Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Documente necesare pentru justificarea consumului de carburanti

OUG 195/2002carburantiOMFP 3512/2009bon de achizitiefacturi
Autor: Mihaela Benta, valabil la 19-Ian-2011

Intrebare:
Ce documente primare sunt necesare pentru justificarea consumului de carburanti pentru parcul auto al societatii format din autoturisme si autovehicule pentru transport marfa, cu un tonaj mai mare de 3.5 t.
In ce situatii trebuie intocmita foaia de parcurs si in ce situatii fisa activitatii zilnice pentru autovehicule; cadrul legal, circuitul si regimul acestor documente. Sunt obligatorii in contabilitate?
Foaia de parcurs si FAZ-ul pot fi emise pe calculator intr-un program informatic, sau trebuiesc utilizate formularele tiparite si completate de mana?

Raspuns:
Incepand cu 01 ianuarie 2009, documentele financiare utilizate in activitatea financiar-contabila sunt reglementate de OMFP 3512/2008.

Astfel, nici unul dintre documentele amintite de dvs., chiar daca sunt cunoscute, nu sunt reglementate, nu exista un model tipizat si nici nu exista instructiuni de utilizare. Astfel ca fiecare societate comerciala poate utiliza situatii centralizatoare sau chiar aceste formulare in forma pe care activitatea practica le-a institiut in viata reala.

Din punctul de vedere al justificarii consumurilor, dupa cum se cunoaste, documentele justificative sunt bonurile de combustibil, facturile sau bonurile de consum daca a existat anterior o aprovizionare.

Consilier Achizitii Publice
Consilier Achizitii Publice

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2016
Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Vezi detalii

Ghid practic Excel
Ghid practic Excel

Vezi detalii




Din punctul de vedere al foii de parcurs, enuntarea legislativa a acestui document se regaseste in Regulamentul privind circulatia auto in Romania aprobat prin OUG 195/2002, act normativ ce stabileste in sarcina conducatorului auto obligatia de a prezenta foaia de parcurs. Actul normativ nu reglementeaza formatul si modul de utilizare, completare sau circuitul acestui document.

Astfel, ca si concluzie, consideram documente justificative bonul de achizitie carburanti/factura/bonul de consum, iar in baza acestor documente dvs. puteti construi situatii financiar contabile astfel incat realizati o urmarire optima cantitativa asupra consumului de carburanti.

De asemenea, consideram ca aveti obligatia prezentarii foii de parcurs catre organele de control in forma pe care dvs. o considerati utila societatii. Retinem totusi ca si acesta trebuie sa fie un document justificativ ce va contine elementele minimale stabilite de OMFP 3512/2009. Aceste documente se pot tine si cu ajutorul tehnicii de calcul, urmand a se asigura forma tiparita la orice solicitare.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 20 Ianuarie 2011


Votati articolul "Documente necesare pentru justificarea consumului de carburanti":
Rating:

Nota: 3.92 din 5 din 12 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cine va fi vinovat ? + cui i se va face imputatie ?

Intrebare: Buna ziua !

Va rog frumos sa ma ajutati cu un raspuns,
cum este corect si legal sa se procedeze in urmatoarea situatie:

- institutia noastra publica urmeaza sa desfasoare o activitate
- acea activitate nu face parte din categoria celor care sunt specifice institutiei noastre, adica nu intra in sfera de activitate al institutiei noastre.
- la respectiva activitate, participantii vor fi platiti pentru munca prestata.
- presedintele Consiliului Judetean ( institutia ierarhic superioara ),
l-a chemat pe directorul institutiei noastre si i-a cerut
ca unul din salariatii institutiei noastre sa faca o Nota de fundamentare
pentru acea activitate, iar contabilitatea sa ceara alocarea unui buget.
Apoi, in urma aprobarii date in sedinta ordinara a Consiliului judetean,
si a alocarii fondurilor necesare,
sa aibe loc acea activitate.

Activitatea va necesita o suma foarte mare de bani, asa ca ....
Avand recent un control al Curtii de conturi,
am intrebat, neoficial, daca institutia noastra are dreptul sa faca asa ceva.

Unul dintre auditori ne-a ajutat cu un sfat:
- a spus ca, daca vom face asa ceva,
intrucat activitatea este straina de obiectul activitatii institutiei noastre,
chiar daca va fi aprobata de Consiliul judetean
si chiar daca ni s-ar aloca buget,
in urma unui control viitor al Curtii de conturi
se vor imputa sumele cheltuite pentru acea activitate !...
insa nu a vrut sa ne spuna mai multe.....

Va rog foarte mult sa ne dati un sfat, cum sa facem ? ?
1. - daca va trebui ca institutia noastra sa refuze in scris
sa faca acea activitate ?
- odata ce Consiliul judetean nu a cerut in scris ca institutia noastra sa ceara aprobarea unei asemenea activitati ! + alocarea de buget...
insa, in cadrul sedintei ordinare, presedintele Consiliului judetean a spus ca
trebuie sa se faca o asemenea actiune..., iar toti consilierii au votat ! ?. s-a alocat si buget ?.

2. 1. - daca directorul institutiei noastre va aproba o asemenea Nota de fundamentare
si daca o va trimite spre aprobare Consiliului judetean,
si daca va cere buget prin contabilitatea institutiei noastre,
fara a cere un punct de vedere de la specialistii institutiei noastre in cultura si
fara a cere viza de legalitate de la juristul institutiei,
in situatia in care Curtea de conturi va imputa suma cheltuita pentru acea activitate, cui i se va imputa ?
- Consiliului judetean care a aprobat-o ? sau
- institutiei noastre, in general, fara sa se mentioneze vinovatii ? sau
- directorului institutiei noastre, salariatului care a facut Nota de fundamentare si contabilului sef care a cerut alocarea bugetului ?
2.2. - dar specialistilor institutiei noastre in cultura si juristului
carora nu li s-a cerut nici un punct de vedere inainte de aprobarea activitatii
vor fi si ei considerati persoane vinovate ? li se va imputa vreo suma de bani ?

- in conditiile aratate, de aprobare si alocare bani,
cine va fi vinovat de nelegalitatea activitatii ?
3. 1. - odata ce Consiliul judetean, forul superior,
a aprobat activitatea si a alocat buget in acest scop,
toti salariatii vor trebui /sunt obligati sa faca documentele necesare derularii activitatii ?
3.2. - dar daca un salariat refuza sa faca vreun document
pentru acea activitate, pentru ca o considera nelegala,
va fi sanctionat de directorul institutiei noastre ?

Raspuns: Dar dacă instituția ierarhic superioara = Consiliul județean a aprobat n...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 20 Ianuarie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X