Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Solutii in probleme de contabilitate si fiscalitate in saptamana 30 martie - 3 aprilie

contabilitatefiscalitate


Inregistrarea in contabilitate a tichetelor de masa

Tichetele de masa sunt bonuri valorice care, conform reglementarilor in vigoare, se pot acorda salariatilor din cadrul societatilor comerciale, regiilor autonome si din sectorul bugetar, precum si din cadrul unitatilor cooperatiste si al celorlalte persoane juridice sau fizice care incadreaza personal prin incheierea unui contract individual de munca, denumite angajatori. Acestea sunt folosite de catre salariati ca instrumente de plata in centrele alimentare si sunt suportate integral pe costuri de catre angajatori.

Reglementari in domeniul acordarii tichetelor de masa:

  • Legea nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, cu modificarile si completarile ulterioare;
  • Hotararea Guvernului nr. 5/1999 pentru aprobarea Normelor de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, cu modificarile si completarile ulterioare.

Conform art. 11 din Normele de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, „Angajatorii nu pot acorda mai mult de un tichet de masa pentru fiecare zi lucratoare din luna pentru care se efectueaza distribuirea si nu pot considera utilizat mai mult de un tichet de masa pentru fiecare zi lucrata din luna pentru care s-a efectuat distribuirea"...

Pentru mai multe detalii apasati aici

Aspecte privind efectuarea inventarierii si contabilizarea rezultatelor acesteia

Potrivit Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de activ si de pasiv aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.753 din 22 noiembrie 2004, inventarierea elementelor de activ si de pasiv reprezinta ansamblul operatiunilor prin care se constata existenta tuturor elementelor respective, cantitativ-valoric sau numai valoric, dupa caz, la data la care aceasta se efectueaza.

Conform art. 7, alin.(1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, persoanele prevazute la art. 1 au obligatia sa efectueze inventarierea generala a elementelor de activ si de pasiv detinute la inceputul activitatii, cel putin o data pe an pe parcursul functionarii lor, in cazul fuziunii sau incetarii activitatii, precum si in alte situatii prevazute de lege.

Potrivit art. 3 din normele mai sus mentionate, unitatile au obligatia sa efectueze inventarierea generala a elementelor de activ si de pasiv si in urmatoarele situatii...

Pentru mai multe detalii apasati aici

Contractul de novatie al unui contract de leasing financiar


Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii

Manual de Politici Contabile 2018
Manual de Politici Contabile 2018

Vezi detalii

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii


Novatia este o metoda de stingere a unei obligatiuni vechi, prin crearea alteia noi sau a unui nou contract comercial in locul altuia mai vechi, totul pentru a stinge divergentele vechi si a se crea un cadru nou de activitate. Este de retinut ca se impune acordul tuturor partilor participante la initierea novatiei.

Novatia este o conventie prin care partile unui raport juridic obligational sting o obligatie existenta, inlocuind-o cu o noua obligatie.
Contractul de novatie se incheie intre societatea de leasing, societatea care a incheiat initial contractul de leasing (fostul utilizator) si societatea care preia contractul de leasing cu toate drepturile si obligatiile care decurg din acesta (noul utilizator)...

Pentru mai multe detalii apasati aici

Vanzarea bunurilor in regim de consignatie

Vanzarea bunurilor in regim de consignatie se face in baza intelegerilor stabilite intre parti, in cadrul contractelor de consignatie.

Contractul de consignatie reprezinta un contract prin care consignantul (unitatea de consignatie) se angajeaza sa livreze bunuri consignatarului (deponentul, persoana fizica sau juridica) pentru ca acesta din urma sa gaseasca un cumparator pentru aceste bunuri.

Specific operatiunilor de vanzare a bunurilor in regim de consignatie este data livrarii. Astfel, pentru bunurile livrate in baza unui contract de consignatie se considera ca livrarea bunurilor de la consignant la consignatar are loc la data la care bunurile sunt livrate de consignatar clientilor sai. Consignatarul actioneaza in nume propriu, dar in contul consignantului, cand livreaza bunurile catre cumparatori...

Pentru mai multe detalii apasati aici

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul Contabilul.ro" si link catre www.contabilul.ro. In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
contabilitatefiscalitate

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 03 Aprilie 2009


Votati articolul "Solutii in probleme de contabilitate si fiscalitate in saptamana 30 martie - 3 aprilie":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Achizitie intarcomunitara de masina

Intrebare: O firma din RO doreste achizitionarea unui autoturism dintr-un stat membru UE (autoturismul este folosit de catre administrator).
Cum trebuie analizat TVA-ul in urmatoarele cazuri:
1. daca se achizitioneaza un autoturism nou de la o persoana juridica platitoare de TVA
2. daca se achizitioneaza un autoturism nou de la o persoana juridica neplatitoare de TVA
3. daca se achizitioneaza un autoturism second de la o persoana juridica platioare de TVA
4. daca se achizitioneaza un autoturism second de la o persoana juridica neplatioare de TVA

Daca se achizitioneaza de la o persoana fizica atunci nu disctuam de TVA indiferent daca este vorba de un autoturism nou sau second. Este corect?

Multumesc.

Raspuns: Achizitia autoturismului trebuie sa fie facuta pentru desfasurarea activitatii societatii pentru ca...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 03 Aprilie 2009 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile