Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Decont de cheltuieli - Reguli de decontare a avansurilor de trezorerie

reguli de decontareavansuri de trezoreriecontabilitate

Decretul nr. 209/1976 pentru aprobarea Regulamentului operatiilor de casa ale unitatilor socialiste precizeaza o serie de reguli foarte stricte privind acordarea de avansuri in numerar si decontarea lor.

– avansurile pot fi acordate in scopul achizitionarii de marfuri, achizitii de produse, cheltuieli de protocol, cheltuieli de deplasare in interes de serviciu etc.;

– aceste avansuri trebuie justificate in termen de 3-4 zile de la finalizarea activitatii pentru care au fost acordate; pot fi acordate cu maximum 2 zile lucratoare inainte de plecare sau inceperea actiunilor, cu exceptia sumelor solicitate pentru procurarea biletelor de calatorie cu mijloace de transport cu locuri rezervate, care se pot elibera cu cel mult 10 zile inainte de data plecarii; este interzisa acordarea unui nou avans persoanelor care nu au justificat integral avansul primit anterior, cu cateva exceptii (deplasarea a fost prelungita, s-au amanat
actiunile etc.);

– sunt interzise transmiterea avansului de la titular la o alta persoana, precum si acordarea de avansuri in contul retributiei, cu exceptia cazurilor aprobate expres prin dispozitii legale;

– pentru acordarea avansurilor si justificarea acestora se foloseste formularul „Ordin de deplasare“ sau alte documente legale;

– titularul de avans este obligat ca, in termenele stabilite pentru justificarea avansului, sa intocmeasca si sa depuna, la compartimentul financiar-contabil al unitatii care i-a acordat avansul, decontul de cheltuieli in care inscrie toate documentele justificative si le anexeaza la acesta.

Compartimentul financiar-contabil are obligatia sa mentioneze pe decont data primirii, care se considera data justificarii avansului;

– titularii de avans care nu depun in termen decontarile pentru justificarea avansurilor, impreuna cu documentele justificative, sau nu restituie in termen sumele ramase necheltuite vor plati o penalizare de 0,50% asupra avansului primit sau asupra sumelor nerestituite in termen, dupa caz, pentru fiecare zi de intarziere.

Regulamentul precizeaza ca aceste reguli se aplica in special institutiilor publice.

Pentru celelalte societati, din textul decretului reiese ca este necesara elaborarea unor norme proprii privind regimul incasarilor si platilor prin intermediul actelor de constituire, avand ca punct de plecare prevederile Regulamentului.

Justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efectiva are loc la incheierea deplasarii sau activitatii pentru care a fost acordat respectivul avans, pe baza unui decont de cheltuieli.


Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii

Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri

Vezi detalii

Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica

Vezi detalii


Societatea poate stabili, prin politici si proceduri interne, modalitatea de justificare si autorizare a cheltuielilor efectuate prin decont, precum si termenul maxim de decontare a sumelor avansate. Decontul de cheltuieli reprezinta un document justificativ obligatoriu in cazul achizitiilor de bunuri sau servicii achitate cu numerar sau card bancar, pe baza de bon fiscal, pentru a permite inregistrarea in contabilitate a acestor tranzactii (Ghid practic privind reflectarea in contabilitate a unor operatiuni economice

– Ordonanta Guvernului nr. 34/2009 cu privire la rectificarea bugetara pe anul 2009 si reglementarea unor masuri financiar-fiscale).

Operatiunile financiare in lei sau in valuta se efectueaza cu respectarea regulamentelor emise de Banca Nationala a Romaniei si a altor reglementari emise in acest scop.

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul Contabilul.ro" si link catre www.contabilul.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 02 Septembrie 2009


Votati articolul "Decont de cheltuieli - Reguli de decontare a avansurilor de trezorerie":
Rating:

Nota: 4 din 5 din 6 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Ce propuneri trebuie sa faca Comisia de inventariere

Intrebare: In OMFP 2861 /2009, la pct.42 - 43,
se spune ca o comisie de inventariere este obligata ca in Procesul verbal de inventariere,
sa faca propuneri
cu privire la cauzele plusurilor si ale lipsurilor constatate si persoanele vinovate,
precum si propuneri de masuri n legatura cu acestea.

Va rog foarte mult sa imi spuneti
comisia trebuie sa propuna masuri cum ar fi:
- sa ceara sa i se ia gestiunea salariatului ?
- sa ceara sanctiuni disciplinare in sensul
schimbarii locului de munca sau destituirea salariatului,
pentru cateva luni de zile ?
- sa spuna ce masuri sa fie luate impotriva salariatului ?
Adica, sa ceara imputarea pagubei, prin retinerea din salariul salariatului
sau trimiterea in judecata, sa sa se faca plangere penala pentru delapidare impotriva salariatului ?

Raspuns: Daca suma este de 140 milioane lei vechi, cand se cere imputarea sumei ? si cand se cere formularea...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 02 Septembrie 2009 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".