Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Proceduri Contabile

Decont de cheltuieli - Reguli de decontare a avansurilor de trezorerie

Decretul nr. 209/1976 pentru aprobarea Regulamentului operatiilor de casa ale unitatilor socialiste precizeaza o serie de reguli foarte stricte privind acordarea de avansuri in numerar si decontarea lor.

– avansurile pot fi acordate in scopul achizitionarii de marfuri, achizitii de produse, cheltuieli de protocol, cheltuieli de deplasare in interes de serviciu etc.;

– aceste avansuri trebuie justificate in termen de 3-4 zile de la finalizarea activitatii pentru care au fost acordate; pot fi acordate cu maximum 2 zile lucratoare inainte de plecare sau inceperea actiunilor, cu exceptia sumelor solicitate pentru procurarea biletelor de calatorie cu mijloace de transport cu locuri rezervate, care se pot elibera cu cel mult 10 zile inainte de data plecarii; este interzisa acordarea unui nou avans persoanelor care nu au justificat integral avansul primit anterior, cu cateva exceptii (deplasarea a fost prelungita, s-au amanat
actiunile etc.);

– sunt interzise transmiterea avansului de la titular la o alta persoana, precum si acordarea de avansuri in contul retributiei, cu exceptia cazurilor aprobate expres prin dispozitii legale;

– pentru acordarea avansurilor si justificarea acestora se foloseste formularul „Ordin de deplasare“ sau alte documente legale;

– titularul de avans este obligat ca, in termenele stabilite pentru justificarea avansului, sa intocmeasca si sa depuna, la compartimentul financiar-contabil al unitatii care i-a acordat avansul, decontul de cheltuieli in care inscrie toate documentele justificative si le anexeaza la acesta.

Compartimentul financiar-contabil are obligatia sa mentioneze pe decont data primirii, care se considera data justificarii avansului;

– titularii de avans care nu depun in termen decontarile pentru justificarea avansurilor, impreuna cu documentele justificative, sau nu restituie in termen sumele ramase necheltuite vor plati o penalizare de 0,50% asupra avansului primit sau asupra sumelor nerestituite in termen, dupa caz, pentru fiecare zi de intarziere.

Regulamentul precizeaza ca aceste reguli se aplica in special institutiilor publice.

Pentru celelalte societati, din textul decretului reiese ca este necesara elaborarea unor norme proprii privind regimul incasarilor si platilor prin intermediul actelor de constituire, avand ca punct de plecare prevederile Regulamentului.

Justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efectiva are loc la incheierea deplasarii sau activitatii pentru care a fost acordat respectivul avans, pe baza unui decont de cheltuieli.


Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015
Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

Legea 70/2015 - solutiile celor mai controversate probleme
Legea 70/2015 - solutiile celor mai controversate probleme

Vezi detalii


Societatea poate stabili, prin politici si proceduri interne, modalitatea de justificare si autorizare a cheltuielilor efectuate prin decont, precum si termenul maxim de decontare a sumelor avansate. Decontul de cheltuieli reprezinta un document justificativ obligatoriu in cazul achizitiilor de bunuri sau servicii achitate cu numerar sau card bancar, pe baza de bon fiscal, pentru a permite inregistrarea in contabilitate a acestor tranzactii (Ghid practic privind reflectarea in contabilitate a unor operatiuni economice

– Ordonanta Guvernului nr. 34/2009 cu privire la rectificarea bugetara pe anul 2009 si reglementarea unor masuri financiar-fiscale).

Operatiunile financiare in lei sau in valuta se efectueaza cu respectarea regulamentelor emise de Banca Nationala a Romaniei si a altor reglementari emise in acest scop.

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul Contabilul.ro" si link catre www.contabilul.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 02 Septembrie 2009


Votati articolul "Decont de cheltuieli - Reguli de decontare a avansurilor de trezorerie":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Bunuri nepredate in gestiunea unui salariat

Intrebare: In fiecare an, orice institutie publica este obligata sa efectueze un Inventar anual al bunurilor.
In cazul de fata, institutia publica este condusa de un manager.
Un manager nu are calitatea de angajat al acelei institutii publice pe care o conduce.
Un manager incheie un Contract de management cu ordonatorul principal de credite, respectiv cu Consiliul Judetean in cazul de fata.

La data inventarierii, exista unele bunuri ale institutiei care nu au fost date in gestiunea niciunui salariat.
Odata ce acele bunuri nu sunt date in gestiunea unui salariat, se considera ca
acestea sunt in gestiunea conducerii, pana la predarea lor catre un salariat desemnat printr-o Decizie interna care sa aibe calitatea de primitor /gestionar.

In Regulamentul Intern al institutiei se spune ca:
- "Conducerea executivă este formată din manager, contabil şef, şefi servicii, şefi birouri, şefi compartimente."

- avand in vedere ca managerul nu are calitatea de angajat al institutiei publice,
odata ce unele bunuri nu au fost date in gestiunea vreunui salariat,

1. - se considera ca acele bunuri se afla in gestiunea conducerii ?
Odata ce nu exista nici un Proces verbal de predare-primire, cf. Legii, se poate considera ca,
conducerea are in gestiune acele bunuri ?
2. - managerul poate avea in gestiune acele bunuri pana la predarea bunurilor ?
Poate avea sau nu calitatea de gestionar
al bunurilor respective, pana la predarea lor catre un salariat ce va fi desemnat ?
Dar celelalte persoane care fac parte din conducere, cf. Regulamentului Intern ?
3. - in situatia in care acele bunuri nu au fost primite de nimeni in gestiune,
cine va face predarea lor catre salariatul primitor ?
Managerul institutiei care reprezinta conducerea institutiei publice poate face predarea bunurilor din gestiunea conducerii catre salariatul primitor ?

Raspuns: Va multumesc enorm !... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 02 Septembrie 2009 ARTICOLE SIMILARE

X

Noi apreciem opinia ta.
Adauga comentariul tau acum


user
user

Intrebare antispam: 5 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • Ce presupune fiscalizarea unei case de marcat?

    • Dupa ce ati ales si ati cumparat o casa de marcat, aceasta trebuie fiscalizata, programata conform legislatiei si specificului societatii, iar personalul dumneavoastra trebuie instruit sa o foloseasca. Fiscalizarea casei de marcat inseamna procesul de trecere al unei case de marcat in regim de lucru fiscal, regim in care aparatul memoreaza toate sumele batute in memoria fiscala. Pentru a fiscaliza o casa de marcat trebuie parcurse ur...» citeste mai departe aici

  • Comunicat ANAF: Masuri pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar

    • La data de 9 mai 2015 au intrat in vigoare prevederile cap. I "Masuri pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar" din Legea 70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata. ...» citeste mai departe aici

  • Raportarea catre BNR a operatiunilor valutare de capital de natura datoriei private externe

    • In conformitate cu prevederile Regulamentului BNR nr. 4/2014 privind raportarea de date si informatii statistice la Banca Nationala a Romaniei, persoanele juridice si fizice rezidente care au incheiat contracte cu nerezidenti pentru operatiuni valutare de capital de natura datoriei private externe pe termen mediu si lung au obligatia sa notifice operatiunile respective prin transmiterea la Banca Nationala a Romaniei - Directia statistica a formularului F1 "Notificare la Banca Nat...» citeste mai departe aici

  • Noutati privind acordurile de pret in avans

    • La nivelul anului 2014/primele 4 luni ale anului 2015, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a emis un numar total de 6 acorduri de pret in avans unilaterale, respectiv a respins emiterea a 2 cereri de acord de pret in avans (solicitarile in cauza neintrunind conditiile legale necesare emiterii). Totodata, au fost depuse primele 3 cereri pentru emiterea de acorduri de pret in avans bilaterale, preconizandu-se ca, la nivelul anului 2015, acestea sa fie emise in comun de ca...» citeste mai departe aici

  • Cum determinam numarul de actiuni de emis la fuziunea prin absorbtie?

    • Doua societati comerciale care nu au participatii reciproce fuzioneaza. Situatia celor doua societati se prezinta astfel: - Societatea A : valoare neta de aport 72.000 lei, numar de actiuni 9.000, valoarea nominala 9.000 leiactiune; - Societatea B : valoarea neta de aport 60.000 lei, numar actiuni 7.500, valoarea nominala 7.500 lei/actiune; Care este numarul de actiuni care trebuie emise de societatea B daca aceasta absoarbe societatea A? ...» citeste mai departe aici

  • Studiu de caz: Bilant de inchidere. Ajustari si modificari de calcul amortizare

    • Avem urmatoarea situatie pe care o analizam prin cele ce urmeaza:  -Valoarea de intrare a unei instalatii=36.000 lei (achizitionata pe 01.04.N) -amortizare liniara pe 6 ani La 31.12.N, valoarea de inventar =33.000 lei. La 31.12.N+1, valoarea de inventar= 22.000 lei. La 31.12.N+2, valoarea de inventar = 23.000 lei. Ce inregistrari se fac la fiecare inchidere? Care este amortizarea anuala (pentru fiecare an)? Ca...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".
X