email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Sfatul saptamanii: Efectuati corespunzator inventarierea patrimoniului. Compensati ce poate fi compensat

penalitati intarzierecompensareapatrimoniulinventariere

Efectuarea inventarului patrimoniului societatii sau patrimoniului de afectatiune al persoanei fizice este obligatorie conform prevederilor de la art. 7 din Legea nr. 82/1991 privind contabilitatea.

Desigur, este in interesul societatii sa stie valoarea patrimoniului si sa identifice eventualele aspecte neconforme. Cu toate acestea, in unele unitati mici, unde lucreaza de obiecei patronul si un numar restrans de salariati, procedura inventarierii devine formala, lucru ce nu ar trebui sa fie chiar atat de imbucurator.

Pentru corecta inventariere a fost adoptat OMFP nr. 2861/2009, act normativ ce enumera pasii pe care trebuie sa ii urmam intr-o inventariere corecta si mai ales ne da cateva indicatii de interpretare in favoarea societatii a unor aspecte practice din viata de zi cu zi aparute la inventariere.

Una dintre aceste situatii este compensarea plusurilor cu minusurile, compensare ce este posibila doar in anumite conditii, astfel:
- sa existe riscul de confuzie intre sorturile aceluiai bun material, din cauza asemanarii in ceea ce priveste aspectul exterior: culoare, desen, model, dimensiuni, ambalaj sau alte elemente;
- diferentele constatate in plus sau in minus sa se refere la aceeai perioada de gestiune si la aceeasi gestiune.

Lasand la o parte faptul ca avem o procedura contabila de a acoperi un stoc minus cu un stoc plus, relevanta fiscala a spetei pe care o analizam in continuare este cu totul de o alta natura.

Cu ocazia inventarierii patrimoniului societatii EXEMPLU SRL se constata un minus de 300 de produse din categoria A, concomitent cu un plus de 300 produse din categoria B. Ambele produse sunt identice insa provin din loturi diferite si difera perioada de valabilitate si inscriptionarea ambalajului exterior. in ciuda faptului ca plusul si minusul puteau sa provina din erori de contabilitate sau de scadere din gestiune, comisia de inventariere decide sa inregistreze intocmai stocul existent, respectiv: un minus de 300 bucati din categoria A si un plus de 300 bucati din categoria B. Dupa o anumita perioada de timp, societatea este supusa unei inspectii fiscale ce ajusteaza TVA aferent stocului lipsa in gestiune. Este corecta aceasta ajustare?

In principiu, din punct de vedere economic, nu putem sa discutam despre un stoc lipsa in gestiune insa procedura fiscala este una corecta, ajustarea TVA la stocurile lipsa in gestiune neimputabile pentru care nu se poate face dovada furtului sau a casarii in urma degradarii calitative si a retragerii din circuitul economic este corecta.

In acest sens, societatea a fost obligata la plata TVA dedusa pentru stocul lipsa in gestiune la care au fost calculate si dobanzi si penalitati de intarziere.

In acest context, efectuarea corecta a unui inventar si aplicarea compensarilor intre minusurile si plusurile rezultate din acesta cu respectarea procedurilor legale devine un avantaj pentru societate ce ne poate apara de alte situatii mai putin agreabile.

Cu stima,
Consultant fiscal,
Auditor financiar,
Adrian Benta.

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
penalitati intarzierecompensareapatrimoniulinventariere


Data aparitiei: 06 Octombrie 2015

Votati articolul "Sfatul saptamanii: Efectuati corespunzator inventarierea patrimoniului. Compensati ce poate fi compensat":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 5 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X