Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) ofera contribuabililor servicii electronice accesibile permanent, ce nu implica deplasarea la sediul administratiei fiscale.
Iata care sunt acestea:
►Spatiul Privat Virtual (SPV) - ofera utilizatorilor sai (contribuabili persoane fizice si persoane juridice) o serie de beneficii, cum ar fi:
- informatii cu privire la obligatiile fiscale;
- posibilitatea de a primi acte administrativ fiscale si alte documente;
- posibilitatea depunerii declaratiilor fiscale
- plata obligatiilor fiscale
- informatii cu privire la contributiile sociale;
- acces si la alte servicii electronice.
Contabilitatea organizatiilor non-profit abonament 12 luni 3 luni GRATUITE
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Inregistrarea in serviciul "Spatiul Privat Virtual" se face de pe pagina principala a site-ului ANAF anaf.ro, la sectiunea „Servicii Online” - „Inregistrare/Inrolare persoane fizice si juridice in Spatiul Privat Virtual”.
► Depunere declaratii on-line este un serviciu disponibil pe portalul www.e-guvernare.ro, care poate fi accesat prin utilizarea unui certificat digital calificat cu mentiunea ca certificatul poate fi folosit pentru transmiterea mai multor declaratii. Formularele electronice pot fi descarcate de pe site-ul www.anaf.ro, sectiunea Servicii Online / Declaratii electronice;
►Ghiduri curente - au scopul de a facilita indeplinirea obligatiilor fiscale declarative si de plata ale contribuabililor. Acestea sunt orientate pe grupuri tinta, fiind disponibile pe site-ul www.anaf.ro, sectiunea Asistenta contribuabili / Servicii oferite contribuabililor/Ghiduri curente si alte materiale informative;
► Serviciul de programari online destinat contribuabililor care doresc sa se programeze la unitatile fiscale din cadrul ANAF pentru aspecte ce nu necesita timp indelungat de solutionare, timpul alocat fiecarei programari fiind de maximum 30 de minute; serviciul este disponibil pe siteul www.anaf.ro, sectiunea Servicii Online / Programari online;
► Asistenta prin e-mail este un serviciu prin care contribuabilii pot obtine informatii cu caracter general in legatura cu modul in care trebuie sa procedeze pentru a beneficia de un drept fiscal sau pentru a se conforma unei obligatii fiscale. Serviciul este disponibil accesand sectiunea ‘’Formular de contact‘’ de pe pagina principala a site-ului ANAF www.anaf.ro;
► Serviciul central de asistenta telefonica a contribuabililor - Call-center - 031.403.91.60 - prin care se pot obtine telefonic informatii cu privire la aplicarea legislatiei fiscale, dar si pentru suport tehnic in domeniul IT;
► Buletinul informativ fiscal cuprinde informatii cu privire la actele normative cu incidenta in materie fiscala care au fost publicate in Monitorul Oficial al Romaniei in saptamana anterioara. Acest serviciu este disponibil pe site-ul www.anaf.ro, sectiunea Asistenta contribuabili/ Legislatie / Buletin legislativ fiscal;
► Servicii web:
- Serviciu web pentru obtinerea informatiilor publice din situatiile financiare/raportarile contabile anuale aferente agentilor economici;
- Serviciu web sincron si asincron pentru consultarea registrului persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA, a registrului persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, a registrului care aplica plata defalcata a TVA si a registrului contribuabililor inactivi/reactivati;
- Serviciu web sincron pentru consultarea registrului agricultorilor care aplica regimul special;
- Serviciu web sincron pentru consultarea registrului entitatilor/unitatilor de cult;
- Servicii web pentru accesarea functionalitatilor oferite de SPV.
Totodata, Fiscul acorda contribuabililor, in mod gratuit, la sediile unitatilor fiscale teritoriale, intr-un spatiu special amenajat, acces la un calculator conectat la Internet, in scopul accesarii serviciilor puse la dispozitie de catre institutie, asigurand totodata si indrumarea corespunzatoare in utilizarea serviciilor la distanta.