Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Plata defalcata a TVA. Care sunt persoanele obligate sa aplice sistemul Split TVA?

plata defalcatasplit tvatva defalcatOUG 23/2017

Potrivit ultimelor modificari legislative, vom vedea cine va fi obligat sa aplice TVA defalcat si pana la ce datatrebuie platit TVA-ul pentru a nu interveni obligatia de a aplica sistemul Split TVA.

Iata raspunsul specialistului:

Potrivit proiectului de lege adoptat de Camera Deputatilor si trimis spre promulgare, articolul 2 din OG 23/2017 privind plata defalcate a TVA se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(1) Au obligatia sa deschida si sa utilizeze cel putin un cont de TVA persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul fiscal, pentru incasarea si plata TVA, si institutiile publice inregistrate in scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul fiscal pentru incasarea TVA, care se afla in cel putin una dintre urmatoarele situatii:

a) la 31 decembrie 2017 inregistreaza obligatii fiscale reprezentand TVA, restante conform art. 157 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Codul de procedura fiscala, cu exceptia celor a caror executare silita este suspendata in conditiile art. 235 din Codul de procedura fiscala, in cuantum mai mare de 15.000 de lei in cazul contribuabililor mari, 10.000 de lei in cazul contribuabililor mijlocii, 5.000 de lei pentru restul contribuabililor, daca aceste obligatii nu sunt achitate pana la data de 31 ianuarie 2018;

b) incepand cu data de 1 ianuarie 2018 inregistreaza obligatii fiscale reprezentand TVA, restante conform art. 157 din Codul de procedura fiscala, neachitate in termen de 60 de zile lucratoare de la scadenta, cu exceptia celor a caror executare silita este suspendata in conditiile art. 235 din Codul de procedura fiscala, in cuantum mai mare de 15.000 de lei in cazul contribuabililor mari, 10.000 de lei in cazul contribuabililor mijlocii, 5.000 de lei pentru restul contribuabililor;

c) se afla sub incidenta legislatiei nationale privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa.


Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii

Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari
Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari

Vezi detalii

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii


(2) Persoanele impozabile si institutiile publice, inregistrate in scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul fiscal, altele decat cele prevazute la alin.(1), pot opta pentru plata defalcata a TVA. Persoanele care opteaza pentru aplicarea platii defalcate a TVA notifica organul fiscal competent in acest sens.

(8) Inscrierea persoanelor prevazute la alin. (2) si (6) in Registrul persoanelor care aplica plata defalcata a TVA se face de catre organul fiscal competent, in termen de maximum 3 zile lucratoare de la data depunerii notificarii. Inscrierea persoanelor prevazute la alin. (1) lit. a) si b) in Registrul persoanelor care aplica plata defalcata a TVA se face de catre organul fiscal competent, astfel:
a) persoanele prevazute la alin. (1) lit. a), incepand cu 1 martie 2018;

b) persoanele prevazute la alin. (1) lit. b), incepand cu data de 1 a celei de-a doua luni urmatoare celei in care s-a implinit termenul prevazut la alin. (1) lit. b)’’. (….)

(9) a) cu data de 1 martie 2018 pentru persoanele care se afla in situatia prevazuta la alin. (1) lit. c) la data de 31 decembrie 2017;

Asadar, vor trece obligatoriu la sistemul platii defalcate a TVA incepand cu 01.03.2018, persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul fiscal care la data de 31.12.2017 inregistreaza obligatii fiscale reprezentand TVA restante in cuantum mai mare de 15.000 de lei in cazul contribuabililor mari, 10.000 de lei in cazul contribuabililor mijlocii, 5.000 de lei pentru restul contribuabililor, dar numai daca aceste obligatii nu sunt achitate pana la data de 31 ianuarie 2018.

De asemenea, vor trece obligatoriu la sistemul platii defalcate a TVA incepand cu 01.03.2018 , societatile care la 31.12.2017 se afla in stare de insolventa.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro deIonut Jinga -consultant fiscal

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
plata defalcatasplit tvatva defalcatOUG 23/2017

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 19 Decembrie 2017


Votati articolul "Plata defalcata a TVA. Care sunt persoanele obligate sa aplice sistemul Split TVA?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Reincadrarea salariatilor - din 01.07.2017 ? + si acum, se poate face reinacdrarea, retroactiva, si se pot acorda diferente de salariu ? + daca nu era buget ?

Intrebare: Buna ziua !

Astazi, toti salariatii am avut sedinta cu Sindicatul.

S-a discutat faptul ca:
- unii din salariati nu se regasesc pe Grila de salarizare - alte Muzee,
iar altii pe Grila de salarizare - alte Biblioteci.
din Legea nr.153 /2017 - LEGE-CADRU nr. 153 din 28 iunie 2017 privind salarizarea personalului pl?tit din fonduri publice.
Institutia noastra publica este un muzeu judetean
aflat in subordinea Consiliului Judetean.
Toti salariatii suntem personal contractual.
Colegul contabil sef ne-a spus ca ne incadram
la Grila de salarizare - alte Muzee sau alte Biblioteci.

Insa, problemele ridicate au fost:
- unii dintre salariati nu se regasesc pe Grila de salarizare - alte Muzee
si nici pe Grila de salarizare - alte Biblioteci.
Este vorba despre secretara, sofer, casiera, jurist, ingrijitori.
S-a discutat ca acesti salariati fac parte din familia ocupationala Administratie
si ca trebuie sa se aplice aceeasi metoda de reincadrare si de calcul salarii
ca si pentru salariatii din Consiliul Judetean,
pentru ca nu exista aceste functii la alte institutii similare aflate din subordinea Consiliului Judetean.
In schimb, Consiliul Judetean a trimis o Adresa institutiei noastre
in care se spune ca acesti salariati nu fac parte din familia ocupationala Administratie.
De aceea, la reincadrarea salariatilor - din 01.07.2017, s-au dat la toti salariatii doar Instiintari
ca vor fi reincadrati, dar
toti salariatii au ramas cu aceleasi salarii mici, pe care le-au avut inainte de data de 01.01.2017.

Acum, Sindicatul ( liderul de Sindicat ales de salariati )
a spus ca:
- va trebui sa se ceara in scris conducerii ca
sa se faca corect reincadrarea, retroactiva
pentru acesti salariati care fac parte din familia ocupationala Administratie,
adica pentru secretara, sofer, casiera, jurist, ingrijitori.
Astfel, acestor salariati trebuia ca din 01.07.2017
sa li se majoreze salariile,
la fel cum s-a procedat pentru salariatii din Consiliul Judetean.
- trebuia sa se emita Decizii de reincadrare pentru fiecare salariat in parte
- fiind un drept prevazut de Legea salarizarii nr.153 /2017,
conducerea institutiei trebuia sa faca reincadrarea corecta, de la sine,
nu sa fie ceruta de salariati
- acum, conducerea trebuie sa le plateasca diferente de bani
salariatilor care fac parte din familia ocupationala Administratie.
- daca va refuza conducerea institutiei sa faca reincadrarea dupa cum se solicita,
atunci va trebui ca salariatii sa dea in judecata institutia.

Va rog sa ma lamuriti asupra urmatoarelor probleme pe care le pun:
- Prin Hotarare, Consiliul Judetean a aprobat doar Statul de fuctii si Organigrama institutiei noastre.
Consiliul Judetean trebuia sa aprobe si reincadrarea facuta
pentru salariatii care fac parte din familia ocupationala Administratie,
adica pentru secretara, sofer, casiera, jurist, ingrijitori ?
- acum se mai poate face reincadrarea retroactiva, corecta ?
- daca nu era sau nu are buget, institutia trebuia sa faca reincadrarea ? si
sa majoreze salariile pentru salariatii care fac parte din familia ocupationala Administratie ?
- acum, se mai poate face reincadrarea, retroactiva si
sa se plateasca diferentele de bani odata ce suntem in acelasi an bugetar 2017?
si daca institutia are buget ?
- reincadrarea se va face doar pentru salariatii care vor cere acest lucru ?
pentru ca unii salariati nu au curaj sa ceara in scris sa li se faca reincadrarea corecta ?.
- ce acte ar trebui sa se faca ? Decizii de reincadrare pentru fiecare salariat in parte ? Acte aditionale la Contractele de munca pentru fiecare salariat in parte ?





Raspuns: Va rog din suflet sa imi spuneti - personalul secretara, casiera, juristul, referentul de la Resurse...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 19 Decembrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Modificarile aduse de Legea nr. 111/2018. Cine beneficiaza de scutire pentru plata taxelor locale

    • In buletinul ANAF nr. 20 apar actele normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial al Romaniei. Dintre acestea face parte si Legea nr. 111/2018 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal (M.Of. nr. 422 din 17 mai 2018), dupa cum va informam intr-un articol anterior. Legea nr....» citeste mai departe aici

  • Ajustare TVA la obtinerea codului. Care este monografia contabila?

    • Ajustarea TVA-ului se poate dovedi o adevarata provocare atunci cand vine vorba despre realizarea monografiei contabile, in special in cazul obtinerii codului. Pentru a clarifica aceasta situatie, vom lua drept exemplu un studiu de caz ce are drept subiect principal o societate neplatitoare de TVA care a achizitionat in anul 2017 mijloace fixe de la o societate inregistrata in scopuri de TVA. Precizam ca mijloacele fixe au fost inregistrate in imobilizari la valoarea de achizitie ce...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: acte normative cu incidenta fiscala in perioada 14 – 18 mai 2018

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) a publicat lista cu acte normative cu incidenta fiscala in perioada 14 – 18 mai.   Din buletinul nr. 20 fac parte 4 acte normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial al Romaniei.   Cititi in randurile urmatoare ce acte normative contine lista publicata de ANAF! 1. Ordinul comun al viceprim-ministrului, ministrului mediulu...» citeste mai departe aici

  • Inspectorii au confiscat 2.7 tone de legume si de fructe din angro-uri

    • Inspectorii antifrauda au confiscat 2,7 tone de legume si fructe si au aplicat sanctiuni de peste 270.000 lei comerciantilor din angro-urile bucurestene si din judetul Ilfov, in urma unui control desfasurat saptamana trecuta. ANAF informeaza printr-un comunicat de presa ca au desfasurat in data de 17 mai controale operative la 69 de comercianti. "In urma abaterilor constatate au fost aplicate 39 de sanctiuni contraventionale in cuantum de 270.800 de lei&nb...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile