clientul (vanzare pe credit).

Atunci cand o firma vinde bunuri pe credit unui client se creeaza un efect comercial de primit (o datorie a clientului catre firma). La o firma de marime medie, efectele comerciale de primit se situeaza in jurul a 30% din totalul activului.

Managementul efectelor comerciale de primit (managementul creditului comercial) a devenit una dintre cele mai folosite metode de crestere a profitabilitatii unei firme, prin cresterea vanzarilor. Detinerea efectelor comerciale de primit este costisitoare, insa un bun management face ca aceste costuri sa fie acoperite ca urmare a cresterii vanzarilor, crescand implicit si beneficiile firmei.

Pentru orice firma, valoarea efectelor comerciale de primit, la un moment dat, este data de doi factori:

- marimea vanzarilor pe credit;
- timpul mediu scurs intre momentul vanzarii si cel al incasarii banilor.

Politica creditului comercial

Succesul unei firme depinde in mare parte de volumul vanzarilor pe care le realizeaza. Cu cat firma vinde mai mult, cu atat ea castiga o cota de piata mai mare si devine mai puternica.

Volumul vanzarilor depinde de doua categorii de factori:

externi – factori care nu pot fi controlati,
interni – factori care pot fi controlati.


PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti

Vezi detalii


Printre cei mai importanti factori interni care influenteaza volumul vanzarilor (alaturi de pretul produsului, calitatea lui, reclama si publicitatea) se numara si politica creditului comercial.

Politica creditului comercial a unei firme se bazeaza pe urmatoarele elemente:

perioada pe care se acorda creditul
reducerile acordate
standardul creditului
politica de incasare

Perioada pe care se acorda creditul

Aceasta perioada reprezinta intervalul de timp oferit clientilor din momentul vanzarii produsului pana in momentul platii contravalorii acestuia. De obicei acest interval este de 30 de zile, dar el depinde destul de mult de natura produsului sau serviciului tranzactionat.

De exemplu, daca pentru fructe si legume perioada creditului se situeaza de obicei intre 5 si 10 zile (produsele sunt foarte perisabile si trebuie vandute repede), pentru autovehicule se practica o perioada a creditului intre 30 si 60 de zile

Reducerile acordate

Aceste reduceri (rabaturi sau discounturi) se utilizeaza pentru incurajarea platii cat mai rapide. Spre exemplu, daca clientul plateste in termen de 48 ore, el va beneficia de 5% reducere.

Prin acordarea acestor reduceri se urmareste:

atragerea de noi clienti, care vad in aceste reduceri un fel de reduceri de pret
reducerea perioadei medii de colectare – unii clienti vor plati mai repede tocmai pentru a putea beneficia de acest rabat.

Desi este una dintre cele mai folosite politici de credit, reducerile acordate nu trebuie sa ajunga la limita la care costurile ce trebuie suportate depasesc beneficiile. Pragul maxim al acestor reduceri se atinge atunci cand beneficiile obtinute sunt egale cu costurile generate.

Standardul creditului

Standardul creditului se refera la cerintele financiare pe care trebuie sa le indeplineasca un client pentru a primi credit comercial.

Pentru a evidentia standardul unui client in vederea analizarii deciziei de a-i acorda credit comercial, este foarte important sa aflati:

cine reprezinta acea firma
care este puterea ei financiara
ce imagine are pe piata
care sunt partenerii ei de afaceri obisnuiti

Politica de incasare

Politica de incasare se refera la metodele si mijloacele pe care firma le utilizeaza pentru a incasa efectele comerciale de primit, in special in situatiile in care are de-a face cu clienti care intarzie sa plateasca

In vederea imbunatatirii recuperarii efectelor comerciale de primit, masurile pe care le recomandam pot fi:

- stoparea vanzarilor pe credit
- cresterea pragului la standardul de credit
- scrisori de avertizare pentru clientii cu intarzieri intre 10 si 30 zile
- somatii de plata pentru clientii care au depasit cu 30 de zile data limita stabilita pentru plata datoriei, etc.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 30 Decembrie 2016


Votati articolul "Sfatul expertului Robert Gearba: Creditul comercial":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

PLATA IN AVANS!

Intrebare: Daca am facut o factura proforma pe suma de 10.000lei luna trecuta si la 2 zile mi s-au virat in banca 30%din suma, respectiv 3000 lei, cum trebuie sa inregistrez incasarea banilor?este corect:5121=419?si apoi cand fac factura fiscala sa fac 419=4111?
Si este vreo problema daca voi face doua facturi , una pe 5000 si a doua tot pe 5000?si nu exact una cu suma pe avansuul primit?
Multumesc mult


Raspuns: pentru avansul incasat emiteti factura . inregistrati 4111=% 419 4427 incasarea prin banca 5121=4111...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 30 Decembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • 25 mai - termenul pentru depunerea declaratiei 200. Cine are obligatia depunerii si ce venituri se declara?

    • Pana la data de 25 mai 2017 inclusiv au obligatia depunerii formularului 200 persoanele fizice care au realizat in anul 2016, in mod individual sau intr-o forma de asociere, venituri in bani si/sau in natura din Romania, potrivit Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, provenind din:  1. urmatoarele venituri din activitati independente:   - venituri din activitati de productie, comert, prestari de ...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Subventie pentru angajarea somerilor

    • In scopul reducerii somajului, legislatia prevede posibilitatea ca angajatorii sa beneficieze de o subventie pentru angajarea somerilor daca sunt indeplinite anumite conditii.  Astfel, potrivit art. 85 din Legea somajului nr. 76/2002, astfel cum a fost modificat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2016, angajatorii primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare persoana angajata, o suma in cuantum de 900 lei, cu obligatia mentinerii raporturilor de munca...» citeste mai departe aici

  • ANAF a finalizat procedurile pentru conectarea caselor de marcat la serverele institutiei

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a finalizat specificatiile tehnice si structura fisierelor pe care casele de marcat urmeaza sa le trimita catre ANAF in conformitate cu Hotararea pentru modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003.  Acestea au fost definitivate in...» citeste mai departe aici

  • Radierea si certificatul de inregistrare in scopuri de TVA. Ce obligatii avem fata de Fisc?

    • Stiti deja ca lista de responsabilitati e lunga cand vorbim de indatoririle catre ANAF. In analiza urmatoare, avem cazul unei societati comerciale care a fost radiata conform legii. Societatea era platitoare de TVA. La data radierii, la registrul comertului a fost depus, in original, certificatul de inregistrare al societatii (certificat emis de registrul comertului). Certificatul de inregistrare in scopuri de TVA, in original, a ramas la societate. Vom vedea daca certificatul de inregistrare...» citeste mai departe aici

  • Penalitati solicitate prestatorului si emiterea facturii de catre beneficiar. Cum procedam corect?

    • Analiza pe care v-o oferim azi este utila in ce priveste intocmirea corecta a facturilor in urma unor contracte in care se percep penalitati pentru depasire termen de executie. In concret, o societate doreste emiterea unei facturi de penalitati. Pentru a stabili procedura corecta, in analiza de mai jos, avem urmatorul caz: "Societatea are incheiat un antecontract de vanzare-cumparare cu un dezvoltator imobiliar pentru cumpararea unui imobil. Dezvoltatorul imobiliar trebuia sa termine imo...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X