Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Decont de cheltuieli - Reguli de decontare a avansurilor de trezorerie

Decretul nr. 209/1976 pentru aprobarea Regulamentului operatiilor de casa ale unitatilor socialiste precizeaza o serie de reguli foarte stricte privind acordarea de avansuri in numerar si decontarea lor.

– avansurile pot fi acordate in scopul achizitionarii de marfuri, achizitii de produse, cheltuieli de protocol, cheltuieli de deplasare in interes de serviciu etc.;

– aceste avansuri trebuie justificate in termen de 3-4 zile de la finalizarea activitatii pentru care au fost acordate; pot fi acordate cu maximum 2 zile lucratoare inainte de plecare sau inceperea actiunilor, cu exceptia sumelor solicitate pentru procurarea biletelor de calatorie cu mijloace de transport cu locuri rezervate, care se pot elibera cu cel mult 10 zile inainte de data plecarii; este interzisa acordarea unui nou avans persoanelor care nu au justificat integral avansul primit anterior, cu cateva exceptii (deplasarea a fost prelungita, s-au amanat
actiunile etc.);

– sunt interzise transmiterea avansului de la titular la o alta persoana, precum si acordarea de avansuri in contul retributiei, cu exceptia cazurilor aprobate expres prin dispozitii legale;

– pentru acordarea avansurilor si justificarea acestora se foloseste formularul „Ordin de deplasare“ sau alte documente legale;

– titularul de avans este obligat ca, in termenele stabilite pentru justificarea avansului, sa intocmeasca si sa depuna, la compartimentul financiar-contabil al unitatii care i-a acordat avansul, decontul de cheltuieli in care inscrie toate documentele justificative si le anexeaza la acesta.

Compartimentul financiar-contabil are obligatia sa mentioneze pe decont data primirii, care se considera data justificarii avansului;

– titularii de avans care nu depun in termen decontarile pentru justificarea avansurilor, impreuna cu documentele justificative, sau nu restituie in termen sumele ramase necheltuite vor plati o penalizare de 0,50% asupra avansului primit sau asupra sumelor nerestituite in termen, dupa caz, pentru fiecare zi de intarziere.

Regulamentul precizeaza ca aceste reguli se aplica in special institutiilor publice.

Pentru celelalte societati, din textul decretului reiese ca este necesara elaborarea unor norme proprii privind regimul incasarilor si platilor prin intermediul actelor de constituire, avand ca punct de plecare prevederile Regulamentului.

Justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efectiva are loc la incheierea deplasarii sau activitatii pentru care a fost acordat respectivul avans, pe baza unui decont de cheltuieli.


Manual de Politici Contabile
Manual de Politici Contabile

Vezi detalii

Microintreprindere versus PFA: alegeti forma potrivita pentru afacerea dvs.
Microintreprindere versus PFA: alegeti forma potrivita pentru afacerea dvs.

Vezi detalii

Cum sa completezi si sa depui la timp Declaratia 101
Cum sa completezi si sa depui la timp Declaratia 101

Vezi detalii


Societatea poate stabili, prin politici si proceduri interne, modalitatea de justificare si autorizare a cheltuielilor efectuate prin decont, precum si termenul maxim de decontare a sumelor avansate. Decontul de cheltuieli reprezinta un document justificativ obligatoriu in cazul achizitiilor de bunuri sau servicii achitate cu numerar sau card bancar, pe baza de bon fiscal, pentru a permite inregistrarea in contabilitate a acestor tranzactii (Ghid practic privind reflectarea in contabilitate a unor operatiuni economice

– Ordonanta Guvernului nr. 34/2009 cu privire la rectificarea bugetara pe anul 2009 si reglementarea unor masuri financiar-fiscale).

Operatiunile financiare in lei sau in valuta se efectueaza cu respectarea regulamentelor emise de Banca Nationala a Romaniei si a altor reglementari emise in acest scop.

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul Contabilul.ro" si link catre www.contabilul.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 02 Septembrie 2009


Votati articolul "Decont de cheltuieli - Reguli de decontare a avansurilor de trezorerie":
Rating:

Nota: 3.8 din 5 din 5 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cum pot plati taxele ca rezident roman, dar contract cu o firma dun UE?

Intrebare: Va rog frumos, daca puteti, sa imi oferiti suport privind urmatoarea situatie.

Sunt cetatean roman, cu domiciliul in Romania si am un contract de munca cu o firma din Ungaria. Conform contractului sunt detasata la o persoana juridica romana, cu sediul in Romania.
Salariul meu este platit de catre angajatorul din Ungaria, astfel eu realizez prin acest contract de munca venituri salariale din strainatate. In contract este specificat ca angajatul sa isi plateasca singur darile catre stat, iar apoi prin dovada ca le-a platit angajatorul ii va rambursa angajatului suma achitata statului roman.
Momentan firma nu are un reprezentant in Romania, dar pe viitor compania din Ungaria la care am contractul va fi actionara la compania romana la care sunt detasata.
Rugamintea mea este sa imi spuneti cum trebuie sa procedez pe partea de contributii sociale si impozit pe veniturile salariale din punctul de vedere al ambelor parti implicate, adica si angajat si angajator.

Va multumesc.

Cu stima,
Ramona Cercel




Raspuns: Persoana care desfasoara o activitate salariata intr-un stat membru se supune legislatiei din statul...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 02 Septembrie 2009 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Analiza zilei: Consecintele neaplicarii masurilor de simplificare

    • Taxarea inversa se aplica pentru urmaoarele operatiuni, daca  atat furnizorul, cat si beneficiarul sunt inregistrati in scopuri de TVA conform art. 316 din Codul fiscal:    a) livrarea urmatoarelor categorii de bunuri:    1. deseuri feroase si neferoase, de rebuturi feroase si neferoase, inclusiv produse semifinite rezultate din prelucrarea, fabricarea sau topirea acestora;    b) livrarea de masa lemnoa...» citeste mai departe aici

  • Modificarea sistemului de impunere pe veniturile microintreprinderii in cursul anului. Ce declaratii se impun?

    • Incepand cu 1 ianuarie 2016, prin Legea nr. 227/20151 privind Codul fiscal, au fost modificate regulile de aplicare a sistemului de impunere pe veniturile microintreprinderii atat in ceea ce priveste conditiile de aplicare si cotele de impunere, cat si regulile privind schimbarea regimului de impunere. Sistemul de impunere este obligatoriu pentru persoanele juridice romane care, la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent, indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii: ...» citeste mai departe aici

  • Lipsuri neimputabile. Ce tratament fiscal si contabil aplicam?

    • In randurile de mai jos, vom vedea care este opinia specialistului in ce priveste tratamentul fiscal si contabil corect pentru cheltuiala si TVA-ul aferente unor produse lipsa din gestiune si neimputabile. Incepand cu 01 ianuarie 2016, conform art. 25 alin. (4) lit. c) din Codul fiscal aprobat prin legea 227/2015, nu sunt deductibile cheltuielile privind bunurile de natura stocurilor sau a mijloacelor fixe amortizabile constatate lipsa din gestiune ori degradate, neimputabile, precu...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X